Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رسانه‌ها از استقرار شماری از پهپادهای «ام کیو-9 ریپر» نیروی هوایی آمریکا در یک پایگاه هوایی در استونی از کشورهای واقع در اروپا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» نیروی هوایی آمریکا شماری نامشخص از این پهپادها را در پایگاه هوایی «آماری» در استونی مستقر کرده است. به گفته منابع آگاه، هدف از استقرار این پهپادها جمع آوری اطلاعات و انجام ماموریت‌های تجسسی و شناسایی در اروپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات نظامی آمریکا در اروپا نیز استقرار این پهپادها در استونی را به هدف حمایت از متحدان خود در ناتو و کمک به نیروی هوایی استونی عنوان کرده‌اند. گفته می‌شود نیروی هوایی استونی با کمک اطلاعات دریافتی از این پهادها، تاکنون ماموریت‌هایی را انجام داده است.

ام‌کیو-۹ ریپر، پهپادی با قابلیت حمل موشک و پرواز خودکار است که در نیروی هوایی آمریکا در حال فعالیت است.

نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا به دلایل امنیتی از ذکر شمار پهپادها و نیروهای اعزامی به استونی خودداری کرده است. این پهپادها از سال 2018 در لهستان بودند و البته برای مدتی نیز با پرواز از لهستان در رومانی ماموریت‌هایی انجام دادند. نیروی هوایی آمریکا در اروپا اعزام این پهپادها به استونی را «موقتی» عنوان کرده است.

انتهای پیام/

104 / 361 پهپاد آمریکایی پهپاد ام کیو آر9 پایگاه آماری پایگاه آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پهپاد آمریکایی پایگاه آماری پایگاه آمریکا نیروی هوایی آمریکا ام کیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند

هواپیما‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روزانه ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را در منطقه التنف نقض کردند. این را سرلشکر یوری پوپوف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های متخاصم اعلام کرد.

وی گفت: در منطقه التنف ۱۴ تخلف در طول روز توسط چهار جفت جنگنده اف ۱۵ و سه جفت هواپیمای تهاجمی A-۱۰ تاندربولت ثبت شد.

پوپوف همچنین گفت: طی یک روز گذشته در منطقه کاهش تنش، گلوله باران مواضع دولتی توسط گروه تروریستی جبهه النصره (ممنوع در فدراسیون روسیه) در استان ادلب ثبت شده است.

یاد آور می‌شود امروز دو پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حملات گسترده قرار گرفته است. پیش از این منابع خبری از حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان