Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده تروریست‌های سنتکام و فرمانده شبه نظامیان کرد سوریه مورد حمایت آمریکا در دیدار و گفت‌وگو باهم درباره طیفی از موضوعات مهم منطقه رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده تروریست‌های آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام)  روز یکشنبه در شهر «قامشلی» در شمال شرقی سوریه با فرمانده شبه نظامیان کرد سوریه مورد حمایت آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط» ژنرال «کنث مک کنزی» فرمانده نیروهای سنتکام  در دیدار با «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکرات سوریه درباره طیفی از موضوعات از جمله عملیات در شمال شرقی سوریه به گفت وگو پرداختند. فرمانده شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در این دیداربا ژنرال مک‌کنزی از حمایت‌های ایالات متحده  تشکر و قدردانی کرد.

 گفته می‌شود نیروهای وابسته به مظلوم عبدی قصد دارند عملیاتی را در امتدا رود فرات در شمال «دیر الزور»  با ادعای مقابله با عناصر باقی مانده از داعش انجام دهند.

حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوریه طی سال‌های گذشته، منجر به تنش و تیرگی روابط بین آنکارا و واشنگتن شده است. ترکیه این شبه‌نظامیان را امتداد گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، و مظلوم عبدی (با نام سازمانی (شاهین جیلو) را از اعضای این گروهک می‌داند و در فهرست سیاه خود قرار داده است.

چندی قبل «لیندسی گراهام»، سناتور آمریکایی بر ادامه همکاری های نظامی واشنگتن و شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا تأکید کرد. عضو مجلس سنای آمریکا در حساب توییتری خود نوشت که طی تماسی که با مظلوم عبدی تأکید داشته  که منافع امنیتی و ملی آمریکا ایجاب می‌کند مشارکت با این نیروها ادامه پیدا کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه آمریکا تروریست های سنتکام سناتور آمریکایی فرمانده شبه نظامیان ک مورد حمایت آمریکا شبه نظامیان مظلوم عبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) چهارشنبه ادعا کرد که با ۲ پهپاد نیرو‌های یمنی مقابله کرد.

به گزارش ایرنا، سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه ایکس نوشت: نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در فاصله ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه قبل از ظهر سه‌شنبه با موفقیت با ۲ پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن مقابله کرد.

سنتکام با بیان اینکه جراحت یا خسارتی در پی این اقدام گزارش نشده است، افزود: مشخص شد که این پهپاد‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند.

نیرو‌های مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده است که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • سنتکام: از اسراییل حمایت می‌کنیم
  • ادعای تازه سنتکام درباره موشک‌های ایرانی/ از اسراییل حمایت می‌کنیم
  • سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح: پای هر متجاوزی را قطع می‌کنیم