Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کشاورزان استان مرکزی درحالی دغدغه و مشکل وصول مطالبات دارند که براساس اعلام مسئولان اقتصادی استان، ۵۹ درصد از مطالبات پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در سال گذشته علی رغم همه مسائل و مشکلات اقتصادی در بخش کشاورزی در همه رشته ها افزایش تولید خوبی را شاهد بودیم که هم در حوزه زراعت و باغبانی و هم در حوزه محصولات پروتئینی این افزایش تولید قابل توجه بودو در اکثر تولیدات فراتر از نیاز استان مرکزی تولید داشتیم و بخشی به کشورهای همسایه صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از عمده مشکلاتی که بخش کشاورزی استان با آن روبرو است مسئله فروش محصولات و مطالبات کشاورزان بوده که این قشر را با مشکلاتی روبرو کرده است موضوعی که معاون اقتصادی استاندار مرکزی بااشاره به این موضوع و همچنین خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان مرکزی اظهار داشت: ازخرداد امسال تا به امروز 115هزارتن گندم به صورت تضمینی با قیمت 2500هزار تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش یافته البته این رقم در سال 97، خرید از کشاورزان 80هزارتن بوده است.

وی افزود: تاکنون 92 میلیاردتومان که معادل 59 درصد مطالبات کشاورزان بوده  تا 16 تیرماه امسال پرداخت شده مابقی مطالبات نیز امسال پرداخت می شود.

روزگار ناخوش گندم‌کاران اردبیلی / کشاورزان ‌رغبتی برای فروش محصولات ‌با قیمت مصوب ندارند‌سیلاب تابستانی در برخی مناطق شرقی گلستان / خسارت به کشاورزان، دامداران و منازل مسکونی‌خسارت خشک‌سالی به کشاورزان کوهدشت پرداخت می‌شود

معاون اقتصادی استاندارمرکزی تصریح کرد: خرید گندم در 28مرکز استان در حال انجام است، 35مرکز برای خرید گندم پیش بینی شده، این درحالیست که در مناطقی که برداشت گندم زودتر انجام شده این مراکز فعال هستند.

فرخی بیان کرد: تاپایان شهریورماه خرید ادامه خواهد داشت، همچنین هزار تن کلزا با قیمت کیلویی 4600 تومان از کشاورزان خریداری شده است که رقم قابل قبول و چشمگیری در استان مرکزی است.

به گزارش تسنیم، اینها درحالیست که با توجه به گستردگی فعالیت در حوزه کشاورزی لازم است یک سری قوانین و مقررات دست و پاگیر به ویژه در تامین نهاده‌ها و اعطای تسهیلات را اصلاح و یا حذف کرد.

از طرفی هر فرد تولیدکننده مختار است که خریدار محصولات تولیدی‌اش را انتخاب کند و مفهوم خرید تضمینی این است که طبق قانون، خریدار تضمینی گندم باید به گونه‌ای عمل کند که کشاورز بتواند محصولاتش را به هر قیمتی که می‌تواند بفروشد، اگر شرایط بازار نامطلوب باشد و کشاورز نتوانست محصولش را بفروشد، در آن صورت دولت موظف است که محصول کشاورز را از او خریداری کند.

بنابراین دولت باید با قیمت تضمینی مناسبی محصول را از کشاورز بخرد. اما روشی که در حال حاضر کشاورزان برای فروش اجباری محصول‌شان به دولت با آن مواجه شده‌اند فاصله زیادی با مفهوم واقعی خرید تضمینی دارد.

انتهای پیام/716/ ز

R7980/P/S6,73/CT7 بیشتر بخوانید... استاندار گلستان: پایان بازسازی خانه‌های سیل‌زدگان؛ ۳۰ درصد خسارت به کشاورزان پرداخت نشد استاندار گلستان: ۲۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شد گفتگو| حذف ارز ۴۲۰۰تومانی نهاده کشاورزی در بلندمدت به‌نفع تولید است/ باید اجازه افزایش قیمت محصول کشاورزان را داد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره‌سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز در سال زراعی جاری آماده شده است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه پارسال حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شد، افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد.

شهبازی، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت، اظهارکرد: با وجود بارشها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزیهای انجام شده و تأمین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود.

وی افزود: ارقام گندم تولیدی برای افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به کشاورزان گندمکارتوصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

شهبازی، با بیان اینکه امسال هم طرح جهش تولید گندم در دیمزارهای استان با استقبال کشاورزان مواجه شده است، اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار تحت طرح جهش تولید گندم در دیمزار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان بوکان با ۴۵ هزار هکتار گندم زار در طرح جهش تولید در دیم زارها بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

شهبازی افزود: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود شامل سولفات آهن، سولفات روی و کودهای زیستی برای افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تأمین شده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه