Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند وقتی است مدیران جشنواره‌های مختلف خارجی با درک این موضوع که فعلا از مهار کرونا خبری نیست رویدادهای فرهنگی خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند.  جشنواره بین‌المللی ایتائونا/ Itaúna برزیل از جمله این رویدادها است که با هدف حمایت و ترویج فرهنگ سینمایی از طریق نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های رایگان برای عموم در تلاش است فیلمسازان جوان را ترغیب به کشف روش‌های جدید برقراری ارتباط با جهان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینمای ایران در این رویداد با فیلم کوتاه «گهواره سکوت» به کارگردانی مصطفی مهربان و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان رودبار و مصطفی مهربان حضور دارد. فیلم کوتاه ۱۳ دقیقه‌ای «گهواره سکوت» در بخش مسابقه اصلی دومین دوره جشنواره بین‌المللی یادشده نمایش داده خواهد شد.

در خلاصه داستان «گهواره سکوت» آمده است: «رسول باید گهواره‌ای را به همسر دوست شهیدش برساند. با بازگشت موقتی رسول از جنگ و جنوب به شمال ایران، لعیا قصد دارد این بار با او به جنگ برود. گهواره دلیلی می‌شود تا رسول از خواسته همسرش، لعیا سر باز زند.»

اکرم رادنیا، آناهیتا خسروی، حدیقه سمیع‌پور، کاظم نظری و مریم داداشی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

دومین دوره جشنواره بین‌المللی ایتائونای برزیل به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت اقدامات بهداشتی به صورت آنلاین و نمایش آثار داخلی و بین‌المللی و کارگاه‌های سینمایی با متخصصان حوزه سینمای کوتاه در تاریخ ۱۷ تا ۲۲ آگوست (۲۷ مرداد تا ۱ شهریور) برگزار می‌شود.

انیمیشن ایرانی در شانگهای

جشنواره فیلم شانگهای هم امسال تنها در بخش پانورامای به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد و دیگر بخش‌های جشنواره بر اساس دستورالعمل‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم شانگهای، انیمیشن کوتاه «ملکوت» ساخته فرنوش عابدی از ایران به صورت آنلاین به نمایش درمی آید.

این جشنواره با استفاده از پلتفرم Migu که توسط یک کمپانی چینی ساخته شده است، به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود. جشنواره فیلم شانگهای/ SIFF امسال بیست و سومین دوره خود را باید از ۱۳ تا ۲۲ ژوئن برگزار می‌کرد که به دلیل کرونا به تعویق افتاد و قرار است در تاریخ جدید ۱۸ تا ۲۷ ژوئیه (۲۸ تیر تا ۶ مرداد) برگزار شود.

فیلم‌های گمنام ایران در پالم اسپرینگز

جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز  ایالت کالیفرنیا آمریکا هم از ۲۵ فوریه تا ۸ مارس ۲۰۲۱ (۷ تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

این جشنواره که قرار بود از ۷ ژانویه (۱۸ دی) به روال هر سال کار خود را شروع کند، گفته است این تصمیم برای اطمینان از سلامت و امنیت همکاران، کادر، فیلمسازان مهمان و شرکت‌کنندگان گرفته شده است تا بتوانند خاطراتی به یاد ماندنی و لذت‌بخشرا با خود به همراه ببرند.

این جدیدترین تغییری است که در زمان برگزاری جشنواره‌های سینمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داده است. جشنواره پالم اسپرینگز یکی از نقاط اصلی در فصل و چرخه اهدای جوایز سینمایی است و معمولاً هفته نخست ماه ژانویه برگزار می‌شود.

این رویداد نیز ابتدا و پیش از تصمیم برگزاری فزیکی اعلام کرده بود دو فیلم از سینمای ایران در آن حضور خواهند داشت که البته نام این آثار هنوز اعلام نشده است.

۵۷۵۷ کد خبر 1409484

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انیمیشن اکران آنلاین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی صورت آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران

آیین جشنواره قهرمان ایران به زودی برگزار می شود. 

طرفداری | پنجم اردیبهشت ماه از  قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود. 

پس از مشارکت چشم گیر مخاطبان شبکه ورزش سیما در رای گیری قهرمان ایران که به انتخاب برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ پرداخت، قرار است پنجم اردیبهشت ماه با پخش زنده تلویزیونی همزمان شبکه ورزش و شبکه سه برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ در  اختتامیه جشنواره قهرمان ایران معرفی شوند. 

در این مراسم که شبکه ورزش میزبان آن است و در سالن همایش های صداوسیما با اجرای پیکان یوسفی برگزار می شود، ریاست صداوسیما، نامزدهای قهرمان ایران، وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیونها و بزرگان ورزش کشور حضور دارند. 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • بنیاد ایرانشناسی میزبان جشنواره فیلم اقوام شد