Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا در 2019 ، 23.1 درصد سهم تولید گاز طبیعی در جهان را در اختیار داشت و تولید گاز این کشور سال گذشته 10.2 درصد افزایش یافت و به 89.1 میلیارد فوت مکعب در روز رسیده است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از اویل پرایس، گاز طبیعی پاک ترین سوخت فسیلی است و سرعت رشد آن نیز از سایر سوختهای فسیلی بیشتر است. گاز طبیعی 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد طی یک دهه گذشته رشد داشته است. این رقم برای نفت 1.3 درصد و برای زغال سنگ 0.8 درصد است. به نظر می رسد گاز طبیعی تنها سوخت فسیلی باشد که تقاضا برای آن طی دو دهه آینده افزایش خواهد یافت.

رونق گاز شیل آمریکا در یک دهه گذشته این کشور را تبدیل به یکی از سردمداران تولید گاز طبیعی در جهان کرده است. آمریکا در 2019 ، 23.1 درصد سهم تولید گاز طبیعی در جهان را در اختیار داشت و پس از آن روسیه با 17 درصد و خاورمیانه با 17.4 درصد قرار داشتند.

ده تولید کننده برتر گاز طبیعی 70 درصد عرضه گاز طبیعی دنیا را در 2019 در اختیار داشتند. تولید گاز آمریکا در سال گذشته 10.2 درصد افزایش یافت و به 89.1 میلیارد فوت مکعب در روز رسید.

متوسط رشد سالانه تولید گاز طبیعی آمریکا طی یک دهه گذشته 4.4 درصد بوده است. نرخ رشد سالانه تولید گاز در این مدت برای استرالیا 12.1 درصد، قطر 8.3 درصد و چین 7.2 درصد بود.

با توجه به این که گاز طبیعی را نمی‌توان به راحتی نفت حمل و نقل کرد، معمولا مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برتر گاز جهان یکی هستند. در واقع 6 مصرف کننده برتر گاز طبیعی در میان 10 تولید کننده برتر جهان قرار دارند.

افزایش تولید گاز طبیعی در آمریکا این کشور را در رتبه اول تولید گاز طبیعی مایع هم قرار داده است. آمریکا 40 درصد تولید جهانی گاز طبیعی مایع را در اختیار دارد که بیشتر آن به مصرف پالایشگاه ها و تولیدات پتروشیمی می رسد.

از آنجایی که آمریکا بیشتر گاز تولید شده را مصرف میکند در صادرات این محصول در رتبه سوم جهان قرار دارد. قطر با در اختیار داشتن 22.1 درصد سهم صادرات گاز طبیعی مایع در رتبه اول قرار دارد و پس از آن استرالیا (21.6 درصد)، آمریکا (9.8 درصد)، روسیه (8.1 درصد) و مالزی (7.2 درصد) قرار گرفته اند.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: میدان گازی گاز طبیعی آمریکا پول نیوز پالایشگاه تولید گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۹۸ تومان است که نسبت به روز گذشته ۶ تومان (۰.۶۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۹۰۴ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که افغانی افغانستان که در بازار آزاد دیروز به ۹۰۴ تومان رسیده بود.

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۶ تومانی (۰.۶۷ درصد) به ۸۹۸ رسید. بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۹۸ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۲.۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۸.۴۷ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر