Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: برنامه ریزی برای برگزاری کنگره میرزاکوچک جنگلی به سبب اینکه شخصیتی فرا ملی است از دیگر برنامه های در دست اقدام شورای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان باشد.

ارسلان زارع امروز در جلسه شورای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه ایستادگی در برابر دشمنان یکی از مهمترین ویژگی های موفقیت ملت ایران در عرصه های مختلف است اظهار کرد: رهبری های داعیانه مقام معظم رهبری همواره مایه قدرت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در فراز و نشیب های مختلف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دفاع مقدس را گنجینه ای بی بدیل از صفات و ویژگی های مختلف عنوان و تصریح کرد: پرافتخارترین دفاع ایرانیان دوره هشت ساله دفاع مقدس است و این حماسه و ایستادگی با تکیه بر خدا و خلوص نیت و نگاه و اعتقاد جهادی به ثمر نشست.

استاندار گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برای ملت ما؛ ملت ساز شد و ملت ما را به ملتی متحد، منسجم و مقاوم در برابر دشمنان قرار داد، گفت: دفاع مقدس، دوره ای ارزشمند و تاثیرگذار خصوصاً برای انتقال فرهنگ ایستادگی، مقاومت، جهاد و شهادت به نسل امروز و آینده است.

زارع با تاکید بر اینکه دشمنان هیچگاه پیروزی های بزرگی که ملت ایران بدست آورده را باور نمی کردند افزود: دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی داشت که دشمنان هرگز نمی توانند به این ملت مقاوم خدشه ای وارد کنند زیرا دفاع مقدس پیوند عجین شده با معنویت، توحید و جهاد دارد.

گنجیه دفاع مقدس مایه مباهات هر ایرانی با هر اعتقاد دینی است

وی با بیان اینکه جامعه امروز بعد از گذر از فراز و نشیب های مختلف امروز در جوزه های مختلف به موفقیت های بسیاری رسیده است، ادامه داد: افراد جامعه ما امروز در راستای دفاع از میهن ملتی واحد و منسجم هستند و نمونه بارز آن را در ماه های اخیر کرونایی در قالب رزمایش موسات و همدلی های ایجاد شده به خوبی دیدیم.

زارع، گنجیه دفاع مقدس را مایه مباهات هر ایرانی با هر اعتقاد دینی و مذهبی دانست و گفت: آیین ها و مراسمات چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان باید به نحو احسن برگزار شود.

استاندار گیلان بر لزوم تسریع در بهره برداری از فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: به لحاظ ارزش معنوی این پروژه بزرگ و در راستای ارتقاء شاخص های مشارکت عمومی، در کنار همکاری دستگاه ها و شهرداری ها، از ظرفیت های مردمی نیز بهره گیری می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در استان که به صورت تلویزیونی بدلیل شیوع ویروس کرونا برگزار می شود، یادآور شد: باید در شرایط کرونایی از بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

استاندار گیلان تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان را از اولویت ها و ضرورت ها دانست و اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری کنگره میرزاکوچک جنگلی به سبب اینکه شخصیتی فرا ملی است از دیگر برنامه های در دست اقدام شورای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دفاع مقدس ميرزا كوچك خان جنگلي استاندار گیلان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در جلسه ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام اعضا بر برگزاری متفاوت مراسم امسال در خمین و دیگر شهرستان‌های استان تاکید و برای اعزام ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر برنامه ریزی کردند.

استاندار مرکزی در این جلسه بر برگزاری متفاوت مراسم ارتحال امسال تاکید کرد و برنامه ریزی‌ها در دو بخش محتوایی و لجستیکی عنوان کرد.

مخلص الائمه افزود: کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد، فرمانداران به ویژه فرماندار خمین اهتمام خود را برای برگزاری متفاوت مراسم امسال به کارگیرند.

او ادامه داد: در بسیاری از طرح‌های درون استانی و برون استانی دچار عقب افتادگی هستیم و باید با اختصاص اعتبارات استانی و کمک خیرین این طرح‌ها را به پایان برسانیم.

استاندار مرکزی بر لزوم تکمیل زائر سرای ویژه محرومان در مشهد و اردوگاه‌های سه گانه راهیان نور درجنوب کشور تاکید کرد و از مسئولان و خیران خواست تا با تقسیم کار این طرح‌های مهم را به سرانجام برسانند.

فرمانده سپاه روح الله استان هم در حاشیه این جلسه گفت: تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام (ره) به نسل‌های مختلف به ویژه جوانان و بازخوانی چهره تاریخی ایشان موضوع مهمی است که باید در برگزاری مراسم‌های ویژه رحلت امام به آن توجه شود.

سردار کریمی افزود: امسال هم تلاش است تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر را راهی مرقد مطهر امام راحل در تهران کنیم.

او از برگزاری اردو‌های راهیان نور در استان هم گفت و ادامه داد: در سال گذشته ۱۳ هزار دانشجو و دانش آموز راهی مناطق عملیاتی جنوب و ۳ هزار نفر نیز راهی مناطق عملیاتی غرب کشور شدند.

فرمانده سپاه روح الله استان اضافه کرد: در سال گذشته ۳۳ هزار نفر نیز دراردو‌های راهیان پیشرفت حضور یافتند.

سردار کریمی گفت: تکمیل ۳ اردوگاه راهیان نور استان در شهر‌های خرمشهر، اهوازو اندیمشک از مصوبات مهم این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • ضرورت استفاده دستگاه‌های خراسان رضوی از همه مجاری تامین منابع