Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@15:34:19 GMT

افزایش غیرمنطقی قیمت مسکن در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۳۶۸

افزایش غیرمنطقی قیمت مسکن در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از  قزوین؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار در نشست شورای تامین مسکن استان قزوین گفت: این شورا نباید نسبت به افزایش غیرمنطقی قیمت زمین و مسکن منفعل عمل کند و باید علاوه بر سیاست گذاری های کلان در این خصوص، در سطح استانی نیز تصمیم گیری کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در شرایط فعلی باید سقف قیمت زمین و مسکن در مرکز استان مشخص شود، اظهار کرد: با دستور و پیگیری استاندار باید در یک بازه زمانی یک هفته ای قیمت های پیشنهادی و منطقی مسکن در نقاط مختلف شهر قزوین و برخی شهرهای استان تعیین شده و تلاش شود تا معاملات براساس قیمت های تثبیت شده و سقف تعیین شده انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تاکید بر جلوگیری از بورس بازی زمین در اطراف و مناطق خارج از محدوده شهر قزوین،گفت: شورای تامین مسکن در این خصوص باید به طور جدی وارد عمل شود.
فرخزاد افزود: اطلاع رسانی گسترده و مناسب می تواند بورس بازی و دلال بازی در اراضی اطراف قزوین را کاهش دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به محدودیت دستگاه های خدمات رسان در ارائه و انتقال خدمات به اراضی بالادست اتوبان، گفت: اطلاع رسانی خوبی در این خصوص از جمله از سوی شرکت آبفا انجام شده که باید تداوم یابد.
این مقام مسئول گفت: به دلیل تبلیغات سو و فعالیت دلالان، برخی شهروندان بخش زیادی از سرمایه خود را صرف خرید زمین های قولنامه ای در خارج از محدوده شهری مانند ارنجک با مبالغ قابل توجه کرده اند در حالی که امکان ارایه خدمات به این محدوده ها وجود ندارد.
او در ادامه بر ضرورت تسریع در اجرای عملیات طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین تاکیدکرد و گفت: متاسفانه این طرح به جز ۲پروژه ۱۵۰۰واحدی و ۲۰۰واحدی از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست و  کار اجرایی خاصی در خصوص آن انجام نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: طرح اقدام ملی مسکن از سیاست های مهم دولت است و باید در استان برای عملیاتی کردن آن یک برنامه زمان بندی تعیین شود.
فرخزاد با بیان اینکه در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن باید ۹ هزار و ۵۰۰واحد در استان احداث شود،گفت: در خیلی از شهرهای استان مشکل و مانع جدی برای ساخت واحدها وجود ندارد و باید کار احداث واحدها زودتر آغاز شود.
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تشکیل یک کمیته فنی با حضور مدیران دستگاه های ذیربط برای رصد طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین، گفت: باید از ظرفیت خودمالکی، انبوه سازان و شرکت های تعاونی برای سرعت بخشیدن به اجرای سریع تر طرح اقدام ملی مسکن در استان استفاده شود.

48

کد خبر 1409401

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین طرح اقدام ملی مسکن عمرانی استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در دشتی همچنان پابرجا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: از منظر قرآن برپاداشتن عدالت لازمه ایمان و ویژگی مؤمنان کامل الایمان است.

وی اضافه کرد: از منظر امیرالمؤمنین علی (ع) رعایت انصاف نسبت به بندگان خدا، ظلم نکردن به مردم، توجه به نیازمندان و مستضعفان جامعه، برابری فرصت‌ها و مساوی بودن همه در برابر قانون، و عدم تجاوز به حقوق دیگران از جمله مهمترین شاخص‌ها برای رسیدن به عدالت اجتماعی است.

امام جمعه دشتی تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای یک آقا زاده صاحب شغل و درآمد خوب از بیت المال باشد اما یک روستا زاده در نان شب خود بماند یا اگر دلال بازی و پارتی بازی در ادارات وجود داشته باشد و ریشه آن هنوز خشکانده نشده باشد تا مردم راحت بشوند با عدالت سازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه روز نوزدهم رمضان روز نهج‌البلاغه نامگذاری شده است تصریح کرد: باید از این گنج عظیم بیشتر استفاده کنیم ولی مایه تأسف است که بیشتر افراد جامعه با نهج‌البلاغه آشنایی چندانی ندارند.

زاهددوست با تسلیت ۲۱ رمضان شهادت مولی علی (ع) افزود: ۱۳ فروردین روز طبیعت با روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) تقارن پیدا کرده و امیدوارم گردشگران و میهمانان نوروزی حرمت ماه رمضان و روز شهادت مولی علی (ع) را حفظ کنند.

وی با اشاره به دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: سرباز مقاومت گزارشی از جنگ ۶ ماهه غزه به فرمانده جهانی مقاومت ارائه کرد و مورد تشویق و تفقد فرماندهی معظم قرار گرفت.

امام جمعه دشتی با بیان اینکه مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در دشتی همچنان پابرجاست تاکید کرد: کاهش قیمت واحدها و تعیین قیمت نهایی از مطالبات اصلی مردم است. بنده با مراجعه‌های مکرر متقاضیانی مواجه هستم که ثبت نام کرده اند و با افزایش چند برابری قیمت‌ها مواجه شده‌اند و امروز قادر به پرداخت این مبالغ سنگین نیستند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم مهلت داد و مدارا کرد و به مردم احضاریه دادگاه فرستادن و مردم تنگدست را در فشار و مضیقه گذاشتن درست نیست و قطعاً مورد رضایت رئیس جمهور مکتبی نیست.

زاهددوست گفت: اکثر متقاضیان واحدهای طرح ملی مسکن در این شهرستان به دلیل شرایط اقتصادی قادر به پرداخت هزینه‌های گزاف نیستند، باید مسئولان به فکر چاره‌اندیشی و با پرداخت تسهیلات کم بهره مشکل مردم را حل کنند.

وی تصریح کرد: از استاندار بوشهر تقاضا می‌کنم این مسئله را به صورت کشوری و از طریق هیئت دولت پیگیری کنند.

کد خبر 6064887

دیگر خبرها

  • دست دلالان و سوداگران با راه اندازی سامانه خودنویس کوتاه شد
  • وضعیت بازار مسکن در سال جدید چگونه خواهد بود؟
  • وضعیت بازار مسکن در سال جدید / زمان خرید خانه است؟
  • مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در دشتی همچنان پابرجا است
  • افزایش سه برابری قیمت مسکن ملی در اراک
  • پیش‌بینی از بازار مسکن برای سال ۱۴۰۳
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)