Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در نشست بررسی پرونده‌های سرمایه‌گذاری استان گفت: پردیس‌های روستایی واحد‌های کوچک تولیدی متناسب با ظرفیت هر روستاست که باید در هر بخش از استان ایجاد شود و محصولات متناسب خودش را به مرحله تولید و راه‌اندازی هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی تاکید کرد: یک فرد روستایی قادر نیست برای اشتغال و تولید به شهرک‌های صنعتی تردد کند و پردیس روستایی برای این ایجاد می‌شود تا نزدیک‌ترین مکان برای اشتغال وی فراهم و همچنین از خالی شدن روستا‌ها جلوگیری شود.

او افزود: مشکل اشتغال در روستا‌ها همچنان باقی است و خیلی از روستاییان برای یافتن کار مناسب روانه شهر می‌شوند و مشکلات بسیاری را در جامعه ایجاد می‌کنند.

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در ادامه به مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه خیلی از دستگاه‌های اجرایی استان به خوبی سرمایه‌گذاران را راهنمایی نمی‌کنند و بدون اینکه استعلام‌های لازم اخذ شود، سرمایه‌گذار را درگیر مراحل کاغذبازی می‌کنند.

علیخانی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای سرمایه‌گذار فرصت حرف زدن و راهنمایی کردن قائل شوند و صفر تا ۱۰۰ فرآیند سرمایه‌گذاری را تشریح و تبیین کنند.

او گفت: اگرچه هیچ قانونی نباید شکسته شود، اما در سال جهش تولید می‌توان با انعطاف پذیری قوانین به نفع سرمایه گذاران گام برداشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری قزوین روستاهای قزوین اشتغالزایی روستایی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان و ۴۵۰۰ اصله نهال درخت توت میان مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد خراسان‌ شمالی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مجید الهی راد امروز _ یک شنبه دوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان به عنوان مهم‌ترین راهبرد این نهاد در زمینه خودکفایی مددجویان است، اظهار کرد: یکی از اقدامات این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال تقویت صنعت نوغانداری و تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان است.

وی با تشریح اقدامات کمیته امداد در زمینه تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان افزود: توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران و توزیع ۴۵۰۰ اصله نهال درخت توت بین مجریان طرح‌های اشتغال را از اقدامات این نهاد در راستای کمک به تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان نام برد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: این نهاد ۶۰۰ کیلوگرم پافسول ضدعفونی کننده کرم ابریشم و ۵۰۰ عدد دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی بین مجریان طرح توزیع کرده است.

الهی راد تصریح کرد: داشتن مناطق مستعد کاشت درخت توت، تقویت بعد اقتصاد خانوار به ویژه در مناطق محروم و مرزی، افزایش تولید پیله خام ابریشم، ایجاد انگیزه و تقویت فعالیت شغلی با مشارکت اعضای خانوار، ریسک پایین و مبلغ پایین جهت راه اندازی فعالیت از مزیت‌های تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی است.

کد خبر 746604

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند ۸۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین
  • ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان بوشهر اجرا شد