Web Analytics Made Easy - Statcounter

امضای یک توافق نظامی میان تهران و دمشق در زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را برای پایان دادن به موجودیت ایران در سوریه به کار بسته‌اند حامل چندین پیام مهم است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم٬ چند روز قبل سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفری به سوریه یک توافق‌نامه نظامی مهم با وزارت دفاع این کشور امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این توافق‌نامه بر تقویت همکاری نظامی و امنیتی در زمینه‌های مختلف فعالیت نیروهای مسلح تاکید شده و سردار باقری پس از امضای آن اعلام کرد که توافق مذکور اراده و تصمیم دو کشور را برای همکاری مشترک در برابر فشارهای آمریکایی تقویت کرده و ایران برای توسعه سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در چارچوب تقویت مناسبات میان دو کشور اقدام خواهد کرد.

بشار اسد: توافق نظامی سوریه و ایران بیانگر سطح روابط دو جانبه استتوافق همکاری‌های نظامی ایران و سوریه/ سرلشکر باقری: سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را تقویت خواهیم کرد

هرچند این توافق اولین توافقی نیست که میان تهران و دمشق به امضا رسیده٬ اما با توجه به بازه زمانی آن که در دوره افزایش شمار تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه انجام شده و نیز بر تقویت سامانه‌های دفاعی دمشق تاکید دارد٬ می‌تواند حامل چندین پیام مهم باشد:

-رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال پایان دادن به موجودیت ایران در سوریه هستند و این هدف آنها در تجاوزات هوایی اسرائیل به آسمان سوریه و نیز تحرکات مختلف آمریکا که اخیر با نام «قانون قیصر» نمود یافته خود را نشان می‌دهد. اما امضای توافق نظامی میان دمشق و تهران در این بازه زمانی نشان می‌دهد هیچ یک از این اقدامات و تهدیدها نمی‌تواند خللی به روابط محکم میان دو طرف وارد کند؛ همانطور که «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه گفت: این توافق نشان می‌دهد کسانی که به دنبال تخریب روابط ایران و سوریه هستند سخت در اشتباهند.

-همانطور که گفتیم یکی از موارد مورد تاکید در این توافق٬ تقویت و توسعه سامانه‌های پدافند هوایی بود که این امر توانایی دمشق برای ایستاگی در برابر تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی را افزایش خواهد داد.

- در دوره‌های اخیر آمریکا تحرکات زیادی برای از هم‌پاشیدن انسجام محور مقاومت انجام داده و تلاش کرد وانمود کند اعضای این محور به ویژه پس از شهادت سردار سپهبد« قاسم سلیمانی» که از ستون‌های اصلی محور مقاومت بود انسجام سابق را ندارند؛ اما امضای چنین توافقی ثابت می‌کند که نه تنها خللی در مناسبات کشورهای عضو مقاومت ایجاد نشده بلکه ایران با حمایت از سوریه در توسعه نظامی می‌تواند نقش بزرگی در بازسازی این کشور داشته و بیش از پیش زمینه مداخلات ایالات متحده در سوریه کمرنگ شود.

- امضای این توافق در شرایطی که آمریکا از خلال قانون موسوم به قیصر به دنبال محاصره همه‌جانبه سوریه بوده و حتی یکی از بندهای اصلی آن خروج ایران از این کشور است٬ ثابت کرد که محاصره‌ و فشارهای آمریکا ضد محور مقاومت بی‌اثر بوده و «تروریسم اقتصادی» واشنگتن علیه کشورهای منطقه دیگر کارساز نیست.

 پیش از این نیز روسیه سامانه های پدافند هوایی اس 300 خود را در سوریه مستقر کرده بود؛ اما تاکنون از این سامانه ها در برابر تجاوزات اسرائیل استفاده نشده است. اما قابل توجه است که طبق توافق دمشق و تهران سامانه‌های ایرانی در مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

بارزترین سیگنال توافق نظامی تهران و دمشق متوجه اسرائیل است٬ مبنی بر اینکه دیگر نمی‌تواند آزادانه و هرزمانی که بخواهد حریم هوایی سوریه را مورد تجاوز قرار دهد. بنابراین می‌توانیم پس از اجرای توافق مذکور شاهد تحولات امنیتی چشم‌گیری در سوریه باشیم.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90,95/CT4 واژه های کاربردی مرتبط جمهوری اسلامی ایران کشور سوریه بیشتر بخوانید... بشار اسد: توافق نظامی سوریه و ایران بیانگر سطح روابط دو جانبه است توافق همکاری‌های نظامی ایران و سوریه/ سرلشکر باقری: سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را تقویت خواهیم کرد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران کشور سوریه اخبار ایران بین الملل سوریه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی توافق نظامی هوایی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص کاهش تنش در منطقه و آتش‌بس غزه تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه قطر آمده است، بن عبدالرحمن همچنین نگرانی دولت قطر را از تحولات منطقه بیان کرده است.

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد که در این تماس تلفنی نخست وزیر قطر، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز دعوت کرده است.

این تماس تلفنی در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و حمله تنبیهی ایران به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

دیگر خبرها

  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق