Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بوداپست؛ مقام های مجارستان روز یکشنبه اعلام کردند که با تقسیم کردن کشورهای جهان به سه گروه  قرمز، زرد و سبز بر اساس میزان همه گیری ویروس کرونا،  محدودیت هایی مانند ممنوعیت ورود به این کشور و قرنطینه های اجباری بر اساس مبدا سفر افراد اعمال می کنند.

گرگلی گولیاس رییس نهاد نخست وزیری مجارستان گفت: ما شاهد نشانه های نگران کننده ای درباره افزایش شمار موارد ابتلا در کشورهای همسایه اروپایی و سراسر جهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مقررات تازه که از چهارشنبه اعمال می شود،  ورود بیگانگان از کشورهای گروه قرمز با میزان بالای همه گیری شامل آلبانی، اوکراین،بلاروس و عملا همه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی و مرکزی ممنوع است و شهروندان مجارستان که از این نقاط وارد کشورشان می شوند باید به مدت ۲ هفته یا تا هنگامی که پاسخ ۲ تست کرونای آنها با فاصله ۴۸ ساعت منفی باشد، در قرنطینه بمانند.

شهروندان مجارستان و بیگانگان ورودی از کشورهای گروه زرد شامل بلغارستان، پرتغال، رومانی، سوئد و همچنین بریتانیا، روسیه، صربستان، ژاپن، چین و ایالات متحده باید به مدت ۲ هفته در قرنطینه بمانند و در صورتی که تست ویروس مجارستانی ها برای یک بار و بیگانگان برای ۲ بار به فاصله ۴۸ ساعت منفی باشد، مجاز به خروج از این کشور هستند.

به گفته گولیاس؛ مقررات تازه از روز چهارشنبه (۲۵ تیر ماه) در مجارستان اجرا می شود و دستکم هفته ای یک بار در آن تجدیدنظر خواهد شد.

رومانی که روز شنبه با ۶۹۸ مورد ابتلا، اوجگیری بی سابقه همه گیری را در این کشور اعلام کرد، تنها در روز یکشنبه ۴۵۶ مورد تازه ابتلا شناسایی کرده است.

صربستان نیز با وجود شک و تردیدهای فزاینده ای در باره صحت این آمار و ارقام، ۳۵۴ مورد ابتلا را تنها در روز شنبه اعلان کرده است. آمار رسمی این کشور از ماه مارس تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا  و ۳۸۲ مورد مرگ را نشان می دهد، اما مقام های بهداشت و درمان این کشور حوزه دریای بالتیک در باره پر شدن تقریبی ظرفیت بیمارستان ها در پی اوجگیری اخیر ابتلا هشدار داده اند.

استفاده از ماسک در کرواسی که سواحل آن در دریای آدریاتیک، مقصد گردشگری مهم و عمده ای به شمار می رود، نیز از روز دوشنبه اجباری خواهد شد.

همه گیری ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته در ووهان چین شروع شد، تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیون تن را مبتلا کرده و بیش از ۵۰۰ هزار قربانی گرفته است.

برچسب‌ها اوکراین کرونا روسیه رومانی صربستان بوداپست کرواسی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین کرونا روسیه رومانی صربستان بوداپست کرواسی اوکراین کرونا روسیه رومانی صربستان بوداپست کرواسی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

نسیم بهنیافرد رئیس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: این مرکز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و با تجهیزات پیشرفته در زمینه تشخیص سرطان، آماده ارائه خدمات به مراجعان است. خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌های پایه و بسته‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات آموزشی و مشاوره، ویزیت و اقدامات تشخیصی (ماموگرافی، سونوگرافی، وکیوم بیوپسی، پاپ اسمیر، اندوسکوپی، کولونوسکوپی و …) به صورت مستقیم به مرکز مراجعه کنند یا اینکه از طریق مراکز بهداشتی تست‌های اولیه غربالگری را انجام داده تا در صورت نیاز به این مرکز ارجاع داده شوند.

بهنیافرد ادامه داد: همچنین مشاوره‌های تخصصی از جمله مشاوره تغذیه، درمان‌های حمایتی، تسکینی، لنفوتراپی و روانپزشکی و… در مرکز تشخیص زودهنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی به بیماران ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان گفت: خوشبختانه درباره سرطان‌هایی که در استان شایع است (سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان، تیروئید، دهانه رحم و…) تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام وجود دارد که در مراحل اول امکان تشخیص سرطان و درمان به موقع آن را فراهم می‌آورد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان افزود: اگر سرطان در مراحل اول تشخیص داده شود و درمان‌های پیشرفته و به موقع جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی و.. صورت گیرد احتمال بقای عمر قابل قبول بیماران از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

بهنیافرد خاطر نشان کرد: تغذیه ناسالم و چاقی، کم‌تحرکی، مصرف کم سبزیجات، مصرف الکل و دخانیات، مواجهه با امواج رادیو اکتیو و آلاینده‌های محیط (آب، خاک و هوای آلوده) و استرس از عوامل خطر ابتلا به سرطان هستند.

وی ادامه داد: دو عامل دیگر از جمله افزایش سن و سوابق فامیلی مثبت (ژنتیک) هم از عومل مهم ابتلا به سرطان هستند که با توجه به اینکه اقدام موثری جهت کاهش نفوذ این دو عامل در بروز سرطان نمی‌توان انجام داد، تنها راه کاهش اثر این دو عامل در میزان مرگ و میر و ناتوانی‌های ناشی از بیماری سرطان انجام تست‌های غربالگری و اقدامات تشخیصی سرطان در مراحل اولیه می‌باشد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان به روند رو به رشد ابتلا به سرطان درایران و سایر کشور‌ها هم اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ابتلا به سرطان و سرعت رشد آن در استان یزد و کشورمان ایران بالاست و شیب تندی دارد ولی میزان ابتلا نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکا کمتر است.

وی اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته، با وجود افزایش و رشد میزان ابتلا به سرطان، نسبت مرگ و میر سرطان در این کشور‌ها با آموزش عوامل خطر و علائم هشدار دهنده و همچنین انجام تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان رو به کاهش است و میزان موفقیت در درمان و میانگین بقای عمر بیماران افزایش داشته است.

بهنیافر افزود: سرطان پروستات در استان یزد از سرطان پوست پیشی گرفته‌است و مقام اول کشوری را دارد. سرطان پستان در بانوان هم در استان مقام اول و در کشور نیز رتبه‌های اول و گاهاً دوم را داراست.

وی خاطرنشان ساخت: کارشناسان مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در بیمارستان شهید صدوقی یزد از طریق ارائه خدمات مشاوره تلفنی در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شهروندان هستند. شماره‌های ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۵ و ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۶ برای نوبت دهی و مشاوره تلفنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • سندروم پس از کرونا چیست؟