Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی گفت: نزدیک به ۵۰۰ شرکت به‌عنوان تولیدکننده فرآورده‌های طبیعی و سنتی مشغول فعالیتند که از این تعداد ۱۵۰ شرکت صادرات داشته‌اند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با توجه به ظرفیت بالایی که صنعت گیاهان‌دارویی در حوزه صادرات دارد، توسعه زنجیره ارزش فرآورده‌های دارویی گیاه پایه، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد حسن عصاره دبیر این ستاد گفت: صنعت گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی، از یک زیست‌بوم پویا و روبه‌رشد برخوردار است که هزاران فعال بخش خصوصی در آن فعالیت می‌کنند. در این میان، بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، حدود ۵۰۰ شرکت، به عنوان تولیدکننده فرآورده‌های طبیعی و سنتی مطرح هستند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از این تعداد، حدود ۱۵۰ شرکت توانسته‌اند که محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند. با توجه به اینکه بیش از ۴ هزار دارو و فرآورده گیاهی و سنتی مجوز تولید اخذ کرده‌اند، باید تلاش کرد که تعداد صادرکنندگان این حوزه افزایش یابد. البته توسعه مقاصد صادراتی در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی نیازمند برخورداری از دانش بازاریابی بین‌المللی است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از تحریم و مشکل نقل و انتقال پول، افزود: باید به صادرکننده کمک کرد که علاوه بر غلبه بر این چالش‌ها، مزیت رقابتی کالای صادراتی خود را افزایش دهد. با توجه به ارزش افزوده کم صادرات به روش خام فروشی، بیشتر بسته‌های حمایتی به صادرات محصولات فرآوری شده، تخصیص یافته است که از ارزش افزوده بالاتری برخوردار هستند.

عصاره افزود: ارزش کل صادرات صورت گرفته در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های سنتی در سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. در این میان با وجود برخی محدودیت‌ها سهم گروه داروها و فرآورده‌های گیاهی خاص، بیش از صد میلیون دلار بوده است. البته، باید تلاش کرد تا این سبد صادراتی متنوع‌تر باشد. باید تمام ظرفیت گیاهان دارویی کشور را در حوزه صادرات به کار ببریم.

وی زیره‌، رازیانه، موسیر، گل‌محمدی، گشنیز و شیرین‌بیان را از جمله محصولاتی دانست که از ظرفیت خوبی برای توسعه و تولید منتهی به صادرات برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری گیاهان دارویی فرآورده های طبیعی گیاهان دارویی معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان