Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مینوسپهر در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: همزمان با روز جهانی نه به کیسه‌های پلاستیکی، کیسه‌های پارچه‌ای منقش به آهوی جبیر و لاک پشت دو حیوان بومی جزیره هرمز که در خطر انقراض قرار دارند، در نانوایی و سوپرمارکت‌های هرمز در بین شهروندان توزیع شد.

مدیر پروژه پسماند هرمز عنوان کرد: گرایش مردم به مصرف بی‌رویه ظروف پلاستیکی به دلیل سبک، ارزان و یکبار مصرف بودن آن‌ها در حالی است که نگهداری مواد در این ظروف اثر سو بر سلامت جسم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، مردم باز هم به مصرف کیسه‌های پلاستیکی تمایل دارند و استفاده از آن به یک رفتار تبدیل شده است.

مینوسپهر خاطرنشان کرد: زندگی بدون کیسه پلاستیک ریشه در فرهنگ ما دارد و استفاده از زنبیل‌های پلاستیکی، حصیری و پارچه‌ای یا پاکت‌های کاغذی، برای بسیاری از ما یادآور گذشته و دوران کودکی است و می‌بایست با آگاهی بخشی به جامعه دوباره آن را احیا کنیم.

مینوسپهر افزود: کیسه‌های پارچه‌ای تا حد بسیار زیادی می‌تواند جای نایلون و نایلکس را بگیرد و جایگزین سالمی برای آن باشد و این کیسه‌ها در صورت آلوده و کثیف شدن، قابل شستشو هستند و می‌توان آن را به مدت طولانی استفاده و ضمن کاهش هزینه‌های خانوار، کمک به کاهش تولید پسماند و حفظ محیط‌زیست کرد.

وی ابرازداشت: اینک وقت آن رسیده که هر یک از ما دست کم یک یا دو کیسه پلاستیکی را از چرخه مصرف خود خارج کنیم و به پیشنهاد فروشنده برای دریافت آن نه بگوییم.

کد خبر 4972122

منبع: مهر

کلیدواژه: کیسه زباله نانوایی جزیره هرمز ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد ایلام بیرجند حجاب و عفاف استانداری سمنان سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه پارچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی

پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

????این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آیین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه اندازی شده است و تا ۲۱ تیرماه، روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز