Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: مطالعات احداث ۲۰ پردیس روستایی در استان به زودی تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین در نشست بررسی پرونده‌های سرمایه‌گذاری استان قزوین اظهار کرد: سیاست استان برای اشتغالزایی و احیای روستاهای قزوین، ایجاد پردیس‌های روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پردیس‌های روستایی واحدهای کوچک تولیدی متناسب با ظرفیت هر روستاست، اضافه کرد: در هر بخش از استان قزوین باید یک پردیس روستایی ایجاد شود و محصولات متناسب خودش را به مرحله تولید و راه‌اندازی هدایت کند.

علیخانی تاکید کرد: هر روستا باید بر اساس ظرفیت‌های صنعتی و فرآوری محصولات کشاورزی به اشتغالزایی اقدام کند چرا که هرگز نمی‌توان با توسعه شهرک‌های صنعتی در فاصله خیلی دور برای روستاییان اشتغالزایی کرد.

این مسؤول تصریح کرد: یک فرد روستایی قادر نیست برای اشتغال و تولید به شهرک‌های صنعتی تردد کند و پردیس روستایی برای این ایجاد می شود تا نزدیک ترین مکان برای اشتغال وی فراهم شده و همچنین از خالی شدن روستاها جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین افزود: مشکل اشتغال در روستاها همچنان باقی است و خیلی از روستاییان برای یافتن کار مناسب روانه شهر شده و مشکلات بسیاری را در جامعه ایجاد می کنند.

علیخانی در ادامه به مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه خیلی از دستگاه‌های اجرایی استان به خوبی سرمایه‌گذاران را راهنمایی نمی‌کنند و بدون اینکه استعلام‌های لازم اخذ شود، سرمایه‌گذار را درگیر مراحل کاغذبازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای سرمایه‌گذار فرصت حرف زدن و راهنمایی کردن قائل شوند و صفر تا ۱۰۰ فرآیند سرمایه‌گذاری را تشریح و تبیین کنند.

علیخانی یادآور شد: اگرچه هیچ قانونی نباید شکسته شود، اما در سال جهش تولید می توان با انعطاف پذیری قوانین به نفع سرمایه گذاران گام برداشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرتضی علیخانی پردیس روستایی سرمایه گذاری استان پردیس روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند

صادقی مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: زنان خانه دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنها از یکم فروردین سال ۹۶ به بعد است تا پایان فروردین فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی صندوق به نشانی www.roostaa.ir انجام می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: افراد بیمه شده از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفا و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • انسداد بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین
  • مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است