Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@17:05:52 GMT

اختلاس در دومین مدرسه مدرن ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۹۱۶

اختلاس در دومین مدرسه مدرن ایران

رویداد۲۴ تصویر ثبت شده از بچه‌های مدرسه رشدیه در حال جشن گرفتن دومین سال تاسیس آن. در دومین سال تاسیس مدرسه معلمان و دست در کاران مدرسه از حیف و میل شدن بودجه یازده هزار تومانی که برای آن مقرر شده بود گلایه داشتند و این عکس را ثبت کردند.   دانش آموزان روی تخته سیاه مدرسه نوشته‌اند «مکتب رشدیه یازده هزار تومان پول داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدام مردمان عادل و متمدن [این پول را] خوردند که دیناری به ما نرسید.   مدرسه رشدیه از نخستین مدارس مدرن ایران بود که توسط میرزا حسن رشدیه در تبریز تاسیس شد. میرزا حسن رشدیه از مشروطه‌خواهان بنام بود که در سفر‌های خارجی‌اش با نظام جدید آموزشی در دنیا آشنا شد و هنگام بازگشت ناصرالدین شاه از فرنگ مامور تاسیس مدراسی به سبک غربی قرار گرفت.   میرزا حسن رشدیه ابتدا به ایروان رفت و مدرسه‌ای در آنجا تاسیس کرد و پس از آن به فکر تاسیس مدرسه‌ای در ایران افتاد. تاسیس مدرسه رشدیه با حواشی بسیاری همراه بود.بیشتر بخوانید: معاینه دندان همایونی توسط پزشک اجنبی به گزارش رویداد۲۴ روحانیون و محافظه‌کاران که آموزش به سبک جدید را خطری بزرگ برای دین و سنت می‌دانستند تاسیس چنین مدارسی را محکوم کردند و مردم عامی به تحریک روحانیون بار‌ها به مدرسه رشدیه حمله کردند و به تخریب آن پرداختند.   در زمان مظفرالدین شاه، امین الدوله که معتقد بود برای رشد کشور باید در نظام آموزش تحول ایجاد کرد از میرزا حسن رشدیه دعوت کرد تا به تهران بیاید و مدرسه‌ای ابتدایی تاسیس کند. میرزا نیز بلافاصله راهی شد و رشدیه تبریز را به برادر خود سپرد. میرزا حسن رشدیه در تاریه ۱۲۷۶ نخستین مدرسه ابتدایی را در تهران تاسیس کرد و این‌چنین تبدیل به پدر آموزش و پرورش در ایران شد.    لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مدرسه رشدیه قاجاریه میرزا حسن رشدیه مدرسه رشدیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته و در آستانه سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت : در طول سالهایی که از تاسیس سپاه می گذرد پاسداران همواره از درخت انقلاب حراست کردند و به شرارت فتنه گران پاسخ داده اند. 

به گفته او تنبیه کوبنده رژیم نامشروع طی انجام عملیات وعده صادق معادلات نظامی و سیاسی جهان را بر هم زد و به همت پاسداران سپاه  عمر فتنه سازی صهیونیست علیه ایران و اسلام به ۸۰ سال نمی انجامد.

او همچنین تاکید کرد امدادهای غیبی تنها مربوط به دوران پیامبران نیست و اعتقاد و توکل ایرانی ها عامل بروز این امداد غیبی در شکست حمله آمریکا به ایران در سال ۱۳۵۹ به صحرای طبس شد.

این مسئول در خصوص سالگرد شهادت امیرسپهبد قرنی به فعالیت های موثر این شخصیت در پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد.

رئیس شورای فرهنگی آبادان با اشاره به ابلاغ قانون عفاف و حجاب نیز آبادان نیروی انتظامی، بسیجیان و ستاد امر به نعروف و نهی از منکر خواست از فردا تذکر لسانی را به کم حجابان به شکل گسترده تری انجام دهند.

او با اشاره به اینکه آبادان چهار هزار شهید را در طول دفاع مقدس به کشور تقدیم کرده است گفت : بروز بی حجابی در این شهرستان زیبنده نیست. 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال
  • آیا بدنه جت های جنگنده مدرن ضد گلوله ساخته می شود؟(+عکس)
  • دومین روز مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • همچون رویارویی «تاپ گان» با «جنگ ستارگان» بود/ چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • مانند رویارویی «تاپ گان» با «جنگ ستارگان» بود/ چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال