Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیری گفت: استفاده از منابع خورشیدی و گاز در استان های فارس و بوشهر برای تامین برق مورد نیاز جنوب کشور و بخش عمده ای از برق در سایر نقاط کشور کفایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا نصیری»، امروز (یکشنبه 22 تیر) در دیدار با «فریدون عباسی»، نماینده مردم کازرون و کوهچنار و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های مطلوبی برای تامین و تولید برق در فارس و بوشهر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: وجود نیروهای متخصص، تنوع منابع تولید، منابع گاز و انرژی، آفتاب تابان و ... در جنوب کشور ظرفیت های مطلوبی در تولید برق ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: استفاده از منابع خورشیدی و گاز در استان های فارس و بوشهر برای تامین برق مورد نیاز جنوب کشور و بخش عمده ای از برق در سایر نقاط کشور کفایت می کند.

نصیری با تاکید بر وجود مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط با حوزه برق و انرژی در فارس و بوشهر بیان کرد: با استفاده از این ظرفیت ها می توانیم گام مهمی در جهش تولید برق برداریم.

وی ادامه داد: فارس و بوشهر در کمیسیون انرژی حضور موثری دارد و می تواند در در کشور در بخش تولید انرژی پیشتاز باشد و تصویب قوانین حمایتی در مجلس در این حوزه به پیشبرد این موفقیت ها کمک می کند.

نصیری تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس نیز می تواند با دیدگاه‌های موثر، اقتصاد صنعت برق را به سامان مناسب برساند و مشکلاتی مانند ناهماهنگی میان درآمدها و هزینه های تولید انرژی را برطرف سازد تا انگیزه برای حضور بخش خصوصی بیشتر شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر با توصیه به مردم برای صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد: مصرف بهینه در ساعات اوج مصرف و مدیریت زمان مصرف از اهمیت ویژه برخوردار است و یک مسئولیت اجتماعی است.

«فریدون عباسی»، نیز در این دیدار گفت: مجلس برای رفع کمبودهای موجود در حوزه تولید و تامین برق آمادگی حمایت همه جانبه دارد تا خلاهای قانونی رفع شوند.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم های کنونی بر حوزه انرژی و نفت و گاز تاثیر گذاشته است اما موجب تقویت توانمندی های عدیده ای نیز در تولید انرژی در کشور شده و فارس و بوشهر نیز دارای توانمندی های مطلوبی در این حوزه است.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: انرژی خورشیدی تولید برق کازرون مجلس شورای اسلامی شیراز کمیسیون انرژی فارس و بوشهر برای تامین تامین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در برنامه تلویزیونی گفت: در اوایل دهه ۹۰ وقتی مشکلی در زمینه مایحتاج مردم در حوزه کشاورزی، پروتئین و ... پیش می‌آمد ۳ نهاد متولی بودند و از این روز مجلس یازدهم تلاش کردیم مدیریت واحدی را اجرایی نمایین و ر حوزه کشاورزی و تامین گوشت فقط وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو است.

او افزود: در این مجلس مصوب شد که نقشی را به عهده سندیکا‌ها و انجمن‌های صنفی که مرتبط با کشاورزان است بدهیم، اما اکنون باز هم کشاورزان گلایه‌مند هستند و دلیل آن نیز تورم و افزایش هزینه‌های تولید طی سال‌های گذشته است که کشاورز را با مشکلاتی برای تامین درآمد مواجه کرده است.

آقای یوسفی می‌گوید: توجه به بخش کشاورزی در خوزستان با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولانت باغی و زراعی که با فاصله از استان‌های دیگر است یعنی توجه به پیشران‌های اقتصاد و قطعا توجه به کشاورزی هم باعث پیشرفت و تامین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی است و هم معیشت کشاورز استان را تامین می‌کند.

تکمیل می‌شود...

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد