Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مریم امیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با خروج این تعداد پرسنل کادر درمان، فشار کاری بیشتری به دیگر کارکنان وارد شده که با این امر امکان ابتلای این افراد نیز بیشتر می‌شود و نیاز است مردم همکاری بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.
وی بیان داشت: از اسفندماه سال ۹۸ تا ۲۱ تیرماه جاری نیز هزار و ۳۱۱ نفر مشکوک و قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان خلیج‌فارس پذیرش و به صورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: بیش از ۵۲۷ بیمار مشکوک یا قطعی نیز در این بازه زمانی در بیمارستان خلیج‌فارس، خدمات درمانی بستری دریافت کرده که بیش از ۳۸۹ بیمار پس از بهبودی ترخیص، ۳۱ بیمار با رضایت شخصی ترخیص و ۲۹بیمار نیز به سایر مراکز درمانی منتقل شده‌اند. 
وی اظهارداشت: عده ی معدودی باور غلطی دارند که برخی از گروه‌ها در برابر ویروس کرونا مصون هستند که این موضوع به طور کامل رد شده و همه افراد جامعه در معرض ابتلا به این بیمای قرار دارند.
وی گفت: به همین علت مردم سعی کنند با خودمراقبتی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ جلوگیری نمایند.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: گروه‌های که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماران قلبی و حتی مادران باردار بیشتر در گروه پر خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند وباید پروتکل‌های بهداشتی را به منظور حفظ سلامتی و حتی جان خود کاملا رعایت نمایند.
وی در پایان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان هرمزگان، بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس یکی از مراکزی است که پذیرش این بیماران را بخصوص به‌عنوان بیمارستان مرجع زنان و زایمان در استان برعهده داشته‌است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۹۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: به مسئولان و کادر بهداشت و درمان در استان‌های قرمز و در مرز هشدار خدا قوت می‌گوییم و از مردم می‌خواهیم به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است، اما وضعیت ابتلا و بستری کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را رعایت کنند. ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند موثر باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا هرمزگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا هرمزگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت مبتلا به کووید ویروس کرونا قرار دارند کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایسنا محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند