Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسابقه « دهکده» سیمای مرکز گلستان به مرحله داوری جشنواره رادیو و تلویزیون آسیا و اقیانوسیه راه یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، از 280 اثر برنامه تلویزیونی ارسالی از کل مراکز کشور 8 اثر تلویزیونی به مرحله داوری جشنواره رادیو و تلویزیون آسیا و اقیانوسیه راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین 8 اثر راه یافته به مرحله داوری یک اثر آن متعلق به سیمای گلستان است که در رشته برنامه‌های سرگرمی، برنامه‌ای با نام مسابقه دهکده مسابقه‌ای هیجان‌انگیز همراه با بازی‌های بومی محلی می‌درخشد.

این مسابقه تلویزیونی به مدت 43 دقیقه با حضور اقوام، روستاییان و عشایر گلستانی به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس بهرامی و مهدی ناظریان روی آنتن می‌رود.

انتقاد پیمان جبلی به مسببان قطع شبکه‌های برون‌مرزی: شما فقط سر صداوسیما را نمی‌برید!قول معاون رسانه ملی برای توسعه زیرساخت‌های فنی مرکز صداوسیمای گیلان / پوشش صددرصدی می‌شودآمادگی صداوسیما برای فرهنگسازی کرونا/ پیشنهاد علی‌عسکری و خواسته وزیر بهداشت

مسابقه دهکده در هر برنامه سه گروه دو نفره با لباس‌های محلی در مسابقه شرکت می‌کنند و هر برنامه شامل 5 مرحله است که در پایان به گروه‌های شرکت کننده هدایایی از صنایع دستی استان اهدا می‌شود.

اجرای آن را مهدی حاجی احمدی و مسلم اسماعیلی، طراحی این مسابقه را عباس بهرامی، نویسندگی آن را مهدی ناظریان انجام دادند. همچنین تدوین و صداگذاری اثر برعهده رامین روشنی، تصویربرداری مجید ایراندوست، مجتبی سعیدی، محمدرضا مارزلو، حمید اسماعیل‌پورو سیداحمد حسینی دانش، صدابرداران حمید فغفوری و ولی‌الله اسماعیل‌زاده، دستیاران صدا و تصویر محمد پاسندی، جلال هاشمی، عمار مازندرانی  و محسن مشهدی رضا، گرافیست شادی نصیری فومنی قرار دارد.

عباس بهرامی تهیه کننده و طراح این برنامه در مورد این برنامه  که به این جشنواره بزرگ و بین‌المللی راه یافته است، گفت: مهم‌ترین وظیفه شبکه‌های استانی کمک به حفظ و معرفی زبان، لهجه، آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌های مناطق مختلف کشور و تلاش در جهت شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها است.

وی افزود: استان گلستان به عنوان نگارستان ایران، رنگین کمانی از اقوام مختلف است که با وجود تنوع قومیتی، زبانی و مذهبی با صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند و آداب و سنن اقوام مختلف از جذابیت‌های بسیاری برخوردار است.

به گفته این هنرمند، گلستان به خاطر داشتن آب ‌وهوای خوب، طبیعت زیبا و جاذبه‌های تاریخی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری است و مسابقه دهکده رقابتی بین روستاییان و اقوام مختلف در یکی از بوم گردی‌های زیبای روستای شموشک علیا استان گلستان است.

وی گفت: این برنامه با هدف معرفی، زنده نگه داشتن آداب و رسوم محلی مردم استان گلستان تولید شد و بخش‌های مختلف مسابقه از جمله بازی‌های بومی و محلی، فعالیت‌های کشاورزی و دامداری و صنایع دستی را به تصویر می‌کشد.

بهرامی افزود: مسابقه دهکده حاصل تلاش و کار گروهی 40 نفر از همکاران معاونت سیمای مرکز گلستان بوده که با همدلی و رفاقت با وجود مشکلات به بار نشست و خدا را شاکریم که توانستیم برنامه‌ای متناسب با ذائقه مخاطب بسازیم و لحظات خوشی را برایشان به ارمغان بیاوریم.

تصاویر زیبای روستا با خانه‌های کاه‌گلی، سقف‌های سفالی وهمچنین مراحل جذاب مسابقه که برگرفته از بازی‌های بومی و محلی اقوام استان و فعالیت‌های روزمره روستاییان بوده توانسته لحظاتی دوست داشتنی و خاطره‌انگیز برای بییندگان خلق کند.

انتهای پیام/581/ ز

R41471/P/S6,70/CT12 بیشتر بخوانید... داوران بخش عکس چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند جشنواره تلویزیونی مستند فرصتی برای شناخت سلیقه مردم جشنواره تلویزیونی، فرصت طلایی برای تماشای "مستندهای خوب ایرانی" است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرحله داوری مسابقه دهکده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه بازی‌ های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شد

برنامه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا پس از اتمام دور گروهی از سوی کنفدراسیون فوتبال قاره‌کهن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته _دوشنبه سوم اردیبهشت_ سومین دور از مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ که حکم انتخابی جام جهانی را نیز دارد، با برگزاری چهار دیدار از گروه‌های سوم و چهارم پیگیری شد که در پایان مرحله گروهی ۸ تیم ایران، تایلند، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، عراق، ازبکستان و ویتنام به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات صعود کردند.

بازی‌های سوم گروه C جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ به‌طور همزمان با برگزاری دو دیدار پیگیری شد. در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که با تساوی یک بر یک به اتمام رسید تا ژاپن برای نخستین بار طعم حذف از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را تجربه کند و تاجیک‌ها به شگفتی‌سازی خود در این دوره از مسابقات ادامه دهند. در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی پنج بر پنج به پایان رسید.

تیم ملی فوتسال افغانستان که اولین دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند، با سرمربی ایرانی‌اش مقابل تیم ملی بحرین صف‌آرایی کرد و با نتیجه سه بر دو پیروز شد. کویت در بازی همزمان، با نتیجه چهار بر صفر مغلوب ایران شد که پیروزی ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقه، کمک شایانی به صعود شاگردان مجید مرتضایی کرد.

برنامه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ تاجیکستان - افغانستان؛ ساعت ۱۰:۳۰ ایران - قرقیزستان؛ ساعت ۱۲:۳۰ تایلند - عراق؛ ساعت ۱۴:۳۰ ازبکستان - ویتنام؛ ساعت ۱۷:۳۰ کد خبر 747081

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • برنامه بازی‌ های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شد