Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:33:04 GMT

آتش‌سوزی مزارع ایذه عمدی‌است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۸۰۹

آتش‌سوزی مزارع ایذه عمدی‌است

ابراهیم اسماعیل‌وندی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش‌نشانی ایذه با ۲ ایستگاه به مردم خدمت رسانی می کند و در ۲ سال اخیر تلاش شده‌است که سرعت عمل نیروها در مواجهه با حوادث را بیشتر کند.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نیروهای آتش نشانی  ۲۴۷ ماموریت انجام دادند که ۱۰۹ مورد آن مربوط به کنترل حریق در زمین‌های کشاورزی و کاه‌وکلش باقیمانده از مزارع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه ادامه‌داد: رسم غلط آتش زدن باقیمانده مزارع بعد از برداشت محصول علاوه بر خسارت به خاک و محیط زیست برای آتش نشانی نیز مشکل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه امکانات آتش‌نشانی بیشتر باید برای حوادث درون شهری مورد استفاده قرار گیرد تصریح کرد: با توجه به گستردگی بخش مرکزی شهرستان ایذه خدمت‌رسانی به تمام مناطق از مرکز شهر بسیار دشوار است چرا که به جز دهستان پیان هیچ‌جای این بخش از خودرو یا ایستگاه آتش‌نشانی بهره‌مند نیست.

اسماعیل‌وندی افزود: پیشنهاد ما به دهیاری‌ها و بخشداری این است که چند روستای نزدیک به هم یک خودروی آتش‌نشانی یا تانکر آب‌پاش خریداری کنند تا ضمن تجهیز مناطق مختلف، به سرعت عمل در کنترل آتش سوزی کمک کنند.

وی از هلایجان، مرغا، سراک و رمه‌چر به عنوان چهار منطقه حساس شهرستان ایذه که نیاز به امکانات آتش‌نشانی دارند نام برد و تاکید کرد: امیدواریم بخشداری مرکزی و دهیاری‌های تابعه برای مجهز کردن این مناطق به خودرو آتش نشانی اقدام کنند تا در فصل برداشت محصول سال آینده مشکلی برای کشاورزان پیش نیاید.

مسوول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه از ۱۶ عملیات مهار آتش در منازل مسکونی در سه‌ماهه نخست امسال سخن گفت و خاطر نشان کرد: هشت ماموریت مربوط به آتش‌ سوزی خودرو ، ۵۶ مورد مهار آتش‌سوزی در زمین‌های خالی، ۲ مورد در محیط اداری و ۲ مورد حادثه آتش سوزی در محوطه‌های تجاری ایذه رخ داده است.

 شهرستان ایذه با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸۳ کیلومتری اهواز در شرق خوزستان واقع ‌است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی اراضی کشاورزی ایذه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی اراضی کشاورزی ایذه آتش نشانی اراضی کشاورزی ایذه آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز در روستای آساوله سنندج + فیلم

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج گفت: نشت گاز ال پی جی و وجود شعله روشن همزمان با نشت این گاز در یک کارگاه، موجب انفجار شدید و وقوع آتش‌سوزی در روستای آساوله سنندج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، آزاد طهماسبی در مورد جزئیات آتش‌سوزی در یک کارگاه در آساوله سنندج اظهار کرد: شامگاه یکشنبه به محض تماس با سامانه ۱۲۳، اکیپ پنج نفره از نیروهای ایستگاه دو آتش‌نشانی و یک اکیپ از ایستگاه یک برای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نشت گاز ال پی جی و وجود شعله روشن همزمان با نشت این گاز در کارگاه عامل اصلی وقوع این حادثه آتش‌سوزی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این حادثه یک نفر مصدوم و دو مغازه نیز دچار خسارت جدی شدند.

طهماسبی با بیان اینکه انفجار ناشی از این حادثه به دو باب منزل مسکونی در روبروی این کارگاه نیز خسارت جزئی وارد کرده است‌، اضافه کرد: صدای دو انفجار شدید ناشی از این حادثه آتش‌سوزی تمام مردم این روستا را در لحظات اولیه به محل کشانده بود.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی با حضور به موقع آتش را در کوتاه‌ترین زمان مهار کردند، گفت: حریق این حادثه به یک مغازه گاز پرکنی سرایت کرده بود که آتش این مغازه نیز مهار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج تصریح کرد: تنها مصدوم این حادثه فردی بوده که در لحظه نخست و در کارگاه دچار مصدومیت شده است که توسط آمبولانس ۱۱۵ به مرکز درمانی انتقال پیدا کرد.

طهماسبی افزود: انفجار اولیه همچنین به کرکره‌ها و شیشه مغازه‌های اطراف آسیب وارد کرده است.

کد خبر 746758

دیگر خبرها

  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • انفجار گاز در آساوله سنندج حادثه آفرید
  • انفجار گاز در روستای آساوله سنندج + فیلم
  • ببینید | جنجال وسط مسابقه؛ آتش‌سوزی در ورزشگاه و حضور نیروهای آتش‌نشانی