Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: 550 واحد آلاینده شامل جوشکاری، کابینت‌سازی و کانال کولرسازی در شهرک تخصصی صنفی ایلام مستقر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آریا از ایلام ،اقبال اسماعیلی اظهار داشت: این ناحیه صنفی که زیرساخت‌های اصلی آن سال گذشته به اتمام رسیده مختص صنوف آلاینده و مزاحم بوده و صنف اولیه آن جوشکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرک صنفی ایلام به مساحت چهار هکتار با اعتبار 80 میلیارد ریال در 2 فاز اجرا شد که پروژه‌های طراحی فاز اول و دوم به همراه تفکیک و پیاده سازی قطعات و تهیه نقشه توپوگرافی در این شهرک تکمیل و پایان یافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه 550 واحد در این شهرک احداث می شود، یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه مرکز اصناف و بازرگانان ایران و صنایع کوچک در هر استانی با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرک تخصصی مشاغل صنفی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام با بیان اینکه 90 درصد صنایع ایلام را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد،گفت: 60 درصد واحدهای صنعتی در استان فعال هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: وظیفه اصلی شهرک های صنعتی تهیه زمین و زیرساخت ها جهت استقرار واحدهای صنعتی است که پس از تملک اقدامات لازم جهت فراهم کردن زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز و تلفن انجام می گیرد.

 وی با بیان اینکه نقطه عطف رشد و توسعه شهرک های صنعتی استان جذب سرمایه گذاری بومی است، افزود: در گذشته جهت سرمایه گذاری کشاورزی سنتی نیز از استان اصفهان و دیگر استان ها به استان ایلام وارد می شدند اما هم اکنون با توجه به همت سرمایه گذاران استانی و مردم منطقه شرایط تغییر کرده است.

اسماعیلی تصریح کرد: هم اکنون همه نواحی و شهرک های صنعتی استان غیر از شهرستان تازه تاسیس هلیلان که مشکل گاز دارد و در آینده نزدیک این مشکل برطرف می‌شود مابقی شهرستان های استان از چهار شاخصه اصلی زیرساختی شهرک‌های صنعتی برخوردار هستند.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی ایلام در خصوص استقرار شهرک ها و نواحی های صنعتی استان نیز افزود: شهرک ها و نواحی صنعتی بیشتر در شهرستان های اصلی استان یعنی ایلام، دهلران، آبدانان، دره شهر، ایوان و چرداول استقرار یافته اند.

وی تفاوت اصلی ناحیه صنعتی با شهرک صنعتی را معیار هکتاری عنوان کرد و گفت: چنانچه وسعت منطقه صنعتی بیش از 50 هکتار باشد شهرک صنعتی قلمداد می شود و قوانین خاصی را شامل و مجوز آن را هیات وزیران صادر می کنند اما مجوز وسعت ناحیه صنعتی زیر 50 هکتار توسط شورای برنامه ریزی استان صادر می شود.

اسماعیل عنوان کرد: در استان ایلام چندین ناحیه صنعتی نیز در شهرستان‌های بدره، سیروان، ملشکاهی و بخش شباب استقرار یافته اند.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان ایلام اظهار داشت: در این ناحیه صنفی دستگاه های خدمات‌رسان نظیر اورژانس، نیروی انتظامی و غیره مستقر می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این ناحیه صنفی بیش از 2 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد پیش‌بینی شده علاوه بر رستوران و فضای سبز، سرویس بهداشتی، مسجد و سایر تاسیسات احداث شود.

اسماعیلی در ادامه در خصوص وسعت فضای سبز این ناحیه صنفی افزود: در این شهرک سه هکتار به فضای سبز اختصاص یافته و 2 هزار اصله درخت نیز کاشت شده است.

وی تصریح کرد: این ناحیه صنفی 13 هکتار است که 7 هکتار آن قابل استفاده و مابقی آن برای جدول گذاری و سایر تاسیسات پیش‌بینی شده است.

به گفته اسماعیلی سال گذشته در روند پیشرفت فیزیکی این شهرک استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز بیشترین همکاری و مساعدت را جهت رشد این شهرک داشتند.

14 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، 11 شهرک تاکنون به بهره برداری رسیده و در مجموع 550 پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایلام صنعتی استان ناحیه صنفی شهرک های صنعتی ناحیه صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران

سعید صادقی در این باره اظهار داشت: برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد.

وی ادامه داد: کلینیک کسب و کار تهران با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی با بهره گیری از مشاوران و متخصصین حوزه صنعت اگر تغییر کاهشی در روند ظرفیت تولید این واحد‌ها ایجاد شده باشد ضمن انجام عارضه یابی، در صورت لزوم برای آن‌ها پروژه‌های بهبود و اصلاح نظام مدیریت را تعریف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی تاکید کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد