Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رجب طیب اردوغان در حمله‌ای به امارات و فرانسه این دو کشور را متهم کرد که "تبلیغات سیاه" علیه آنکارا انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با مجله "کریتر" اعلام کرد،‌ دلیل پشت پرده تبلیغات سیاه برخی کشورها در راس آنها فرانسه و دولت ابوظبی علیه کشورش عدم پذیرش مبارزه ترکیه است که مبتنی بر قانون، دموکراسی و عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان همچنین برخی کشورهای هم‌جوار را مسؤول تلاش در جهت تضعیف نقش کشورش در منطقه شرق مدیترانه دانست و گفت، این کشورها به رغم هشدارهای مکرر آنکارا تلاش‌هایشان را کردند. آنها اقدام به نقض حقوق ترکیه و جمهوری قبرس شمالی کردند.

وی ادامه داد: ما به آنها تصمیم ترکیه در زمینه حفظ حقوقش در منطقه را تاکید کردیم.

اردوغان تصریح کرد: آنکارا تمایلی به وقوع هیچ تنشی در شرق مدیترانه ندارد بلکه خواهان تقسیم عادلانه ثروت‌های این منطقه به نحوی است که همه از آن استفاده کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد، کشورش با مسائل منطقه براساس فرصت طلبی و منزوی کردن دیگران تعامل نمی‌کند و آنکارا تمایلی ندارد مردم به دلیل درگیری خانه و دیارشان و مناطق‌شان را ترک کنند.

اردوغان اظهار کرد، تصمیم تبدیل موزه ایا صوفیه به مسجد و گشودن آن به روی عبادت‌کنندگان مساله‌ای داخلی است و بقیه کشورهای باید به آن احترام بگذارند.

اردوغان اشاره کرد، ایا صوفیه مکانی است که محمد فاتح نخستین سلطان عثمانی در آنجا اولین نماز جمعه را بعد از فتح استانبول اقامه کرد. تبدیل ایا صوفیه به موزه در سال ۱۹۳۴ تصمیمی بود که برای ملت ترکیه دردناک بود و باید به هویت اصلی‌اش بازمی‌گشت. 

از نظر او حکم دادگاه عالی اداری در این باره درست بوده و هرگز به صداهای مخالف داخلی و خارجی در این زمینه اهمیتی نمی‌دهد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان وارد عراق شد

 

به گزارش  تابناک به نقل از رویترز،‌ رئیس‌‌جمهوری ترکیه وارد عراق شد. 

شبکه تلویزیونی الاخباریه عراق گزارش داد که هواپیمای حامل «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -دوشنبه- در آغاز اولین سفر رسمی خود به کشور همسایه در بیش از یک دهه گذشته، در فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آمد.

به گفته مقامات، اردوغان قرار است با «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق و همچنین رئیس‌جمهوری این کشور ‌گفت‌وگو کند.

‌نفت، امنیت منطقه و منابع آبی، و نظارت بر امضای چندین توافقنامه دوجانبه از محورهای این سفر است. 

دیگر خبرها

  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اردوغان وارد عراق شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟