Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ،آیین بهره برداری از مرکز نوآوری نشر دانشگاهی، با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، حسین ابراهیم آبادی، رئیس مرکز نشر دانشگاهی و جمعی از استارتاپ‌های مستقر در مرکز نوآوری نشر دانش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری نشر دانشگاهی با تشکر از زحمات این مرکز برای رشد و توسعه ایده‌های جوانان خلاق اظهار داشت: تاریخچه مرکز نشر دانشگاهی به اوایل انقلاب بر می‌گردد؛ هنگامی که منابع علمی دانشگاهی محدود بود. خوشبختانه پس از گذشت سال ها امروز شاهد شکل‌گیری نگاه تحول گرایانه در این مرکز هستیم. مرکز هم‌اکنون رویکرد خوبی پیدا کرده و این رویکرد نو می‌تواند بقا و استمرار آن را موجب شود.

بیشتر بخوانید


کرونا همه دانشگاه‌ها را پیام نوری کرد

وی بر لزوم ایجاد عزم ملی برای استفاده از فناوری‌های جدید تاکید کرد و افزود: مجموعه های مستقر در این مرکز می‌توانند حرف‌های جدیدی برای مجموعه‌های علاقه‌مند داشته باشند. ظرفیت‌های بسیاری در این مرکز وجود دارد و گروه‌های بیشتری می‌توانند به این مرکز اضافه شوند. حوزه‌های فرهنگی و گردشگری از دیگر زمینه‌هایی هستند که می‌توانند به این مرکز اضافه شوند. همیشه رسم بر این بوده که شروع کننده‌ها باید تلاش بیشتری کنند اما فایده شروع کننده بودن در حوزه‌ای خاص این است که در زمینی بکر قدم می‌گذارد.

نشر دانشگاهی می‌تواند پیشتاز نشر در حوزه ورود به فناوری‌ها باشد

 سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز با اشاره به قرار گرفتن کشور در شرایط خاص اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا این شرایط خاص را تشدید کرده است. اگر نشر دانشگاهی می‌خواهد در آینده حوزه نشر جایگاهی داشته باشد باید به ملامت‌ها و سنگ‌اندازی ها توجه نکند. بانکداری در آینده وجود دارد اما ممکن است بانک ها در آینده نباشند. نشر هم وجود دارد اما شاید دیگر ناشرها به شکل سنتی نباشند.

نشر دانشگاهی می‌تواند جایگاهی پدرانه و ناظر داشته باشد

وی با بیان اینکه نشر دانشگاهی می‌تواند پیشتاز نشر در حوزه ورود به فناوری‌ها باشد، افزود: نشر دانشگاهی می‌تواند جایگاهی پدرانه و ناظر داشته باشد. بازیگران سنتی باید بدانند که استمرار روش‌های قدیمی نتیجه‌ای جز شکست ندارد. بازیگران سنتی خودشان باید به سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کنند.

حسین ابراهیم آبادی رئیس مرکز نشر دانشگاهی در ادامه گفت: دانشگاه نیازمند تحول در الگو و محتواست. متاسفانه یکی از مشکلات ما در این بخش مربوط به توزیع دانش می شود. بحث مطالعات نوآوری از دیگر مواردی است که نیاز به بررسی دارد. زبان و خط فارسی نیز از جمله زمینه هایی است که مرکز قصد ورود به آن را دارد. خوشبختانه در همین ابتدای کار، مرکز توانسته تفاهم نامه هایی با نهادهای مختلف امضاء کند.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به بازدید از استارتاپ‌های مستقر در مرکز نوآوری نشر دانشگاهی پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم نشر دانشگاهی مرکز نوآوری نشر دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

شهردار یزد گفت: دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان در راستای زیباسازی بصری شهری و همچنین افزایش تعامل شهروندان با فضای فناوری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی صبح امروز -پ _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست با مدیران مجموعه پارک علم و فناوری استان یزد با اشاره به برخی از موضوعات متعدد در حوزه‌های زیباسازی شهری در مجموعه کارخانه نوآوری درخشان اظهار کرد: طرح اولیه‌ای با همکاری مشترک شهرداری و پارک علم و فناوری استان تهیه و ارائه شود تا دیوارهای مقابل کارخانه فناوری یزد برداشته شده و فضای مقابل کارخانه که در اختیار مجموعه کارخانه هم باشد، به عنوان یک فضای شهری زیبا برای استفاده شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در این نشست در خصوص مزایای اجرای این طرح، گفت: با افزوده شدن این فضا به فضای در دسترس شهروندان، علاوه بر زیباسازی بصری شهری، تعامل بین مردم و مجموعه فناوری نیز افزایش خواهد یافت.

شهردار یزد افزود: مقرر شد مدیران مجموعه پارک و علم و فناوری استان پس از بررسی‌های لازم، آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند.

محی الدینی در خصوص مباحثی که در حوزه اجرای شبکه فیبر نوری در سطح شهر یزد مطرح شده بود، گفت: در این جلسه مشکلاتی که متأسفانه پیمانکاران شرکت سرمایه گذار در اجرای فیبر نوری ایجاد کرده بودند، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با اخذ تعهدات لازم و همچنین پرداخت هزینه خسارتی که این شرکت‌ها وارد کرده‌اند، مجوز جدیدی صادر می‌شود تا شبکه فیبر نوری در سطح شهر تکمیل شود.

وی موضوع تعامل و همکاری شهرداری با صندوق پژوهش و فناوری استان را یکی دیگر از محورهای گفت و گو در این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری یزد از سال گذشته سهامدار این صندوق شده است، به زودی تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و رئیس صندوق امضا خواهد شد و بستر همکاری‌های سازنده بین دو نهاد در زمینه‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان را فراهم خواهد کرد.

شهردار یزد افزود: در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری و ایجاد ناحیه فناوری هم مقرر شد مجموعه پارک علم و فناوری استان طرح‌های خود را در خصوص ایجاد این ناحیه به شهرداری ارائه کند تا پس از بررسی این طرح‌ها در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، جهت اخذ مجوز به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شود.

کد خبر 747317

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی