Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر کیتی را طراحی کردند که می‌تواند در کمتر از یک ساعت ویروس کرونا را تشخیص دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر عباس اسماعیل زاده مدیر شرکت دانش بنیان «سلامت یار بهشت دایان» گفت: این شرکت، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ در خصوص بیماری سرطان در زمینه تشخیص و درمان آغاز کرد.

او ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمامی فعالیت‌های خود را در زمینه سرطان کنار گذاشتیم و به سرعت در صدد راهی برای تشخیص این ویروس برآمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او با پژوهش‌های شبانه روزی توانستیم کیتی مولکولی به روش real-time pcr را طراحی کنیم که بتواند در کمترین زمان و با کمترین میزان ویروس، وجود آن را در مخاط بیمار شناسایی کند.

اسماعیل زاده یادآور شد: بعد از طراحی و ساخت کیت‌های مورد نظر درخواست خود را به اداره تجهیزات پزشکی فرستادیم و طی نامه‌ای کیت مورد نظر را به انستیتو پاستور طبق مقررات اداره کل تجهیزات پزشکی به این مجموعه جهت بررسی کمی و کیفی تحویل دادیم.

او ادامه داد: خوشبختانه تاییدیه کیت تشخیص مولکولی توسط انستیتو پاستور را اخذ کردیم و آن را به اداره کل تجهیزات پزشکی ارسال کردیم؛ اکنون در حال اخذ مجوز برای تولید انبوه هستیم.

مدیر این هسته فناور یادآور شد: تاکنون از کشور‌های مختلف مانند آذربایجان، ترکیه، رومانی، اسپانیا و انگلستان پیشنهاد‌هایی برای صادرات داشته ایم که در حال اقدام جهت اخذ ce اروپا برای صادرات هستیم.

او تاکید کرد: این کیت نه تنها می‌تواند روند تشخیص را در کشور سرعت بخشد، بلکه می‌تواند ارزآوری بسیار زیادی را برای کشور داشته باشد.

مدیر شرکت عنوان کرد: دقت کیت‌های طراحی شده در این شرکت بین ۲.۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از کیت‌های وارداتی است.

او با بیان اینکه ساخت کیت‌های مولکولی در این شرکت، به روش LAMP است، تشریح کرد: افراد می‌توانند در آزمایشگاه‌های غیر تخصصی نیز این تست را با کیتی که طراحی کرده ایم، انجام دهند، زیرا که فرد بزاق خود را در داخل کیت ریخته و پس از گرمادهی به مدت ۱ ساعت با تغییر رنگ می‌توان به مثبت یا منفی بودن کوید-۱۹ در فرد پی ببرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر لورفته اپل‌واچ X را ببینید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از زومیت، شایعه‌ها حاکی از آن است که اپل می‌خواهد تغییراتی اساسی در سری جدید اپل‌واچ اعمال کند. اپل‌واچ جدید با طراحی بهبودیافته و ویژگی‌های پیشرفتهٔ ردیابی سلامتی و مکانیسم اتصال بند اصلاح‌شده همراه خواهد بود.

مارک گرمن، افشاگر خوش‌سابقه، می‌گوید که اپل به مناسبت دهمین سالگرد معرفی اپل واچ، احتمالاً نام‌گذاری سنتی را کنار می‌گذارد و دستگاه جدید، Apple Watch X (اپل‌واچ ۱۰) نام خواهد گرفت.

رندرهای فاش‌شده در شبکه اجتماعی ایکس که بر اساس شایعات و افشاگری‌های اخیر ساخته شده‌اند، ظاهر احتمالی اپل‌واچ ۱۰ را به نمایش می‌گذارند. بزرگ‌ترین تغییر طراحی در اپل‌واچX احتمالاً مکانیسم بند مغناطیسی خواهد بود که فضای کمتری را اشغال و راه را برای طراحی نازک و ظریف‌تر هموار می‌کند.

در رندرها می‌توانیم طراحی باریک‌تر و دکمهٔ چرخان Digital Crown و دکمهٔ اکشن مشابه با اپل‌واچ اولترا را ببینیم. گفته می‌شود اپل‌واچ ۱۰ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نازک‌تر از اپل‌واچ سری ۹ خواهد بود. اپل‌واچ جدید همچنان از نمایشگر اولد استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که نمایشگر جدید روشن‌تر و کم‌مصرف‌تر باشد تا به شارژدهی طولانی‌تر باتری کمک کند.

ویژگی‌های سلامتی همیشه یکی از جنبه‌های اصلی اپل‌واچ بوده‌اند. نسل جدید ساعت هوشمند اپل احتمالاً اولین دستگاهی خواهد بود که حسگر فشارخون خواهد داشت. به‌کارگیری حسگر اکسیژن‌سنج خون به دلیل اختلافات با شرکت مسیمو فعلاً مشخص نیست.

از زمان رونمایی دقیق اپل‌واچ X اطلاعی در دست نیست. باید منتظر ماند و دید که تغییرات لورفته تا چه اندازه عملی خواهد شد و چه تأثیری روی قیمت ساعت هوشمند جدید اپل خواهد گذاشت.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897690 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی
  • دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • دومین پایگاه آمریکا در سوریه طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • اپل‌واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب
  • تصاویر لورفته اپل‌واچ X را ببینید