Web Analytics Made Easy - Statcounter

شخصیت مورد علاقه شهید احمدی روشن در میان فرماندهان جنگ، جاویدالاثر احمد متوسلیان بود. حاج احمد متوسلیان اسطوره زندگی‌اش بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همسر شهید احمدی روشن درباره قهرمان زندگی مصطفی اشاره کرد و گفت: شخصیت مورد علاقه‌اش در میان فرماندهان جنگ، جاویدالاثر احمد متوسلیان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نقطه تلاقی با او داشت؛ یکی خط‌شکنی و خدشه‌ناپذیری در رسیدن به هدف، دیگری دشمنی با رژیم صهیونیستی. برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین دو سه‌ بار کمپین راه انداخت.

وی ادامه داد: شهید احمدی روشن در این زمینه برون‌مرزی فکر می‌کرد. ایمیل گروهی از فعالان سیاسی مسلمان را در آمریکا و اروپا داشت. دست کم در دو سه مقطع حسابی جریان‌سازی کرد. هنوز کسی از این دست سناریوهای آقا مصطفی خبری ندارد. مصطفی همیشه می‌گفت باید کاری کنیم آمریکا و اسرائیل نابود شوند. حاج احمد متوسلیان اسطوره زندگی‌اش بود.

مصطفی احمدی روشن در 17 شهریور ماه 1358 در بیمارستان بوعلی شهر همدان به دنیا آمد. در سال 77 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی شیمی آغاز کرد. در سال 81 در رشته مهندسی شیمی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد و در همین رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد و پس از آن وارد مرحله دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی شد. در دوران تحصیل در دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها که برای اولین‌بار در کشور انجام شد، همکاری داشت و چندین مقاله ISI به زبان‌های انگلیسی و فارسی در مجلات معتبر علمی جهان به چاپ رساند.

شایعات به خانواده حاج احمد متوسلیان فشار عصبی وارد کرده است/ حضرت آقا هیچگاه از لفظ شهید برای این چهار دیپلمات استفاده نکردند

شهید مصطفی احمدی روشن یکی از پایه گذاران سایت هسته‌ای نطنز بود. تأثیر بسیار مطلوبی در بخش تأمین کالاها و خرید تجهیزات هسته‌ای در حوزه غنی‌سازی در زمان تحریم‌ها داشت.

مصطفی احمدی روشن سرانجام در 21 دی ماه 1390 در حالیکه عازم محل کار خود بود، با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودرو سواری‌اش توسط دو تروریست موتورسوار به شهادت رسید.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس شهدای ترور بیشتر بخوانید... فعالیت‌های شهید احمدی روشن در بسیج چه بود؟ دوران دانش آموزی شهید احمدی روشن چگونه گذشت؟ محرم به سبک شهدا| مداحی مورد علاقه شهید احمدی روشن چه بود؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدای ترور دفاع مقدس شهدای ترور شهید احمدی روشن احمد متوسلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه

جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی خانه‌ای کوچک شامل یک اتاق را که محل زندگی آوارگان غزه بود، هدف قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری فلسطینی از شهادت هشت نفر از جمله پنج کودک و دو زن در حمله هوایی به محل زندگی آوارگان در نزدیکی شهر رفح خبر دادند. چند نفر نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، محل زندگی این افراد شامل یک اتاق واقع در یک زمین کشاورزی در نزدیکی قبرستان الشرقیه رفح بود که به کلی ویران شده است.

 

این کودکان جمیل عیاد (15 ساله)، یحیی عیاد (13 ساله)،  جنی عیاد (8 ساله)، زین الدین عیاد (6 ساله) و زکی عیاد (3 ساله) هستند که از شمال غزه به همراه خانواده خود به رفح پناه آورده و در یک زمین کشاورزی زندگی می‌کردند.

همزمان جنگنده‌های ارتش صهیونیستی خانه‌ای در محله «التفاح» در شرق غزه و در اطراف مسجد «المحطه» را هدف قرار دادند. یک خانه نیز در اردوگاه «یبنا» در شهر رفح هدف حمله هوایی اشغالگران قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • فوری/معاون محمود احمدی نژاد درگذشت +جزئیات
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • رویداد بین المللی نوروتاک