Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در مراسم معرفی نرم افزار اپلیکیشن همیار سالمند که با حضور مدیر کل و اعضای شورای معاونین بهزیستی کرمان، اعضای کمیته سلامت و امور بیمه‌ای شورای سالمندان در محل سالن ارشاد اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم زندگی سالمندان، بهبود وضعیت سلامت جسمی و روانی این گروه است، گفت: با رویکرد سلامت محور می‌توان اقدامات موثری در زمینه سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به روند رو به افزایش جمعیت سالمندان و کاهش نرخ زاد و ولد افزود: تلاش برای توانمندسازی سالمندان و برنامه ریزی ارتقای سطح فرهنگی با هدف توسعه زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های سالمندان می‌تواند امنیت روحی و روانی این قشر را تامین کند.

صادق زاده هدف از معرفی نرم افزار اپلیکیشن همیار سالمند را بررسی و شناخت اولویت‌های مسائل حوزه سالمندان دانست و اظهار کرد: شناخت اولویت‌های حوزه سالمندی، به کارگیری راهکار‌های تخصصی و همکاری بخش‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد سه اصل اساسی در کاهش بحران‌های دوران سالمندی است.

کاشف، مدیر داخلی مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی سازمان بهزیستی استان کرمان، با اشاره به تاثیر نرخ رشد سالمندی بر اقتصاد کشور گفت: پیری جمعیت، باعث اخلال در حوزه تولید و سرمایه گذاری می‌شود.

او اضطراب و افسردگی را از اختلالات شایع دوره سالمندی عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی سالمندان منجر شود.

مدیر داخلی مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی سازمان بهزیستی استان کرمان، آموزش، خودمراقبتی در سالمندان را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش مشکلات سالمندان با گذر زمان، مراکز و بخش‌های مرتبط باید آموزش خودمراقبتی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان توانبخشی سالمندان بهزیستی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه سوم مازندران در سالمندی

استاندار مازندران، گفت: مازندران در رتبه سوم سالمندی کشور قرار دارد و از این رو برنامه‌ریزان ستاد جوانی جمعیت در این استان انتظار دارند با استراتژی تدوین‌ شده، امسال ۳۳ هزار تولد و ۲۱ هزار ازدواج در مازندران محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، نخستین نشست ستاد جوانی جمعیت استان مازندران بعد از ظهر امروز در سالن شهید رجایی استانداری به ریاست سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران برگزار شد.

سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه امسال برنامه استراتژیک و تحولی در خصوص جوانی جمعیت را برای استان دنبال می‌کنیم و تمامی فرمانداران باید پای کار باشند، خواستار آماده‌سازی یک الگوی برنامه‌محور و عملیاتی از همه دستگاه‌ها و کمیته‌های مردمی عضو ستاد جوانی جمعیت استان شد.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه کلی‌گویی و اقدامات سطحی و تکراری کاری از پیش نمی‌برد، از اعضای ستاد خواست تا در درجه اول جامعه را نسبت به مخاطرات سالمندی و تهدید جمعیتی آگاه کنند.

وی افزود: ما هنوز نتوانستیم متناسب با تهدید جمعیتی در استان، آگاهی لازم را به مردم منتقل کنیم، یعنی مردم در جریان آینده دقیق جمعیتی قرار نگرفتند.
 
حسینی‌پور بر تشکیل نشست ستاد جوانی جمعیت برای هر 15 روز یکبار نیز تأکید و اعلام کرد که در هر نشست، دو فرماندار استان باید گزارش کار ارائه بدهند.

استاندار مازندران با بیان اینکه هر موضوعی هرگاه مردمی‌سازی شد خود مردم مسئله را حل کردند، افزود: برنامه راهبردی برای روستا به روستا تدوین شده و همه مسئولان شهرستان‌ها باید تا پایان فروردین‌ماه در اتاق وضعیت که استانداری به همت اداره‌کل امور بانوان و خانواده تهیه کرده است حضور پیدا کنند و برای تحقق برنامه‌ها همت کنند.

حسینی‌پور همچنین گفت: کمیته آموزش را به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از بخش اطلاع‌رسانی جدا کردیم و مسئولیت آن را در اختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دادیم به این دلیل که آموزش موضوع مهم، تخصصی و متنوع است و همچنین 47 ماده از 73 ماده مربوط به ستاد جوانی جمعیت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است. 

وی از همه اصحاب رسانه در استان به ویژه صدا و سیما خواست تا جوانی جمعیت را یک موضوع عادی تلقی نکنند و آن را فوق‌العاده ببینند به این دلیل که در جوانی جمعیت بسیار عقب هستیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: شرایط جمعیت در مازندران بحرانی است و اگر به موقع اقدام نشود پشیمانی سودی نخواهد داشت.

برنامه‌ریزی جهت 33 هزار تولد در مازندران طی یک سال

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به آغاز فعالیت ستاد جوانی جمعیت از سال 1401، اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی باید با کمک دستگاه‌ها و کمیته‌های مردمی عضو این ستاد، تا پایان امسال 33 هزار تولد و 21 هزار ازدواج در مازندران داشته باشیم.

فرشته پازوکی با اشاره به چهار گام اساسی در این مسیر تصریح کرد: گام اول جبهه‌سازی و شبکه‌سازی، گام دوم هوشیارسازی نهادها، گام سوم راه‌اندازی اتاق رصد و وضعیت، و داشتن کتابچه جمعیتی شهرستان‌ها برحسب شاخص‌های مهم بحرانی مربوط به هر شهرستان است و آنها را تحویل فرمانداران استان دادیم و اکنون در پله چهارم یعنی گام عملیاتی و محوری هستیم.

وی ادامه داد: در این مرحله وارد اقدام وعمل می‌شویم، کنشگران جمعیتی و حیات جنین در کنار حاکمیتی‌ها و حمایتی‌ها قرار می‌گیرند و برنامه جامع و کاملی را در این طرح داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: یک شبکه استانی را در حال راه‌اندازی داریم که با خرد کردن تعداد موالید و ازدواج، محله به محله نظام‌ مسائل مربوطه را مشخص کردیم، بسته‌های آموزشی، فرهنگی و تشویقی را نیز برای جامعه هدف در نظر گرفتیم و با برنامه خوبی که داریم انتظار داریم به هدف‌گذاری تعداد ازدواج و موالید در سالجاری برسیم.

به گزارش تسنیم، صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود که گیلان، البرز و مازندران سالمندترین، و سیستان و بلوچستان و هرمزگان، جوان‌ترین استان‌های کشور هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه بیشتر مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • استقبال از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کردستان ۶۵ درصدی شد