Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:27:49 GMT

جزییات کاهش ازدواج و افزایش طلاق

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۷۲۸۶

یک روانشناس بالینی با بیان اینکه در کشور در برابر هر ۱۰۰ ازدواج ۳۳ طلاق، وجود دارد، گفت: در تهران نیز در برابر هر ۱۰۰ ازدواج ۴۶ طلاق وجود دارد. ناطقان: حسین اسد بیگی با استناد بر آمارهای ثبت احوال گفت: بر پایه این آمارها سالانه میزان ازدواج کاهش و میزان طلاق نسبتا ثابت بوده اما این آمارها سالانه مقدار اندکی افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاهش ازدواج و افزایش طلاق طی ۸ سال اخیر

 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته این رقم در ازدواج به بیش از ۵۳۰ هزار و در طلاق به حدود ۱۷۵ هزار تعداد رسیده است، افزود: براساس آمارها موارد ازدواج طی ۸ سال بیش از ۲۶۳ هزار مورد کاهش داشته و طلاق نیز حدود ۶ هزار مورد افزایش داشته است.

کاهش «ازدواج» و «طلاق‌های» ثبت شده در سال گذشته


این فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی ادامه داد:  میزان ازدواج در کشور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تعداد ۲۲ هزار و ۶۷۰ مورد کمتر و میزان طلاق در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تعداد ۲۰۹۰ مورد کمتر بوده است.

به گفته اسد بیگی، در تهران نیز در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۰۰ هزار ازدواج و نزدیک به ۳۵ هزار طلاق ثبت شده اما در سال ۹۸ در تهران ۶۸ هزار و ۶۰۰ ازدواج و حدود ۳۱ هزار و ۷۵۰ طلاق را داشته ایم.


وی با بیان اینکه این آمارها نشان دهنده کاهش شدید ازدواج و افزایش طلاق است، تصریح کرد: ممکن است از همه این آمارها استنباط شود که در ایران یک سوم ازدواج ها به طلاق منجر می‌شود اما با توجه به اینکه برخی متقاضیان طلاق چند دهه قبل ازدواج کرده‌اند و امسال طلاق می‌گیرند نمی‌توان اینگونه اظهار نظر کرد.

کاهش تا ۱۵ درصدی طلاق‌های توافقی بعد از مراجعه زوجین به مراکز مشاوره


این روانشناس ادامه داد: از آذرماه سال ۹۷ به عنوان یک اقدام موثر برای کاهش طلاق ، طرح «تصمیم» اجرا می‌شود که بنابر آن در شهرهای بزرگ همه زوج‌های متقاضی طلاق توافقی می‌بایست حداقل ۵ جلسه به مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنند و ۴۵ روز صبر کنند. این قانون باعث شده در شهرهای مختلف بین ۵ تا ۱۵ درصد از میزان طلاق‌های توافقی کاسته شود اما این کافی نیست و لازم است برای پیشگیری از طلاق، تسهیلاتی برای مشاوره و زوج درمانی و خانواده درمانی ایجاد شود.

اسد بیگی با بیان اینکه مشاوره خانواده باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد، گفت: از طرف دیگر آموزش‌های قبل از ازدواج باید جدی گرفته شود و به یک جلسه کوتاه آموزش موارد پراکنده برای افراد در شرف ازدواج خلاصه نشود، بلکه توسط کارشناسان زبده و با تجربه مهارت‌های ارتباطی و اطلاعات لازم در چند جلسه به متقاضیان ازدواج ارائه شود.



منبع: ایسنا برچسب ها: کاهش ازدواج ، افزایش طلاق ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش ازدواج افزایش طلاق تهران افزایش طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، گفت: سال گذشته در اردبیل برای ۱۴ هزار زوج متقاضی تسهیلات ازدواج وام پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یاسیر عبداللهی صبح امروز در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای 14 هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 644 میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای 11 هزار و 300 متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره 13 قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول 40 میلیون تومان، دوم 80 میلیون تومان، سوم 120 میلیون تومان، چهارم 150 میلیون تومان و پنجم 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است