Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@14:46:53 GMT

توزیع کیسه های پارچه ای بین روزبازارهای کرج

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۸۹۹۱

توزیع کیسه های پارچه ای بین روزبازارهای کرج

محراب سعادت معاون اجرایی و ساماندهی مشاغل شهری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج، عصر یکشنبه در حاشیه توزیع این کیسه ها بین غرفه های روزبازارهای کرج به خبرنگار ایرنا گفت : این اقدام به مناسبت ۲۱ تیرماه روز بدون نایلکس و با هدف تشویق مغازه داران و مردم به استفاده از کیسه های پارچه ای به صورت رایگان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت : در اجرای این طرح آموزشی ، نکات لازم درخصوص اهمیت زیست محیطی کیسه های پارچه ای و جایگزین آن با نایلکس برای مردم ومغازه داران ارائه شد.

معاون اجرایی و ساماندهی مشاغل شهری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج، گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج این طرح آموزشی را با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل انجام داد تا مردم در خریدهای روزانه با استفاده از این کیسه ها از حمل کالای خریداری شده با نایلکس خودداری کنند.
 وی  تجزیه ناپذیر بودن نایلکس در طبیعت و انباشت بی رویه آن به عنوان یک خطر زیست محیطی دانست  و افزود: انباشت نایلکس سبب تخریب منابع طبیعی و نازیبا شدن منظر شهری می‌شود بر این اساس سازمان ها موظفند به عنوان مروج فرهنگ« نه به نایلکس » به دنبال حذف نایلون از چرخه زندگی روزمره با مشارکت حداکثری شهروندان و اصناف و بازاریان باشند.
وی از ۲۱ تیرماه مصاف با روز جهانی نایلکس به عنوان بهانه ای برای ترویج این فرهنگ و مشارکت شهروندان به منظور کاهش هر چه بیشتر تولید و مصرف نایلون در جامعه یاد کرد و افزود: فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای باید به گونه‌ای در بین مردم نهادینه شود که شهروندان در هنگام خرید از فروشگاه‌ها به نایلون پلاستیکی "نه" بگویند و یا حتی‌الامکان در هنگام خرید به همراه خود کیسه پارچه ای داشته و یا از فروشنده بخواهند از کیسه‌های سازگار با طبیعت در اختیار آنها بگذارند.

برچسب‌ها مدیریت پسماند سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهر کرج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند مدیریت پسماند ساماندهی مشاغل شهری کیسه های پارچه ای کیسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور سیاست‌های این معاونت برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم را تشریح کرد و گفت: مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در حوزه تشخیص و مدیریت درمان از جمله اقداماتی است که برای حقق شعار سال مورد توجه قرار دارد.

محمد سبحانی مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شعار سال طی چند سال اخیر گویای تمرکز مقام معظم رهبری روی اهمیت مباحث اقتصادی است و این مهم بیانگر اهمیت اقتصاد و معیشت ملت از دیدگاه ایشان است.

وی افزود: شعار سال جاری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در ادامه نامگذاری سال‌های قبل و برنامه‌های مبتنی بر بهبود وضعیت اقتصاد کشور و تقویت تولید از طریق به‌کارگیری مشارکت مردمی است.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: از آنجا که بخشی از فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور در حوزه تشخیص و مدیریت درمان است و این مهم حائز اهمیت است، معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خود را موظف و مکلف می‌داند تا در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را پیاده‌سازی کند.

وی مهم‌ترین اقدامات پیش رو برای تحقق این مهم را تقویت مشارکت مردم برای اجرایی شدن سیاست‌های بهداشتی و افزایش نظارت سازمان دانست و با اشاره به مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها گفت: برنامه مورد نظر ما این است تا فرایند تولید در این بخش پس از شناسایی دقیق موانع موجود و پیش رو مانع‌زدایی شود و در این رابطه از طریق رابطه تنگاتنگ و نشست‌های متعدد با تشکل‌های مرتبط دستورالعمل‌های موجود را در معرض نقد و بررسی قرار داده و پیشنهادات این تشکل‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

سبحانی با اشاره به راهکار دیگر برای کمک به تحقق شعار سال به تسهیل‌گری گفت: در این راستا معاونت دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور می‌کوشد تا نه تنها موانع را از پیش روی شرکت‌های تولیدکننده واکسن، دارو و مکمل بردارد، بلکه آمادگی دارد شرایطی را فراهم کند تا این شرکت‌ها به سوی تولید مورد نیاز واحدهای دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل ایران بروند و در صورت نبود شرایط لازم برای این مهم، مبادرت به کمک در این رابطه کند، اگرچه این نکته را باید همواره مدنظر قرار داد که وقتی صحبت از اهمیت تولید و افزایش آن می‌شود، تنها به معنای هر تولیدی نیست، بلکه مهم تولید با کیفیت و قیمت منطقی و قابل رقابت با استانداردهای جهانی است.

وی یکی از اقدامات در خصوص این تسهیل‌گری را جلوگیری از واردات هرگونه محصول در صورت تولید نمونه داخلی مشابه کارایی محصول وارداتی دانست و افزود: در این راستا علاوه بر مانع زدایی و تسهیل‌گری، استفاده از منابع علمی معتبر در کنار اعمال نظرات متخصصان و دعوت از نخبگان دانشگاهی و تسهیل‌گری خواهد بود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه شفافیت و قانون‌مداری باعث افزایش تولید و مشارکت مردمی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه دستورالعمل‌های موجود به‌روزرسانی شده است و به اطلاع تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی خواهد رسید تا در راستای جهش تولید گام بردارند و از سوی دیگر چنانچه نیاز به هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی یا مشترک و استفاده از تسهیلات بانکی باشد، از حمایت صددرصدی سازمان دامپزشکی کشور که رئیس آن به عنوان معاون وزیر عضو شورای راهبردی نظارت وزارت جهاد کشاورزی نیز است، برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه افزایش تولید باید با برنامه و ملاحظه نیاز و کیفیت بالا باشد تا پایدار باشد، چرا که در غیر این صورت بدون ملاحظه افق دور و فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم برای تولید، بازار دچار تنش خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه در راستای استفاده از مشارکت مردم تعداد آزمایشگاه‌های همکار بیشتری طی سه ماه اخیر دعوت به همکاری با سازمان شده‌اند، تصریح کرد: در عین حال این آمادگی برای صدور مجوز همکاری برای سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده از مشارکت مردم در حوزه درمان نیز که به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان نظام دامپزشکی کشور ناظر بر عملکرد آنها طبق کمیسیون ماده ۲ است، به صورت مستمر جلساتی برگزار خواهد شد تا از مشارکت مردمی در این رابطه کمک بیشتری گرفته شود.

کد خبر 745463

دیگر خبرها

  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروش از ۱۵ اردیبهشت ماه در سنندج
  • وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروشی در سنندج اجرا می‌شود
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود