Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا-در ادامه اعتراضات در آمریکا موسوم به «جان سیاه پوستان باارزش است» معترضان کنفرانس خبری «گرگ فیشر» شهردار «لوئیزویل» در ایالت «می سی سی پی» را به هم زدند.
ده ها نفر در این اعتراضات شرکت داشتند. آنها که پشت سر شهردار ایستاده بودند، بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «فیشر را اخراج کنید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها سپس شروع به شعار دادن کردند که سبب اختلال در سخنرانی فیشر شدند.
آنها سپس مانع عبور خودروی وی که در حال فرار بود، شدند.
در دیگر خبر، فرماندار ایالت یوتا در واکنش به اعتراضات در شهر «سالت لیک» وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
سی ان ان گزارش داد اعتراضات در شهر سالت لیک ایالت یوتا پس از آن آغاز شد که دادستان کل این منطقه اعلام کرد که شلیک مرگبار پلیس به «برناردو پالاسیوس کارباخال» در ماه مه، منطقی و توجیه پذیر بوده است.
بر اساس این گزارش، معترضان در اطراف ساختمان دادستانی تجمع کرده و خساراتی را به این مکان وارد آوردند.
پلیس نیز اعلام کرد که گروهی از معترضان با تجمع در اطراف ساختمان دادستانی موجب اختلال در رفت و آمد شده‌ اند.
اداره پلیس شهر سالت لیک نیز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: به علت اعتراضاتی که منجر به شکسته شدن شیشه‌ ها شد، اداره پلیس این تظاهرات و تجمع را غیرقانونی اعلام کرده است.
پلیس افزود: حداقل یک مامور پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شده است. حداقل 2 نفر از معترضان نیز بازداشت شده ‌اند.
سخنگوی فرماندار ایالت یوتا نیز گفته است که حالت فوق العاده تا 13 ژوئیه ادامه خواهد داشت.
اعتراض ‌ها در آمریکا همچنان ادامه دارد. این اعتراضات از زمان کشته شدن «جورج فلوید» از شهر مینیاپولیس در 26 مه 2020 آغاز شد و به سایر نقاط آمریکا گسترش یافت.


قتل جوان سیاه‌پوست به دست پلیس «دیترویت» بار دیگر آتش خشم معترضان را شعله‌ور کرد
به دنبال قتل جوان 19 ساله سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا، این شهر در روزهای گذشته صحنه اعترضات علیه خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا بود.
هفته‌ها اعتراض علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا دیروز شنبه در شهر «دیترویت» بزرگترین شهر ایالت میشیگان آمریکا در پی جنایت جدید پلیس این کشور ادامه یافت. روز جمعه یک مرد سیاه‌پوست دیگر قربانی خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا شد و به ضرب گلوله نیروهای پلیس شهر دیترویت جان باخت.
مردم معترض در بخش غربی این شهر نزدیک محلی که پلیس دیترویت «حکیم لیتلتون» 19 ساله را هدف قرار داد و فرد دیگری را بازداشت کرد، به راهپیمایی پرداختند. بردار مقتول بعد از پایان اعتراضات خواستار دیدار با «جیمز کِرِیگ» رئیس پلیس شهر و «مایک دوگان» شهردار آن شد.
او گفت: بردار من مرد خوبی بود. او یک جنگجو بود. می‌خواهم این را همه از جمله رئیس جیمز کریگ و شهردار دیترویت بدانند. تا قبل از هفته آینده می‌خواهم با آن‌ها دیدار کنم.
به گزارش رسانه محلی «دیترویت نیوز»، بعد از صحبت‌های برادر مرد سیاه‌پوست کشته شده، از معترضان خواسته شد امروز یکشنبه هم به اعتراضات ادامه دهند. در این اعتراضات همچنین از پلیس این شهر خواسته شد به استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره برای شناسایی مظنونان احتمالی پایان دهد زیرا به گفته معترضان این روش شهروندان سیاه‌پوست را به اشتباه شناسایی می‌کند.
روز جمعه در جریان اعتراضات به این اقدام پلیس، صدها نفر به تجمع پرداختند که پلیس به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد. 8 نفر در جریان اعتراضات روز جمعه دستگیر شدند که گفته می‌شود در ساعات اولیه روز شنبه آزاد گشتند.
اعتراضات سراسری در آمریکا از 25 می بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس به دست افسر سفیدپوست این شهر که راه نفس وی را مسدود کرد، آغاز شد. اعتراضات همچنان در بخش‌هایی از آمریکا ادامه دارد و هر بار با جنایت دیگر پلیس آمریکا در بخشی از این کشور شعله‌ور می‌شود.

اعتراضات ضد نژادپرستی  بحران بزرگ انتخاباتی ترامپ
 به گفته تحلیلگران، موج جدید اعتراض‌های سراسری علیه نژادپرستی در آمریکا و کشاندن آن تا انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 این کشور در کنار همه‌گیری بیماری کووید-19، دو بحران بزرگ برای «دونالد ترامپ» در این انتخابات خواهد بود.
 در حالی که بیش از 40 روز از ماجرای قتل فلوید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا می گذرد و از طرفی دیگر تنها حدود 100 روز دیگر تا برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است؛ ادامه این اعتراض ها گواه بر این است که معترضان تصمیم دارند تا آنرا بطور جدی تا زمان برگزاری این انتخابات ادامه دهند.
از دید کارشناسان و ناظران داخلی آمریکا،  ادامه اعتراض های سراسری در کنار همه گیری ویروس کرونا در این کشور، دو بحران بزرگ دولت دونالد ترامپ به شمار می روند که با وجود زمان اندک باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا،  در تمدید حضور وی در کاخ سفید تاثیری منفی خواهد داشت.
درحالی که بیش از 40 روز از ماجرای قتل فلوید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا  می گذرد و از طرفی دیگر تنها حدود 100روز دیگر تا برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است؛ ادامه این اعتراض ها گواه بر این است که معترضان تصمیم دارند تا آنرا بطور جدی تا زمان برگزاری این انتخابات ادامه دهند.
 ادامه اعتراض‌های سراسری در آمریکا علیه نژاد پرستی که با قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست آمریکایی در 25ماه مه (پنجم خرداد99) جرقه آن زده شد و زخمی کهنه سرباز کرد، نشان از آن دارد که معترضان اکنون به دنبال حصول نتیجه ای ملموس دراین زمینه هستند.

آشکار شدن دیدگاه های نژاد پرستانه ترامپ
جامعه آمریکا طی دهه‌های اخیر بارها شاهد برپایی چنین اعتراض هایی بوده است، اما این بار به نظر می رسد به علت عیان تر شدن حس نژادپرستی دونالد ترامپ بخصوص در گفته هایش در 14تیرماه «روز استقلال» آمریکا بر علیه  هواخواهان عدالت اجتماعی، معترضان قصد دارند با ادامه  اعتراض های سراسری، تا آنجایی که می توانند به نتیجه ای ملموس از این تلاش ها دست یابند.
شبکه خبری سی ان ان در 15تیرماه در گزارشی عنوان کرد: ترامپ در سخنرانی  به مناسبت روز استقلال، معترضان آمریکایی  را هم تراز با تروریسم، نازی و آنارشیسم خوانده بود که مانند سایر موارد سرکوب و ازمیان خواهند رفت.
 
اعتراضها در مقابل کاخ سفید ادامه دارد
تارنمای خبری انگلیسی صدای آمریکا در روزهای اخیر دراین باره گزارش داد: معترضان به نژادپرستی همچنان در بسیاری از شهرهای آمریکا، همچون نیویورک، لس آنجلس و میامی دست به راهپیمایی زدند.
تارنمای این رسانه آمریکایی افزود: اعتراض های روزانه نیز در نزدیکی کاخ سفید هفته ها است که ادامه دارد.
 
تغییر دیدگاه در  جامعه آمریکا
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با توجه به ادامه اعتراض های سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی درگزارشی عنوان کرد: دیدگاه عموم آمریکایی در فراگیرشدن علیه نژاد پرستی به شدت طی سال های اخیر شدت یافته و چنین امری در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است و بر این موضوع تاکید دارند که رفتار نیروهای پلیس با جامعه رنگین پوست آمریکایی نژاد پرستانه و این گروه از افراد  در جامعه نیز با تبعیض مواجه اند.
در نظرسنجی که توسط این نشریه آمریکایی در اوایل ماه گذشته میلادی به عمل آمد نشان داد که 76درصد جامعه آمریکا، تبعیض نژادی را «مشکلی بزرگ» در آمریکا می دانند که این میزان در مقایسه با سال 2015میلادی 25درصد افزایش نشان می دهد.
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برچیده شدن نماد  برده داری شد
وضعیت اعتراض های سراسری علیه نژاد پرستی در آمریکا که تاکنون باعث به زیر کشیده شدن بسیاری از نمادهای برده داری  شده است بدانجا رسید که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اعتراض به تبعیض نژادی دراین کشور خواستار برچیده شدن نمادها مرتبط با «ایالات موتلفه آمریکا» موسوم به « Confederate » از پایتخت آمریکا شد.
ایالات موتلفه آمریکا به اتحاد  یازده ایالت جنوبی در آمریکا در بین سالهای 1861 تا 1865 میلادی که خواهان برده داری بودند، اطلاق می‌شود، این مجموعه از ایالت ها که درتاریخ آمریکا بعنوان یک دولت خود خوانده قلمداد می شدند، هرگز از سوی هیچ دولتی در جهان به رسمیت شناخته نشدند و سرانجام در جریان جنگ ها داخلی آمریکا این دولت ائتلافی برچیده شد.
 

جان سیاهپوستان اهمیت دارد بزرگترین جنبش در تاریخ آمریکا
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در روزهای اخیر گزارش داد: با ادامه اعتراض های سراسری،   اکنون «جان سیاهپوستان» به بزرگترین حرکت و جنبش در طول تاریخ  آمریکا بدل شده است.
نیویورک تایمز با بی سابقه خواندن  گستره این اعتراض ها نوشت: دراوایل ماه گذشته میلادی در حمایت از جنبش جان سیاهپوستان اهمیت دارد بیش از نیم میلیون نفر در 550 نقطه از آمریکا به خیابان ها آمدند، این تنها آمار یکی از  روزها طی این مدت است که هواخواهان به عدالت اجتماعی و دراعتراض ها علیه نژادپرستی  همچنان به خیابان ها می آیند.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا اعتراضات جوان سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به خاطر اعتراض ها در ونیز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسانی زاده افزود: یکی از جریان‌سازترین اتفاقات این دوره،  افتتاح نشدن غرفه رژیم صهیونیستی است که علی‌رغم ارائه آثارشان، با نصب یک بنر نوشته‌اند که تا زمان آتش‌بس در غزه و یا به قول خودشان آزادی گروگان‌ها غرفه را افتتاح نمی‌کنند. در واقع علت اصلی عدم افتتاح غرفه رژیم صهیونیستی، ترس از اعتراضات عمومی در حمایت از مردم فلسطین است؛ و در این چند روز هم تجمعات زیادی در مقابل غرفه این رژیم صورت گرفته.

وی تصریح کرد: جمع آوری امضا در ونیز علیه جنایات رژیم صهیونیستی از ۸ هزار به ۲۳ هزار امضا رسیده و این روز‌ها خیلی از هنرمندان، کیوریتور‌ها و فعالان عرصه هنر اعتراض جدی خود را با این امضا نشان می‌دهند.

رئیس غرفه ایران در دوسالانه هنر ونیز گفت: غرفه کشور ما هم پرچمدار اعتراضات نسبت به رژیم صهیونیستی برای کودک‌کشی در غزه است که با رویکرد انسانی در زمینه فجایع اخیر غزه، قرابت دارد.

دیگر خبرها

  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به علت اعتراض ها در ونیز
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به خاطر اعتراض ها در ونیز
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل