Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت گفت: از زمان ابلاغ مصوبه هیات وزیران در خصوص استخراج رمزها، حدود ۷۹۰ بنگاه و شخص درخواست خود را قطعی کرده اند و حدود ۵۸۴ بنگاه نیز جواز تاسیس خود را دریافت کرده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت صمت، علیرضا هادی، مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت، در خصوص ارز دیجیتال بیان کرد: بر اساس تصویب نامه سال گذشته هیأت وزیران واحدهای رمز ارز جزو واحدهای صنعتی شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مجوزهای این واحدها نیز تصریح کرد: در وزارت صمت دو مجوز عمومی برای واحدهای صنعتی وجود دارد که یکی جواز تأسیس برای آماده سازی مقدمات از جمله زمین، زیرساخت‌ها، برق و… خرید و نصب و راه اندازی دستگاه‌ها است و دیگری پروانه بهره برداری است که وقتی مرحله اول تکمیل شد، پروانه بهره برداری صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت اضافه کرد: با ارسال دستورالعملی در سال گذشته به سراسر کشور، نحوه ثبت نام و ارائه درخواست برای صدور جواز تأسیس رمز ارزها را مشخص کردیم.

هادی گفت: متقاضیان از طریق سامانه بهین یاب و لینک درخواست مجوز تأسیس رمز ارز، ثبت نام و اطلاعات حداقلی و مشخصات دستگاه‌ها را ثبت می‌کنند، با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم با هماهنگی وزارت نیرو کار شروع می‌شود تا به مرحله صدور پروانه بهره برداری مانند دیگر مجوزهای صنعتی برسد.

وی ادامه داد: از زمان ابلاغ این دستورالعمل حدود ۷۹۰ بنگاه و شخص درخواست خود را در سامانه بهین یاب قطعی کرده‌اند و حدود ۵۸۴ بنگاه نیز جواز تأسیس خود را دریافت کرده‌اند و در حال انجام مراحل تکمیلی جهت دریافت پروانه بهره برداری هستند.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت یک بنگاه صرفاً در خارج از مناطق آزاد و ویژه تجاری و ۱۳ بنگاه در مناطق آزاد و ویژه تجاری پروانه بهره برداری استخراج رمز ارز را دریافت کرده‌اند و در حال فعالیت و تولید رمز ارز هستند.

هادی یادآوری کرد: از ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ مصوبه هیأت وزیران در خصوص استخراج رمز ابلاغ شد، در این ابلاغ نوع فعالیت و نرخ انرژی (برق و گاز) و مسئول صدور مجوزها (وزارت صمت) تعیین شده است که در همین راستا به همه استان‌ها تفویض لازم را برای صدور مجوزها داده‌ایم و صدور این مجوزها در حداقل زمان ممکن امکان پذیر است.

وی ادامه داد: مهمترین عامل هزینه‌ای تولید انواع رمز ارزها از جمله بیت کوین انرژی است و با توجه به انرژی یارانه‌ای در کشورمان، پتانسیل استفاده از این انرژی یارانه‌ای به صورت غیرمجاز هم وجود دارد که باید مورد توجه و نظارت قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت یکی از مهمترین مسائل برای روی آوردن به استخراج رمز ارزها با استفاده از انرژی غیرمجاز را تعرفه دانست و گفت: به ازای هر کیلوبایت ساعت حدود ۹۶۴ تومان هزینه مصرف است که در هشت ماه سال این هزینه نصف و در چهار ماه پرمصرف سال دو برابر می‌شود که مردم علاقه‌ای با این تعرفه بالا برای استخراج بیت کوین ندارند و برخی ممکن است به سمت استفاده غیرمجاز از انرژی بروند.

هادی افزود: نرخ بیت کوین در چند ماه گذشته به ۳۵۰۰ دلار نیز کاهش یافته بود که با در نظر گرفتن قیمت انرژی، استخراج آن به صرفه نبود، با توجه به اینکه مخاطرات استخراج رمز ارز رو به افزایش است باید به سمت حرفه‌ای شدن و ورود بنگاه‌های بزرگ برویم تا افرادی که روی مخاطرات و تغییرات ناگهانی استخراج شناخت کافی دارند، در این حوزه وارد شوند.

وی تصریح کرد: بنگاه‌های دارای مجوز وارداتشان مشکلی ندارد، تعرفه واردات پایین و ۴ درصد است و دستگاه‌هایی که غیرقانونی وارد شده‌اند که پیش بینی می‌شود حدود ۷۰ هزار ماینر به صورت غیرمجاز در کشور وجود دارد، نیز با ارائه فرم خود اظهاری وارد چرخه فعالیت قانونی خواهند شد که با تداوم این روند صدور پروانه بهره برداری ارتقا می‌یابد.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت، بیان کرد: شهرک‌های صنعتی سراسر کشور (حدود ۹۶۰ شهرک) مجاز به استقرار این واحدها هستند، در نیروگاه‌ها، مناطق آزاد و ویژه تجاری نیز منعی برای استقرار این دستگاه‌ها به صورت قانونی وجود ندارند.

هادی گفت: پیش بینی‌ها این است که بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار سالانه تولید واحدهای استخراج رمز ارز باشد که برای تأمین ارز مورد نیاز کشور عدد قابل اعتنایی است و پتانسیل رشد در این حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: تأمین ارز و سهولت نقل و انتقال پول در این حوزه با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد از مزایای این فعالیت است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درخواست استخراج رمزارز پروانه بهره برداری استخراج رمز ارز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: آتش‌بس غزه باید حقیقی باشد تا به تاریک‌ترین فصل‌های بشریت پایان دهد

یکی از مقام‌های یونیسف امروز (سه‌شنبه) گفت، آتش بس در نوار غزه باید حقیقی باشد نه نمادین تا به تاریک‌ترین فصل‌های بشریت پایان دهد.

به گزارش ایسنا، «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف در نشست خبری سازمان ملل در ژنو گفت: غزه رکوردهای بشریت را در تاریکترین فصل‌های خود شکسته است. اکنون بشریت باید فورا فصل دیگری بنویسد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: اسرای اسرائیلی باید به خانه‌های خود برگردند و مردم غزه باید اجازه زندگی کردن داشته باشند.

وی در مورد چالش‌هایی که یونیسف و سایر آژانس‌ها در تلاش برای رسیدن به شمال غزه و رساندن کمک‌ها با آن روبه رو هستند، گفت: اگر گذرگاه ارز در شمال غزه مورد استفاده قرار گیرد، بحران انسانی می‌تواند در عرض چند روز بر طرف شود، اما تلاش‌ها برای ارائه کمک‌ها به مشکل برخورده است.

روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را در برقراری آتش بسی فوری در غزه در طول ماه رمضان تصویب کرد.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه در طول ۶ ماه گذشته ۸۵ درصد از جمعیت غزه به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره شده‌اند و به گفته سازمان ملل ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

غزه به ویژه در شمال در آستانه قطحی است و گزارش سازمان ملل نیز نسب به قحطی قریب الوقوع در این منطقه هشدار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • گلوی گاوخونی همچنان خشک است / ضرورت احیای حقابه تالاب توسط وزارت نیرو
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • یونیسف: آتش‌بس غزه باید حقیقی باشد تا به تاریک‌ترین فصل‌های بشریت پایان دهد
  • عکس| عباس قادری از تقلیدکننده صدایش شکایت کرد!
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا