Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در حکم انتصاب احمدعلی کیخا، حمایت از تولیدات داخلی، افزایش ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی، کاهش واردات محصولات اساسی، تقویت امنیت غذایی، توسعه صادرات و دستیابی به تراز تجاری مقبول، کارآمدتر کردن نظام بودجه‌ریزی، تهیه آمار و اطلاعات دقیق و بروز و نیز برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری عوامل و منابع تولید مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این‌ «احمدعلی کیخا» نماینده مردم زابل، زهم و هیرمند در مجلس دهم و رییس کمیسیون کشاورزی بود. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مردم در اقتصاد، تعدیل مصرف است

ایسنا/همدان خطیب نماز جمعه همدان با بیان اینکه یکی از ارکان تقوا، تقوا در مسائل اقتصادی است، گفت: مردم در اقتصاد نقش موثری دارند به طوریکه این نقش در بحث تعدیل مصرف است.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی جمعه ۱۰ فروردین در خطبه های نمازجمعه همدان ، اظهار کرد: برخی افراد در تقوا و نماز مشکل ندارند اما در مسائل اقتصادی گاهی لغزندگی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه نیازمند رشد اقتصادی هستیم، تصریح کرد:  باید در عرصه جهش رشد هشت درصدی را داشته باشیم که   در مسائل اقتصادی یک نقش را دولت دارد.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت در عرصه  اقتصاد وظیفه دارد، افزود: حاکم اسلامی در حد کفاف باید زندگی مردم را تامین کند.

 امام جمعه همدان با بیان اینکه اقتصاد یک علم است و نیازمند مدیریت است، خاطرنشان کرد: مردم در اقتصاد نقش موثری دارند به طوریکه این نقش در بحث تعدیل  مصرف است. جامعه، مردم و خانواده ها نیاز هایی دارند که این نیاز ها باید برطرف شود اما اسراف و تجملات هم نباشد.

وی با بیان اینکه به گفته سازمان جهانی کشاورزی ۳۵ درصد از محصولات کشاورزی در کشور ما هدر می رود، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از آب کشور برای محصولات کشاورزی  استفاده می شود، درحالی که اگر کشاورزی تنظیم می شد و تدابیر لازم صورت می‌گرفت با ۱۰ درصد کاهش مصرف در بخش کشاورزی، مشکل آب از بین می رود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه ۳۵ درصد هدر رفت محصولات کشاورزی غذای ۱۵ تا ۱۸ میلیون انسان است، یادآور شد: بخشی از محصولات قبل از رسیدن به دست مصرف کننده از بین می‌رود و در بخش بعدی اسراف است که بیشترین اسراف در بخش میوه، نان و سبزیجات است که میلیون‌ها دلار درآمد تلقی می شود .

امام جمعه همدان اضافه کرد: اسلام به کار آفرینی توصیه می کند چراکه راه حل اولیه این است که مردم ثروت تولید کنند که باید دولت بستر را مهیا کند و مردم بتوانند از دست رنج خود درآمد داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه توصیه نمی شود که افراد حقوق بگیر باشند اما کشور ما به گونه ای است که فرد تحصیل کرده دانشگاه انتظار دارد که بعد از تحصیلات حقوق بگیر دولت شود که این روش باید اصلاح شود، تصریح کرد : ما نباید سعی کنیم حقوق بگیر بیت المال باشیم بلکه باید با کمک دولت کارآفرینی کرده و با تولیدات خود معاش را تامین کنیم.

وی تأکید کرد: امروز یک انقلابی کسی نیست که اربعین برود کربلا ، نماز بخواند و دفاع کند بلکه علاوه بر اینها، کسی که در این جنگ اقتصادی و تحریم ها وارد عرصه تولید شده و کارآفرینی می کند هم انقلابی است.

شعبانی موثقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که باید در مراسم شب‌های قدر جهاد تبیین صورت بگیرد، گفت: این مجالس باید مجالس معرفت افزایی باشد و در این مجالس باید احکام دین گفته شود.

وی اظهار کرد: شهادت حضرت (ع)مصادف است با روز طبیعت و مردم باید مراقبت کنند و حفظ حرمت این ایام را داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش مردم در اقتصاد، تعدیل مصرف است
  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان همدان
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران