Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق در نشست شورای امنیت ملی دولت خود بر ارتقای سطح عملکرد گذرگاه‌های مرزی با ایران و گفت‌وگو با ترکیه برای توقف حملات خود به شمال عراق تاکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عصر امروز یکشنبه ریاست نشست امنیت ملی دولت این کشور را برعهده داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این نشست یک سری مسائل و تحولات در عرصه عراق مورد بررسی قرار گرفت و در آن الکاظمی نتایج بازدید خود از گذرگاه مرزی مندلی(سومار) در مرز با ایران و اقدامات مربوط به  مبارزه با فساد در انجا و دیگر گذرگاه‌های عراق ارائه کرد».

الکاظمی همچنین تاکید کرد که دولتش در ممانعت از سوء استفاده مفسدان از این گذرگاه‌ها تلاش زیادی کرده و برنامه‌هایی را برای توسعه گذرگاه‌های مرزی تدارک دیده تا سطح عملکرد آنها ارتقا پیدا کند.

نخست‌وزیر عراق روز شنبه گذرگاه مرزی مندلی (سومار) را  پس از چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، برای دادوستدهای تجاری «محدود» با جمهوری اسلامی ایران بازگشایی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نشست امنیت ملی دولت عراق ادامه تجاوزات ترکیه به آسمان و خاک عراق را مورد بررسی قرار داد و بر ادامه گفت‌وگوی دیپلماتیک با ترکیه برای توقف این حملات تاکید کرد که تعرض به حاکمیت عراق محسوب می‌شود و به روابط محکم میان دو کشور دوست و همچنین به جان و اموال مردم آسیب می‌زند».

این نشست همچنین مسئله تظاهرات در عراق را مورد بررسی قرار دارد و در آن بر ضرورت مسالمت‌آمیز برگزاری شدن آن به منظور حفظ حاکمیت قانون  تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه در نشست مذکور به موضوع ترورها نیز پرداخته و تاکید شد که طرف‌های ذیربط به وظیفه خود در پیگیری آن و ارائه سریع نتایج تحقیق به خصوص درباره ترور اخیر(ترور هشام الهاشمی کارشناس امنیتی عراق) عمل می‌کنند و با شناساندن هویت جنایتکاران در قبال قصاص آنها کوتاهی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای امنیت ملی عراق الکاظمی گذرگاه های مرزی با ایران امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به سفر رییس جمهور به پاکستان گفت: پاکستان به عنوان کشور همسایه و دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی با ما، اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه ایران سطح روابط سیاسی مناسبی با پاکستان دارد، افزود: پاکستان در طی سال‌های گذشته مواضع مثبتی نسبت به ایران در موضع گیری‌های منطقه‌ای و بین المللی داشته اشت؛ البته که در مقاطعی چالش های مرزی بین دو کشور رخ داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کشور پاکستان برای جمهوری اسلامی در حوزه مسائل منطقه ای همچون مشکلات افغانستان، بحث مهاجران و گروه های تجزیه طلب و تحت حمایت کشورهای خارجی در مرز سیستان و بلوچستان اهمیت دارد که احتمالا این موضوعات در جریان سفر رییس جمهور مطرح می شود.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر مربوط به سطح نامناسب روابط اقتصادی است؛ با وجودی که روابط سیاسی ایران و پاکستان مناسب است اما در حوزه اقتصادی این روابط خوب نیست. می توان صادرات و واردات را افزایش و موانع تجاری را کاهش داد و ارتباطات مرزی را بهبود بخشید. همچنین در برخی موضوعات همچون مقابله با مواد مخدر و موضوعات مربوط به خط گاز و انتقال آن به شبه قاره هند و روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

رحیمی جهان آبادی در پایان گفت: با توجه به تنش های چند ماهه گذشته بین ایران و پاکستان در مناطق مرزی، سفر رییس جمهور به پاکستان می تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد. انتظار می رود بعد از این سفر در سطح روابط اقتصادی گشایش قابل توجهی رخ داده و همچنین برخی تنش ها و چالش ها و سوءتفاهم ها در مناطق مرزی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • سن‌پترزبورگ روسیه مقصد بعدی دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟