Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@20:37:49 GMT

ساخت نخستین واکسن ضد کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۸۰۷۷

روسیه از پایان موفقیت آمیز آزمایش بالینی نخستین واکسن ضد کرونا در جهان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "وادیم تاراسوف" مدیر مؤسسه تحقیقات پزشکی و بیوتکنولوژی در دانشگاه سیچنوفسکی مسکو امروز، یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری اعلام کرد که تحقیقات بالینی به روی نخستین واکسن ساخته شده در جهان علیه عفونت ویروس کرونا، در مسکو با موفقیت به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت روسیه گزارش داده بود که در تاریخ 18 ژوئن (29 خرداد ماه)، دانشگاه سیچنوفسکی آزمایشات بالینی به روی واکسن مناسبی علیه ویروس کرونا که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی و زیر نظر وزارت دفاع روسیه تولید شده را آغاز کرده است.

تاراسوف توضیح داد: «دانشگاه سیچنوفسکی آزمایشات به روی داوطلبانی که حاضر به دریافت نخستین واکسن جهان در برابر ویروس کرونا شده‌اند را با موفقیت انجام داده است. اکنون گروه نخست داوطلبان در روز چهارشنبه، 15 جولای (25 تیر ماه) و گروه دوم در تاریخ 20 جولای (30 تیر ماه) مرخص خواهند شد. البته نظارت پزشکی به روی آنها همچنان ادامه خواهد یافت تا پزشکان وضعیت جسمانی و ایمنی بدن آنها در برابر بیماری را ارزیابی کنند.»

"الکساندر لوکاشیف"، مدیر موسسه انگل شناسی پزشکی، بیماری‌های گرمسیری و میکروبی دانشگاه سیچنوفسکی نیز یادآور شد که در این مرحله از تحقیقات، وظیفه اصلی دانشمندان نشان دادن میزان ایمنی واکسن به روی بدن انسانها بود که با موفقیت انجام شده است.

وی توضیح داد، دانشمندان افراد داوطلب را به دو گروه تقسیم کردند که یکی از آنها مؤلفه اول واکسن و گروه دوم، مؤلفه دوم واکسن را دریافت کردند. در روزهای نخست پس از واکسیناسیون، داوطلبان دمای بدن بالایی داشتند، ولی واکنش منفی دیگری در آنها مشاهده نشد و همه آنها وضعیت جسمانی خوبی دارند.   برای مدت طولانی، شرکت کنندگان در این مطالعه در انزوا کامل بودند و تماس آنها با جهان خارج، حتی قبل از شروع آزمایشات محدود بود تا از عدم ابتلای آنها به عفونت ویروس کرونا اطمینان حاصل شود. مسلماً این وضعیت از لحاظ روانی داوطلبان را تحت تأثیر قرار داد که برای عادی سازی اوضاع، روانشناسان دست به کار شدند.

لوکاشیف یادآور شد: برنامه آینده توسعه واکسن بصورت راهبردی و از جمله با در نظر گرفتن پیچیدگی وضعیت اپیدمیک ویروس و مقیاس تولید، مشخص خواهد شد.

پیش از این، در تاریخ 10 جولای (20 تیر ماه) گزارش شد که متخصصین روسی مرحله نهایی انجام آزمایشات بالینی به روی واکسن علیه نوع جدید ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند. وضعیت جسمانی داوطلبان دریافت این واکسن خوب ارزیابی شد و آنها هیچ شکایتی از لحاظ سلامت خود نداشته و بدن آنها نیز واکنش منفی قابل توجهی به دارو نشان نداده است. برچسب ها: واکسن کرونا ، روسیه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن کرونا روسیه نخستین واکسن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دو هفته‌ای تنیسور‌های ساحلی جهان به میزبانی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، نخستین دوره مسابقات بین المللی تنیس ساحلی در دو بخش آقایان و بانوان در کیش برگزار می‌شود.

بیست و نه تیم در بخش مردان و پانزده تیم در بخش بانوان در این رقابت‌ها حضور دارند.

با موافقت فدراسیون جهانی، ایران و به میزبانی کیش برای نخستین‌بار میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی است.

دیگر خبرها

  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • رقابت دو هفته‌ای تنیسور‌های ساحلی جهان به میزبانی کیش
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی