Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:15:07 GMT

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان بهار

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۱۲۹

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان بهار

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان بهار با ارقام دیفوژن، دانوپ، نپتون و ماراتون با میانگین عملکرد سه هزار ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: برداشت دانه روغنی کلزا در ۴۹.۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به کارشناسان مستقر در مرکز خرید توصیه کرد بعد از تشخیص سلامت محصول با رعایت دستورالعمل از اعمال سلیقه در تحویل محصول پرهیز و با بهره برداران همکاری لازم را داشته باشند.

اکبری ادامه داد: در سال زراعی ۹۸-۹۹ هر کیلوگرم کلزا با ناخالصی ۲ درصد و رطوبت ۱۰ درصد، با قیمت ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال در مرکز خرید از بهره برداران خریداری می‌شود و کلزاکاران این شهرستان می‌توانند محصول خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تاکید کرد: قرار گرفتن محصول کلزا در تناوب زراعی به صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.

کد خبر 4972249

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت کلزا برداشت کلزا حسین اکبری جهادکشاورزی همدان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد حجاب و عفاف استانداری سمنان سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه شهرستان بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد

محمدعلی اکبری، مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: ۸۵ خانوار در ۱۲ روستای این شهرستان کشت نیشکر به مساحت ۲۶ هکتار را آغاز کردند.

او با اشاره به استقبال مردم از فرآورده‌های نیشکر که محصولاتی ارگانیک است، افزود: سطح زیر کشت گیاه نیشکر امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه کشت نیشکر اردیبهشت هر سال آغاز و آذر ماه برداشت می‌شود.، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار طرح کشت تلفیقی صنوبر و نیشکر در بیش از ۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی صومعه سرا اجرا شده است.

به گفته اکبری، برای تجهیز کارگاه‌های نیشکرپزی، ۱۵ نیشکرکار برای دریافت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات از اعتبارات بنیاد برکت به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

او همچنین گفت: سال گذشته، نیشکرکاران صومعه‌سرایی، ۲۵ تن شکر سیاه به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.

شهرستان صومعه سرا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد