Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگردانی داوطلبان آزمون‌های سراسری تمامی ندارد در این میان داوطلبان آزمون دوره دکتری وضعیت بدتری دارند و هنوز نمی‌دانند که پایان هفته باید در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند یا نه؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اینکه از امروز دوشنبه 22  تیرماه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکتری آغاز می‌شود اما هنوز درباره برگزاری یا تعویق این آزمون تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود در جلسه وزیر بهداشت و مسئولان وزارت علوم درباره برگزاری آزمون‌ها تصمیم‌گیری شود اما فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگار آنا در این‌باره می‌گوید در این جلسه تصمیمی گرفته نشد و قرار است به زودی در این‌باره تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید:

تصمیم سخت ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سرنوشت آزمون‌های سراسری/ آیا بار دیگر آزمون‌ها به تعویق می‌افتد؟

البته منصور غلامی، وزیر علوم درباره نتیجه این جلسه که معاون آموزشی را به جای خود فرستاده بود، می‌گوید با تدابیر پیش‌بینی شده، کنکورها در زمان مقرر و مشخص شده برگزار خواهد شد تا داوطلبان نیز با کسب موفقیت،‌ نتیجه تلاش‌ها و زحمات خود را ببینند.

این در حالی است که سعید نمکی وزیر بهداشت در ویدئویی که صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود به داوطلبان وعده داده بود که مطالبات آنها را پیگیری خواهد کرد. 

وی درباره برگزاری آزمون‌‌های سراسری می‌گوید یکی از نگرانی‌‌هایی که به من منتقل شده بود احتمال آلودگی عزیزان ما در برگزاری کنکورهاست؛ از معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش دعوت کردیم و جلسه‌‌ای طولانی برگزار شد. یکی از صحبت‌ها در مورد کنکور دکتری این بود که طراحان سوال در قرنطینه هستند و زمان تصمیم‌گیری برای داوطلبان دوره دکتری کوتاه است و احتمال از دست رفتن زمان و هزینه وجود دارد.

به گفته نمکی توصیه کردم نشستی برگزار و اعلام شود با چه مکانیزمی می‌توان به دانشجویان و خانواده‌های آنها اطمینان داد که کمترین آسیب را خواهند دید و همچنین از برگزاری این رقابت کشوری محروم نشویم.

در این میان علیرضا وهاب زاده مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت اعلام کرد که وزیر بهداشت پیشنهاد داده که آزمون دوره دکتری چند هفته به تعویق بیفتد.

در این روزها که اکثر استان‌های کشور در وضعیت قرمز یا هشدار شیوع ویروس کرونا هستند و با تاکید رئیس جمهوری نباید تجمعات و سمینارها برگزار شود، برگزاری آزمون دوره دکتری داوطلبان را نگران کرده است.

البته سازمان سنجش آموزش کشور تمهیداتی اندیشیده تا بیماران کرونایی با شرایط مختلف شناسایی شوند و برای هر یک متناسب با شرایط اعلامی آزمون برگزار شود.

از 177 هزار و 261 داوطلب آزمون دوره دکتری کمتر از 200 نفر در سامانه خوداظهاری نام خود را در میان بیماران کرونایی قرار داده‌اند و از بقیه داوطلبان گزارشی در دسترس نیست.

حسن شجاعی‌علی‌آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا می‌گوید اگر برگزاری کنکور می‌تواند سلامت فرزندان این سرزمین را به خطر بیندازد، نظر قاطع درباره برگزاری یا عدم برگزاری کنکور را ستاد ملی مقابله با کرونا باید بدهد.

به گفته عضو کمیسیون اصل نود مجلس  شورای اسلامی افراد زیادی اصرار به برگزاری کنکور دارند که نشان می‌دهد این آزمون محل تجارت آن‌ها شده است، متاسفانه ما سال‌ها با پدیده مافیا در کنکور مواجهه هستیم و احتمال اینکه اکنون هم در برگزاری کنکور دست داشته باشند دور از ذهن نیست.

وی می‌گوید ما انتظار داریم وزارت علوم و همچنین ستاد مقابله با کرونا فارغ از این فشارها تصمیم‌گیری کنند و همانگونه که به راحتی در خصوص هیئت‌‌های مذهبی تصمیم‌گیری شد و مردم نیز تمکین کردند در موضوع کنکور نیز تصمیم واحدی اتخاذ شود.

شجاعی‌علی‌آبادی معتقد است برگزاری یا عدم برگزاری کنکور و حتی تعویق آن آسیبی به جامعه نخواهد زد، از این رو انتظار می‌رود تصمیم‌گیری در خصوص آن با حساسیت بیشتری صورت بگیرد.

برگزاری آزمون دکتری پزشکی در هاله‌ای از ابهام

از طرفی قرار است از 27 تا 30 تیرماه آزمون دوره دکتری پزشکی نیز برگزار شود. این آزمون نیز بیش از 18 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

پیش از این قرار بود این آزمون به صورت الکترونیکی برگزار شود و حتی دو آزمون آزمایشی الکترونیکی نیز برگزار شد اما در نهایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد که قصد دارد آزمون دوره دکتری را به صورت مکتوب و حضوری برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت آزمون‌های سراسری سال ۹۹ در هاله‌ای از ابهام/ بلاتکلیفی داوطلبان در انبوه اظهارات متناقض مسئولان!

برای حضور بیماران کرونایی در این آزمون هنوز برنامه خاصی طراحی نشده است. سید سعید هاشمی نظری، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در این باره به خبرنگار آنا می‌گوید برای بیماران کرونایی که در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها بستری هستند، نمی‌توان آزمون برگزار کرد. وی تصمیم‌گیری برگزاری آزمون برای بیماران کرونایی که شرایط بهتری را دارند و در خانه یا بیمارستان هستند را به آینده موکول کرد. 

بسیاری از داوطلبان نگران هستند و معتقدند که اگر از توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکتری آغاز شود دیگر نمی‌توان به تغییر زمان برگزاری آزمون دوره دکتری امیدوار بود.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور آزمون دوره دکتری زرین آمیزی آزمون دوره دکتری بیماران کرونایی درباره برگزاری برگزاری کنکور برگزاری آزمون وزیر بهداشت برگزار شود سنجش آموزش تصمیم گیری آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند

مهلت مجدد ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین  آغاز می شود تا فردا پنجشنبه  ادامه دارد.

بنابر این داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

لازم به تاکید است این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است پس از این تاریخ هیچ درخواستی برای ثبت‌نام قابل پذیرش نخواهد بود. ضمناً برای داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات برای آن ها وجود ندارد.

بر اساس آمار نهایی اعلام شده تعداد ۹۰۰ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند و مهلت ثبت نام در این آزمون روز پنجشنبه ۱۶ فروردین پایان یافت.

 درباره متقاضیانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، این دسته از داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ دریافت کرده‌اند، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی نظام ۳-۳-۶ که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اقدام کنند.

 آزمون نوبت دوم برای داوطلبان روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می شود و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳، فردا
  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فردا، آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳