Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@20:59:02 GMT

ساخت دستگاه اسکن سه‌بعدی لیزری

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۹۶۶۲

ساخت دستگاه اسکن سه‌بعدی لیزری

به گزارش افکارنیوز،

دستگاه اسکن سه‌بعدی لیزری جریان فلورسنت، رفتار جریان‌های تخلیه‌ای محیط دریا در سه بعد را اندازه‌گیری می‌کند که منجر به استخراج معادلات تجربی و نیز استانداردهای طراحی به منظور طراحی بهینه تخلیه‌کننده‌های دریایی به نحو مطلوب می‌شود.

اخبار اقتصادی- این دستگاه به همت فناوران یکی از شرکت‌های فعال در مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بصام، مدیرعامل این شرکت با بیان این‌که شرکت ما در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌هایی در حوزه اپتیک، لیزر، اسپرکترسکوپی و خلا فعالیت می‌کند، در باره این دستگاه گفت: دستگاه اسکن سه‌بعدی لیزری جریان فلورسنت، تحلیل سه بعدی رفتار جریان، میزان اختلاط و ترقیق آن و رفتار تلاطمی جریان‌های آشفته را ممکن می‌کند. با استفاده از این سامانه رفتارهای محتمل سیال در شرایط مختلف، نحوه حرکت و توزیع زمانی و مکانی رفتار جریان‌های آشفته به نحو مطلوب ممکن شده است. این موضوع در مدل‌سازی آزمایشگاهی رفتار تخلیه‌کننده‌های فاضلاب‌، طراحی دقیق تخلیه‌گرها نقش بسزایی دارد.

از مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به تصویربرداری تا نرخ ۳۰۰ فرم در ثانیه، تعداد صفحه‌های لیزری قابل تنظیم تا ۱۲ صفحه، تغییر ارتفاع و فاصله بین صفحات لیزری تا ۲۵ سانتی‌متر، جابجایی مرکز صفحات لیزری، قابلیت به‌کارگیری چشمه‌های لیزری با توان‌های مختلف و هم‌چنین قابل حمل بودن را بیان کرد.

بر اساس اعلام وزارت علوم ، این دستگاه در حال تولید است و نمونه‌هایی از آن در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت علوم وزارت علوم اسکن سه بعدی سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، یکی از امکانات حیاتی و بنیادین هر بیمارستان برای حفظ جان و کمک به روند بهبود بیماران گاز اکسیژن است. پایش مداوم کیفیت این گاز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

خلوص و فشار از مهمترین پارامتر‌های اکسیژن در مراکز درمانی‌اند که باید تحت نظارت باشند. در همین راستا محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاهی شدند که میزان اکسیژن محیط را اندازه گیری می کند.

این دستگاه یک سیستم کنترل، نظارت، مدیریت و آنالایزر اکسیژن است و به منظور توزیع گاز اکسیژن سالم و بدون افت پارامتر‌ها در بیمارستان و مراکز درمانی تولید شده است.

نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی این دستگاه، هرکدام یک شاخص و پارامتر را مدیریت یا کنترل می‌کنند. به عنوان مثال یک دستگاه، خلوص و دستگاه دیگر فشار را مدیریت می‌کند. دستگاه تولیدی این شرکت علاوه بر اندازه‌گیری مصرف( فلو) گاز اکسیژن، میزان خلوص و فشار اکسیژن را نیز نظارت و مدیریت می‌کند.

کیفیت، صحت، دقت و اندازه‌گیری این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی بالاتر است و بنابر نیازسنجی تیمی مجرب از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ساخته شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی
  • قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • توالت هوشمند ۱٫۵ میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد(+عکس)
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا