Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@06:40:02 GMT

گزارش| اعتراضات تل‌آویو و آینده کابینه نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۹۷۰۶

گزارش| اعتراضات تل‌آویو و آینده کابینه نتانیاهو

اعتراضات به وجود آمده در تل آویو در کنار بحران کرونا و اختلافات موجود در عرصه سیاست داخلی رژیم صهیونیستی آینده نامشخصی را برای نتانیاهو و کابینه هفت رنگ وی به دنبال خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شنبه شب با هماهنگی به عمل آمده میان فعالان اقتصادی در فلسطین اشغالی، صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی و قدس در اقدام هماهنگ از ساعت 17 روز شنبه اقدام به بستن برخی خیابان‌های تل آویو و تجمعات اعتراض آمیز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی این اعتراضات از سوی احزاب حمایت نمی‌شود و شخصیت‌های مستقل و غیر جناحی آن را سازمان دهی کرده‌اند. به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی شخصیت‌های مستقل، کارگران و کارمندان برگزار کنندگان این اعتراضات هستند.

آغاز از تل آویو، پایان نامعلوم

آنگونه که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، آغاز اعتراضات از مناطق تجاری مرکزی تل‌آویو بود و تقریبا تمامی مناطق مرکزی تل آویو را در بر گرفت. در این تظاهرات ده‌ها هزار نفر حضور داشتند. اما شبیه همین اعتراضات در قدس نیز اتفاق افتاد و صهیونیست‌های ساکن این شهر، در اعتراض به وضعیت اقتصادی موجود به خیابان‌ها ریختند. با کشانده شدن این اعتراضات به شهر قدس، به نظر می‌رسد پایانی را نتوان برای این اعتراضات متصور بود و تا زمانی نامعلوم ادامه خواهد یافت.

دلیل اعتراض

براساس آنچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند دلیل این اعتراضات، اعتراض به وضعیت اقتصادی به وجود آمده در مقطع کنونی است که در اثر تمهیدات صورت گرفته از سوی کابینه رژیم صهیونیستی برای مقابله با کرونا، به وجود آمده‌اند. صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی می‌گویند با تمهیداتی که کابینه نتانیاهو برای جلوگیری از شیوع کرونا به کار گرفته، بسیاری از کارگران و مشاغل، حرفه و شغل خود را از دست داده‌اند. آنها خواستار از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی خود و کارگران و مشاغلی هستند که بر اثر تمهیدات به کارگرفته در بحران کرونا تقریباً بیکار شده‌اند.

خواسته دیگر معترضان این است که دولت رژیم صهیونیستی به کسانی که در بحران به وجود آمده بیکار شده، یا آسیب های اقتصادی دیده اند کمک کند.

دستگیری 29 معترض و جراحت 3 پلیس

براساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی طی روز اول اعتراضات تل‌آویو در این شهر، 19 نفر از معترضان دستگیر شده‌اند این در حالی است که در همین درگیری‌ها، 3 پلیس رژیم صهیونیستی نیز آسیب دیده‌اند. از سوی دیگر در شهر قدس نیز پلیس 10 فرد معترض را دستگیر کرده و به بازداشتگاه برده است. این درحالی است که این اعتراضات با اعلام قبلی صورت گرفته، پلیس از آغاز آن آگاه بوده است.

ادامه بحران

با دستگیری‌های انجام شده، به نظر می‌رسد خون معترضان به جوش آمده و قصد دارند این اعتراضات را تا آزادی افراد دستگیر شده و تحقق خواسته‌های اقتصادیشان ادامه دهند. به نظر می‌رسد با این وضعیت این اعتراضات به دیگر شهرهای سرزمین‌های اشغالی نیز سرایت کند و برای کابینه نتانیاهو بحران جدیدی را در میان بحران کرونا به وجود آورد.

بحران کرونا و کابینه نتانیاهو

بسیاری از محافل سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به نوع عملکرد کابینه نتانیاهو در مقابله با بحران کرونا انتقاد دارند. آنها معتقدند وی راهبرد مشخصی برای مبارزه با کرونا ندارد. این مسئله به داخل جامعه صهیونیستی نیز سرایت کرده، با گره خوردن با مشکلات اقتصادی به مجموعه‌ای از اعتراضات تبدیل شده است. برخی تحلیل گران داخل رژیم صهیونیستی نوع تعامل نتانیاهو با بحران کرونا را پایان عمر سیاسی وی تعریف می کنند. چرا که معتقدند وی عملکرد مطلوبی نداشته و در ادامه این مسئله باعث ادامه اعتراضات و سقوط وی خواهد شد.

رژیم صهیونیستی| بحران گسست جامعه با ساختار حاکم بر اسرائیل به یک تهدید تبدیل شده استآیا نتانیاهو گزینه اجباری حاکمیت بر رژیم صهیونیستی است؟

نتیجه‌گیری

اعتراضاتی که در رژیم صهیونیستی از روز شنبه در اعتراض به مشکلات اقتصادی برآمده از کرونا آغاز شد، تا کنون ادامه دارد و به نظر می‌رسد به زودی خاتمه نیابد. این اعتراضات می‌تواند با وجود مشکلات اقتصادی رژیم صهیونیستی به بمبی برای کابینه جدید رژیم صهیونیستی بدل شود و موجب شود آینده‌ای نامشخص در انتظار رژیم صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/

R1403/P/S8,90/CT7 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی (اسرائیل) بیشتر بخوانید... فروپاشی رژیم اسرائیل| حتی صهیونیست‌ها هم پایان رژیم خود را باور کرده‌اند رژیم اسرائیل|آیا ویروس کرونا پایان نتانیاهو را رقم خواهد زد؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل رسانه های رژیم صهیونیستی کابینه نتانیاهو مشکلات اقتصادی نظر می رسد وجود آمده بحران کرونا صهیونیست ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد

 حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق تحولات عملیات طوفان الاقصی را در غزه پیچیده تر کرده است.

سرویس جهان مشرق - سهیل کثیری‌نژاد کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفتگو با مشرق تصریح کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ناکامی در نابود کردن جنبش حماس و دست نیافتن به اهدافش در غزه به دنبال دستاورد خارج از مرزهای نوار غزه بود. نتانیاهو خواست ناتوانی خود را با هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان ضربه به حامیان جنبش حماس به مثابه ضربه به حماس است، از فشار داخلی خود را رها کند. اما واکنش ایران پس از حمله به بخش کنسولی متفاوت بود، امری که نتانیاهو هرگز آن را پیش بینی نمی کرد.

این کارشناس رژیم صهیونیستی گفت، واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران پس از حمله به بخش کنسولی و ترور فرماندهان سپاه متفاوت بود، امری که نتانیاهو هرگز آن را پیش بینی نمی کرد. این پیام از سوی جامعه سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی درک شد. مقامات رژیم صهیونیستی از نتانیاهو به شدت انتقاد کردند و تصمیم او را در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران از نگاه شرایط زمانی و واکنش مناسب، بی خردی سیاسی دانستند.‌

کثیری‌نژاد افزود، بعد از ترور شهید زاهدی فضای از ترس و ناامیدی در جامعه صهیونیستی به وجود آمد. علاوه بر آن انتقادها از نتانیاهو به شدت افزایش یافت. جامعه صهیونیستی این پرسش را مطرح کرد، که چرا کابینه جنگ چنین تصمیمی را گرفته در حالی که اوضاع در غزه آشفته است و اسرا آزاد نشده‌اند. جامعه صهیونیستی متوجه شد که نتانیاهو با کارشنکی در مذاکرات آتش بس با حماس، دیگر به دنبال آزادی اسرا نیست و فقط تلاش می کند حیات سیاسی خود را با حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق ادامه بدهد. نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت، مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی تلاش کردند با تهدید و تطمیع مانع حمله ایران شوند. آنها تاکید می‌کردند که آمادگی کامل برای هرگونه واکنش دارند و می توانیم به قدرت به حمله ایران پاسخ بدهیم. از طرف دیگر تل آویو به تهران از طریق واسطه‌های مختلف، پیام ارسال کرد که تنش را در منطقه افزایش ندهد. هر روز از طریق کشورهای مختلف با وزیر امور خارجه ایران تماس گرفته می‌شد، مانند، عمان، سوئیس وفرانسه، آنها از ایران خواستند دست از انتقام بردارد.

اما پس از حمله ایران ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی تغییر کرد.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی درباره اهمیت عملیات طوفان الاقصی گفت، با وجود شهادت هزاران زن و کودک فلسطینی و تخریب خانه ها و زیر ساخت های غزه، اما هدف مهمی که مقاومت به آن دست پیدا کرد، نابودی سازه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی است.

کثیری‌نژاد افزود، عملیات طوفان الاقصی جایگاه ایران را در منطقه از دو جهت متحول کرد، نخست؛ نقش هدایت گر ارشد را در محور مقاومت کاملا آشکار کرد، دوم؛ معادله بازی میان ایران و رژیم صهیونیستی تغییر داد.

سهیل کثیری‌نژاد در پایان گفت، حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق در 13 فروردین (1403) نقطه تحول معادله میان ایران و رژیم صهیونیستی بود، همانطور که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفتند، صهیونیست‌ها هر جا به منافع، امکان و اتباع ایران آسیب بزنند، قطعا ایران ضربه متناسب با آن را خواهد زد. حمله پهپادی و موشکی ایران به فلسطین اشغالی نشان داد که جمهوری اسلامی میان ملت‌های منطقه محبوب است. از جمله اردن و مصر که با رژیم صهیونیستی روابط خوبی با رژیم صهیونیستی دارند، اما مردم این کشورها از این حملات استقبال و شادی کردند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • اظهارات خبرنگار برجسته اسرائیلی از وحشت در کابینه نتانیاهو