Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@21:53:09 GMT

استخراج رمز ارز در ایران با دو نوع تعرفه

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۰۸۹

استخراج رمز ارز در ایران با دو نوع تعرفه

به گزارش افکارنیوز،

مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق درخصوص پاداش 10 میلیون تومانی برای معرفی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز گفت: پیش از این وزارت اقتصاد از مردم برای معرفی مراکز غیرقانونی استخراج رمز دعوت کرده بود و پس از آن بود که وزارت نیرو نیز از مردم خواست که مزارع غیرمجاز ارز را شناسایی و معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی با اشاره به اینکه تاکنون 14 مرکز استخراج رمز ارز به ظرفیت 300 مگاوات مجوز گرفته اند، افزود: متاسفانه عده‌ای هم هستند که با سوءاستفاده، از تعرفه‌های دیگری مانند کشاورزی، خانگی و حتی صنعتی برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند که این تعداد باعث ورود آسیب‌های زیادی به شبکه می‌شوند.
رجبی مشهدی با بیان این که شناسایی این مراکز از طریق مقایسه مصارف با دوره‌های قبل و سایر راهکار‌ها انجام می‌شود، گفت: با این حال به منظور جلب مشارکت مردم و شناسایی بیشتر استفاده کنندگان غیرمجاز، دستورالعمل پرداخت پاداش به افرادی که این مراکز غیرقانونی را شناسایی و معرفی کنند، تدوین شده است.
سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به این که در پنجشنبه هفته گذشته (19 تیر) مصرف برق نسبت به روز مشابه سال گذشته بیش از 4 هزار مگاوات افزایش داشت، افزود: با توجه به این که میزان رشد مصارف در همه بخش‌ها به دلیل در اختیار داشتن تعداد انشعاب‌های فروخته شده مشخص است، اضافه کرد: به همین دلیل می‌توان گفت که بخشی از این افزایش مصرف به دلیل استفاده‌های غیرمجاز است.
رجبی مشهدی همچنین در خصوص آمار مزارع غیرمجاز کشف شده نیز گفت: تاکنون بیش از یکهزار مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که در کشور پراکنده اند.
وی درباره تعرفه برق استخراج رمز ارز در ایران افزود: استخراج رمز ارز در ایران با دو نوع تعرفه انجام می‌شود که براساس آن در 8 ماه خنک سال، استخراج با تعرفه 480 تومان و در 4 ماه گرم با تعرفه بالاتر صورت می‌گیرد، اما صنعت برق به منظور حمایت از این کسب و کار، راهکار‌هایی برای اعمال تخفیف در نظر گرفته است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر ادامه داد: دارندگان مجوز استخراج رمزارز می‌توانند با راهکار‌های در نظر گرفته شده تا 47 درصد از تخفیف بهای برق برخوردار شوند که دستورالعمل‌های آن ابلاغ شده و به اطلاع دارندگان مجوز نیز رسیده است.
وی از فرصت دیگری که صنعت برق برای کاهش بهای برق در اختیار این گروه از فعالان اقتصادی گذاشته خبر داد و گفت: بر این اساس در 4 ماه گرم سال متقاضیان می‌توانند از طریق مشارکت و سرمایه گذاری در طرح‌های بهره وری مانند طرح تعویض یک میلیون کولر گازی نسبت، به تامین برق خود اقدام کنند که در این حالت قیمت تمام شده برق برای متقاضیان حدود 475 تومان خواهد بود.
رجبی با بیان این که به سرمایه گذاران در طرح‌های بهره وری، گواهی صرفه جویی داده خواهد شد، افزود: دارنده گواهی صرفه جویی مجاز است معادل انرژی الکتریکی مندرج در گواهی را براساس مقررات جاری، از طریق بورس انرژی (به طور مستقیم و یا از طریق قرارداد‌های دو جانبه با مالک نیروگاه) خریداری و برای مصرف نهایی به هریک از کاربر‌های رایج از جمله استخراج رمزارزها، تخصیص دهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رمز ارز صنعت برق بورس انرژی صنعت برق بورس انرژی رمز ارز استخراج رمز ارز صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با اشاره به مقوله تعیین سقف ارزی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه به ویژه افزایش میزان تولید در اجرای طرح توسعه هستند با چالش جدی روبرو خواهند بود.

وی با بیان اینکه واحدهای جدیدالاحداث چون سابقه فعالیت ارزی نداشتند دچار چالش می‌شوند، افزود: در این زمینه وزارت صمت با پیگیری‌های مستمر و الزام به ثبت برنامه تولید از سوی واحدهای صنعتی تمرکز خود را بر امین ارز بخش تولید و بازرگانان مربوط به شرکت‌های تولیدی قرار داده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با تشریح صف دریافت ارز در بانک مرکزی که طولانی بوده و تا دو ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: برای تأمین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمتی نیازمند تسهیلات مناسب با زمان بازپرداخت بیش از ۲ سال هستیم.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که سود تسهیلات بانکی به ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش هست و بانک‌ها از هم اکنون به صورت غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانیم تسهیلات بدهیم.

پور حیدری با تاکید بر اینکه بیش از ۱۴۰ طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا منتظر تسهیلات مناسب بانکی هستند که طرح خود را تکمیل و به بهره برداری و اشتغال برسانند، گفت: ابلاغ تسهیلات جدید به صورت فوری می‌تواند کارگشا باشد و برای تحقق اهداف شعار سال کمک کند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با ابراز تأسف از اینکه تولید و صنعت گیلان در ابتدای سال؛ دچار سانحه برق گرفتگی شدید شد، افزود: افزایش غیر منطقی و غیر کارشناسانه تعرفه برق آن هم بیش از ۹۰۰ درصد، با شعار سال همخوانی ندارد و کارخانجات را با چالش اساسی مواجه می‌کند.

وی با تشریح وضعیت کارخانه‌ها در پی افزایش تعرفه‌ها ادامه داد: کارخانه آردی که ۳۸ میلیون ماهانه هزینه برق پرداخت می‌کرد اکنون باید ۴۸۰ میلیون پرداخت کند در غیر این صورت برق قطع می‌شود، بنابراین طبعاً آرد گران و مصرف نهایی نان و کلوچه و کیک و صنایع وابسته آن نیز گران عرضه می‌شود.

پورحیدری اضافه کرد: علیرغم چالش قطع و زمان بندی مصرف برق صنایع در ایام گرم پیش روی سال، افزایش تعرفه تحت عنوان ترانزیت، نیز مزید بر علت قطع برق در فصل گرما است که واقعاً برای جامعه بزرگ صنعتی ما رنج آور شده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مشکل کمبود اراضی صنعتی به ویژه در مرکز استان هم یک چالش حل نشده است، تصریح کرد: امور اراضی و منابع طبیعی استان باید نقاط و زون هایی را برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید اعلام کنند.

پورحیدری بر ضرورت تخصیص تسهیلات جدید به کسب و کارهای خرد و تولیدی صنفی اشاره کرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، افزود: بیش از ۱۷ هزار واحد تولیدی صنفی در حاشیه و داخل شهر استان به صورت کارگاهی مشغول فعالیت هستند ولی مسیر اعطای تسهیلاتی برایشان مشخص نشده و در قالب کارگروه رونق تولید دیده نشده‌اند.

وی افزود: موضوع تأمین زمین مناسب برای احداث یک میدان میوه و تره بار مطلوب با قابلیت‌های همچون پارکینگ، بازارچه خرده فروشی، فروشگاه‌های بزرگ توزیع کننده اقلام اساسی، انبار، سردخانه علی رغم مصوبه تنظیم بازار و تشکیل یک جلسه در حوزه معاونت امور عمرانی ابتر مانده است، که عمده مشکل موجود تأمین زمین مناسب برای احداث این زیرساخت مهم بازرگانی است.

کد خبر 6088401

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد