Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در جلسه با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از حذف دیوار‌های ذهنی دانشگاه می‌گوید؛ در حالی که رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر خبر از همراهی وزارت علوم با ایده حذف فیزیکی دیوار‌ها می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه مشترک نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با حضور محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه کافی در خصوص برداشتن دیوار‌های دانشگاه که در جلسه علنی شورای شهر مشهد مصوب شده است، اظهار کرد: این موضوع در حد پیشنهاد است و در حال حاضر در دانشگاه هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.   ارتباط پررنگ تر دانشگاه با جامعه از طریق حذف دیوارها! البته رئیس دانشگاه تأکید کرد که برپایه شاخص‌های شهرسازی نوین، ارتباط پررنگ‌تر دانشگاه با جامعه از طریق حذف دیوار‌های فیزیکی صورت می‌گیرد.

وی همچنین درخصوص نصب مجسمه فردوسی در میدان علوم این دانشگاه بیان کرد: بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی، فرهنگی و اجتماعی با متخصصان صورت گرفته است.
کافی ادامه داد: همه مسائل باید با هم دیده شوند، ما اینجا قطب علمی شاهنامه را داریم، از سال گذشته کار‌های اولیه راه اندازی مرکز خراسان شناسی در دانشگاه انجام گرفته و اساس نامه آن تنظیم شده است و برنامه داریم که سال آینده کنگره مفاخر خراسان را نیز برگزار کنیم.

سجاد کمالی نیا، نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد در یک ویدئو به توضیح آنچه در این جلسه گذشت، پرداخت.

کمالی نیا بیان کرد: مسئولان دانشگاه فردوسی درباره برداشتن دیوار‌های دانشگاه می‌گویند ممکن است این طرح در ۱۰ سال آینده اجرا شود یا اصلا به مرحله اجرا نرسد، بنابراین نیازی نیست دانشجویان درباره آن نگران باشند.   مجسمه بلاتکلیف فردوسی در دانشگاه فردوسی! نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد به موضوع ساخت مجسمه فردوسی و نصب آن در میدان علوم دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این جلسه ما مصوبه ۱۸ آبان ۷۹ درباره دستورالعمل اجرایی نحوه نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه در میادین، اماکن عمومی را مطرح کردیم که طبق ماده یک آن، همه وزارتخانه‌ها و مراکز، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی باید قبل از هر گونه ساخت و نصب مجسمه در اماکن عمومی، از شورای نظارت شورای فرهنگ عمومی مجوز اخذ کنند.

وی تصریح کرد: البته رئیس دانشگاه فردوسی معتقد است که دانشگاه جزو اماکن دولتی و عمومی نیست.

کمالی نیا همچنین به مساله معاملات در دانشگاه که از سوی هیات امنای دانشگاه فردوسی در ۲۱ خرداد ۹۴ درباره نحوه هزینه کرد هدایا و کمک‌های مردمی به تصویب رسانده، توضیح داد: در این دستورالعمل ذکر شده است در مواردی که اشخاص حقیقی یا حقوقی اهدا کننده، موضوع مصرف وجوه اهدایی خود را مشخص کنند، در صورت عدم مغایرت با اهداف موسسه و تایید هیات رئیسه وجوه مذکور منحصرا در موارد تعیین شده مصرف خواهد شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی ادامه داد: در جلسه با رئیس دانشگاه مطرح کردیم که آیا نصب این مجسمه از سوی هیات رئیسه دانشگاه مصوبه‌ای دارد؟ چراکه پیگیری ما از دیگر اعضای هیات امنا نشان می‌دهد که مصوبه مکتوبی درباره این موضوع وجود ندارد.

به گفته نایب دبیر شورای صفنی دانشگاه فردوسی مشهد رئیس دانشگاه قول داده است که مصوبه مکتوب ساخت مجسمه را رسانه‌ای کند.
وی همچنین بیان کرد: مسئولان دانشگاه می‌گویند قول صددرصدی برای نصب مجسمه در میدان علوم به کسی نداده اند و اگر هم پایه مجسمه در این میدان ساخته شده، ممکن است المان دیگری در آن نصب شود.   گفتنی است، محمدهادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در اینستاگرام خود ضمن اعلام خبر نشست مشترک با معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد درباره مصوبه حذف دیوارهای دانشگاه، نوشت: به نظر می‌رسد وزارت علوم نیز با این ایده موافق است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد حذف دیوارهای دانشگاه مجسمه فردوسی شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد رئیس دانشگاه فردوسی نصب مجسمه حذف دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نوزادان در قم افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه جوانی جمعیت با حضور رئیس دانشگاه و معاونین و همچنین مدیران و مسئولان بیمارستان های استان و مراکز بهداشتی برگزار شد.

دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در این جلسه با تاکید بر اهمیت فعالیت بر موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: باید در این راستا با تمام توان برنامه ریزی کرده و اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش نیم درصدی ولادت ها در استان قم بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: قطعاً یکی از دلایل این رشد جمعیت، برگرفته از اقدامات صورت گرفته توسط تیم های بهداشت و درمان در استان است که باید همواره گسترش یابد.

کد خبر 6078903

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • یکصدو دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد | اساتید باید به کشف حجاب‌کننده‌ها در کلاس تذکر دهند