Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@16:21:42 GMT

دهن کجی ایران به تحریم های آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۹۵۱۵

دهن کجی ایران به تحریم های آمریکا

به گزارش افکارنیوز،

 الله مراد عفیفی پور با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه  آمریکا علیه  ایران به خصوص درحوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده وحمایت نیروهای متخصص در هم سنجی انجام گرفته در تخلیه و بارگیری نه تنها در حوزه نفتی کاهشی رویت نشد بلکه آمارها رشد  2.79 درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی با بیان این که از ابتدای امسال تا نیمه تیر 331 فروند کشتی دربندر نفتی خلیج فارس در بندر شهید رجایی پهلودهی وعملیات تخلیه و بارگیری آن ها انجام شد، افزود: از این تعداد کشتی  52 فروند با تناژ 4 میلیون تن بوده که فرآوردهایی نفتی همچون نفت خام ،کاندنسیت وMTBE را تخلیه کرده اند و 279 فروند کشتی نیز با تناژ 4.1  میلیون تن سایر فرآورده های نفتی و هیدروکربن ها را  از بندر نفتی خلیج فارس به اقصی نقاط دنیا بارگیری کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: طرح های توسعه برای فعالیت های نفتی در  بندر شهیدرجایی شامل اقدامات توسعه ای از طریق جذب سرمایه گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین  احداث سه پست اسکله نفتی جدید به عنوان طرح های مهم توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی امسال است که با بهره برداری از این طرح ها در آینده ای نزدیک ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از  30 درصد افزایش خواهد یافت. 

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمل و نقل دریایی حوزه نفتی نفت خام صادرات سازمان بنادر و دریانوردی فرآورده های نفتی کشتی صادرات نفت خام حمل و نقل دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که لایحه تحریم‌های خرید نفت خام ایران از سوی موسسات چینی را به رای می‌گذارد. 

بر اساس این لایحه که بخشی از قانون ۵۹۲۳ کنگره مبنی بر تحریم‌های انرژی ایران و چین در سال ۲۰۲۳ است، تحریم‌های علیه ایران را گسترش می‌دهد تا تمامی معاملات بین موسسات مالی چینی و بانک‌های ایرانی برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون همچنین دولت آمریکا را ملزم می‌کند که درباره اقدامات و فعالیت‌های تجاری شرکت‌های چینی در قبال تحریم‌های صورت گرفته نظارت شدیدتری اعمال کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، این گزارش مدعی است که حدود ۸۰ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام تولیدی ایران به پالایشگاه‌های کشور چین موسوم به تیپات ارسال می‌شود.

این لایحه که توسط مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک ارائه شده است، تصریح می‌کند که هرگونه معامله توسط موسسات مالی چینی برای خرید نفت از ایران به عنوان یک معامله مالی هدف تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این لایحه که در ماه نوامبر به اتفاق آرا توسط کمیته خدمات مالی مجلس تصویب شد، یکی از چندین لایحه مرتبط با ایران بشمار می رود که قرار است روز دوشنبه تحت یک رویه شتاب گرفته، مورد بررسی قرار گیرد؛ رویه ای که به شکل معمول برای تصویب سریع قوانینی که از حمایت دو حزبی برخوردار است، استفاده می شود.

دیگر خبرها

  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر
  • افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس