Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان «پزشکان بدون مرز» از استعفای برخی کارکنان بهداشتی در یمن به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان «پزشکان بدون مرز» امروز (یکشنبه) طی گزارشی اعلام کرد که بسیاری از کارکنان بخش بهداشت در یمن به دلیل خطر ابتلا به ویروس کرونا استعفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، بیمارستان‌ها در پی کناره گیری کارمندان بهداشتی با مشکل کمبود پرسنل مواجه شده‌اند.

از سوی دیگر، بر اساس شرایط حاکم در این کشور٬ انجام تست کرونا بسیار محدود است. ویروس کرونا در تمام نقاط این کشور شیوع یافته است. بر این اساس پاندمی کرونا در یمن تحت کنترل در نیامده است.

در این گزارش ضمن اشاره به اینکه سیستم بهداشت در یمن به دلیل ادامه جنگ قبل از شیوع کرونا نیز تحت فشار بوده است، تصریح شده که مردم در پی شیوع ویروس کرونا اعتماد به سیستم بهداشتی و کارکنان آن را از دست داده‌اند.

یمن دارای سیستم بهداشت ضعیف بوده و با استعفای کارکنان بهداشتی نظام بهداشتی را ضعیف‌تر کرده است.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی از تمام کشورهای جهان خواسته است که در راستای تامین منابع برای حل بحران یمن همکاری کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0035oR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا یمن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: بنابر آمار وزارت بهداشت تاکنون ۳ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متاسفانه یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، با توجه به اقدامات سازمان دامپزشکی و رعایت توصیه‌ها از سوی مردم، بیماری تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با وجود آنکه ویروس تب کریمه کنگو حساس به حرارت است، لذا به افراد توصیه می‌شود از خوردن گوشت و جگر خام و نیم پخته جلوگیری کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما به دامداران به عنوان تولیدکنندگان دام توصیه می‌شود که از له کردن و برداشت کنه‌ها با دست جلوگیری کنند و همواره افراد در کشتارگاه‌ها از پوشش‌های محافظتی برای کشتار استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • اجرا و صدور به موقع احکام حقوقی کارکنان مجموعه وزارت بهداشت
  • تلاش وزارت بهداشت برای اخذ مجوز‌های استخدامی
  • آخرین جزئیات تب کریمه کنگو در کشور
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟