Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان سمنان : ذخیره خون بند ناف نوزادان در استان سمنان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 33 درصد رشد داشته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محیا موسوی با اشاره به راه اندازی دفتر نمایندگی ذخیره سازی سلول های بنیادی در استان از سال 92 گفت : روند ذخیره سازی سلول های بنیادی به این شکل است که مادران باردار از هفته 36 بارداری تقاضای ذخیره خون بند ناف نوزادان خود را به صورت حضوری به دفتر نمایندگی یا به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت rsct.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir انجام می دهند و بعد از مشاوره پزشکی به صورت انلاین و یا تلفنی و یا حضوری در نهایت در تمام بیمارستان های استان کارشناسان خون گیری در زمان زایمان ، خون گیری از بند ناف را انجام می دهند .
وی افزود : این نمونه ها در کیت های مخصوص به شرکت بن یاخته های رویان در تهران ارسال و بعد از فرآیند های پردازش سلولی در نهایت نمونه مورد نظر فریز می شود .
موسوی با اشاره به روند ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان ادمه داد :از سال 92 تاکنون  ، 2 هزار نفر مراجعه برای ذخیره خون بند ناف نوزادان انجام شده که حدود 650 مورد فریز نمونه تاکنون انجام شده و در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال ، حدود 33 درصد رشد داشته است .
مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان با اشاره به کاربرد های نمونه های فریز شده گفت : خون بند ناف حاوی سلول های بنیادی است که یکی از منابع اصلی درمان بیماری های صعب العلاج است و این سلول ها قابلیت تمایز به سایر سلول ها را دارند و برای درمان بیماری هایی که مشکل سلولی ایجاد می شود ، می توان از این سلول ها به عنوان منبع پیوند استفاده کرد .
وی افزود : حدود 100 نوع بیماری خونی از خون بند ناف فریز شده قابل درمان است و مزیت ذخیره خون بند ناف برای خانواده ها ، خون گیری غیر تهاجمی بوده که در این روش هیچ آسیبی به نوزاد و مادر وارد نمی شود و خون گیری از سلول های مرده انجام می شود .
موسوی در پایان ضمن دعوت مادران باردار جهت ثبت نام برای ذخیره خون بند ناف نوزادان خود گفت : تسهیلاتی از قبیل پرداخت اقساطی و تسهیلات بانکی برای تشویق مادران به ذخیره خون بند ناف نوزادان خود در نظر گرفته شده است .
مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان افزود : خانواده ها برای ثبت نام و ذخیره خون بند ناف خود می توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف استان واقع در خیابان طالقانی سمنان و یا مراجعه به سایت rsct.ir اقدام کنند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف ذخیره خون بند ناف نوزادان خون گیری سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: برگزاری جشن راه اندازی مجدد ۲۰۱ واحد راکد، بهره برداری از فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان و همچنین واگذاری زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به خانوارهای واجد شرایط از جمله اقدامات ارزنده‌ای است که در سفر دور دوم به وقوع پیوست.

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان با پیگیری‌های مطلوب صورت گرفته در راستای اجرای مصوبات دور اول سفر، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان افزایش یافت که امری بسیار ارزنده است‌.

استاندار سمنان گفت: مدیران پیگیر مصوبات سفرهای صورت گرفته به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها به صورت ویژه بوده و در سال جدید نیز به صورت میدانی در جای جای استان بوده و ارتباط با مردم را با جدیت دنبال کنند.

هاشمی بیان کرد: پیگیری مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، تحقق شعار سال، جذب ۱۰۰ درصدی و کامل اعتبارات استان تا قبل از پایان مهلت قانونی، جذب تسهیلات تبصره ۱۸ با همکاری بانک‌های عامل استان، صرفه جویی در مصرف آب، تسریع در اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن و سایر موارد از جمله اولویت‌های استان در سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6086936

دیگر خبرها

  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی و نظارت فولاد شهر
  • ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد