Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:40:20 GMT

ظرفیت استان قم تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۷۶۹۹

ظرفیت استان قم تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک است

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه صدور مجوزهای بهداشتی و تأمین مواد اولیه دو مشکل اساسی تولید ماسک در استان هستند، گفت: ظرفیت تولید ماسک در استان ۵۰۰ ماسک در روز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی امروز در نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری، اظهار داشت: یک اختلاف فاحش بین قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی وجود دارد که به‌تبع آن شاهد وجود اختلاف قیمت بالا بین قیمت ماسک تولید داخل و خارج هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت:به دلیل این اختلاف قیمت فاحش، قاچاق در مواد اولیه و ماسک‌های تولیدی وجود دارد؛ به همین دلیل یک تصمیم ملی در سامانه جامع تجارت پیرامون این قضیه گرفته شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 120 الی 150 هزار عدد ماسک سه لایه در استان تولید می‌شود، ابراز کرد: 14 واحد تولیدی صنفی و صنعتی امکان تولید ماسک در استان دارند که همه این واحدها فعال نیستند.

سیجانی اضافه کرد: از تعداد 14 واحد تولیدی صنفی و صنعتی ماسک که در استان شناسایی‌شده‌اند، حدود 9 واحد صنعتی و مابقی واحدهای صنفی هستند که توان تولید ماسک در استان دارند.

وی گفت: به دلیل عرضه خارج از شبکه و اختلاف فاحشی که بین قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی وجود دارد، تصمیمات سخت‌گیرانه در این زمینه اتخاذ شده و در حال طراحی یک سامانه برای ساماندهی آن هستیم.

20 واحد تولید ماسک استان قزوین غیرفعال هستندبجنورد| ظرفیت تولید ماسک در خراسان شمالی افزایش می‌یابدافزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در قم نگران‌کننده است/ استفاده از ظرفیت حداکثری برای تولید ماسک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه صدور مجوزهای بهداشتی و تأمین مواد اولیه دو مشکل اساسی تولید ماسک در استان هستند، ادامه داد: ظرفیت تولید ماسک در استان قم 500 ماسک در روز است.

سیجانی با تأکید بر تعیین تکلیف صدور مجوزهای تولید ماسک در استان خاطرنشان کرد: همچنان پروانه‌های تولیدی و بهداشتی ماسک برخی واحدها در قم معتبر نیستند و اعتبار آن‌ها تا پایان خرداد بوده و هنوز تمدید نشده است.

وی در پایان با اشاره به وجود سخت‌گیری‌هایی در تهیه مواد اولیه ماسک اظهار داشت: نباید هیچ بهانه‌ای دست کارخانه برای تولید نکردن ماسک در استان بدهیم و باید پیگیری‌های لازم برای صدور پروانه بهداشتی و تولیدی این واحدها انجام گیرد.

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... مشکل صدور مجوز در تولید ماسک سه‌لایه در قم باید برطرف شود استاندار خراسان جنوبی: تولید ماسک به کمک گروه‌های جهادی و مؤسسات مردم‌نهاد صورت بگیرد ضدعفونی معابر و تولید ماسک توسط سپاه البرز در پی موج دوم کرونا/راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی در صورت نیاز+ فیلم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ماسک در استان مواد اولیه استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در نشست خبری  گفت: در حال حاضر برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحدها و بنگاه های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی اضافه کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

به گفته او،شهرک های صنعتی سال گذشته رتبه اول در صدور ضمانت‌نامه در شهرک‌های صنعتی کشور را کسب کرد.

صادقی با اشاره به حمایت از توسعه واحدهای صنعتی، گفت: به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر ۱۰۰درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کمک می‌شود.

صادقی گفت: در راستای کمک به حفظ اشتغال و احیای واحدهای تولیدی راکد، تسهیلات و کمک های فنی اعتباری در قالب سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی