Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@17:24:05 GMT

سفته بازی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۹۷۷۹

سفته بازی چیست؟

خبرگزاری میزان- سفته بازی به عملی فرصت طلبانه و منفی اطلاق می‌شود که از خرید فروش ارز و اوراق بهادار به دلیل نوسانات تورمی اطلاق می‌شود. تاریخ انتشار: 02:33 - 23 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۹۳۵ خبرگزاری میزان - سفته بازی به عملی فرصت طلبانه و منفی اطلاق می‌شود که از خرید فروش ارز و اوراق بهادار به دلیل نوسانات تورمی ناشی می‌شود و البته این اقدامات با ریسک بالا صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با افزایش نقدینگی در جامعه بخشی از آن صرف خرید کالا و یا خدمات نمی‌شود و به صورت مازاد باقی می‌ماند و مصرف کنندگان می‌توانند با صرف انجام معاملات ریسک پذیر سودآوری مانند سهام و اوراق قرضه و بهادار به درآمدزایی برسند این اقدام در اقتصاد به سفته بازی و سوداگری پول نام گذاری شده است. بیشتر بخوانید: اقتصاد باز چیست؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران سفته بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و  گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی روز سه‌شنبه _۴ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد و گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار قرار گرفت.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی نیز در دستور کار امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

همچنین در نشست امروز قرار است گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار، گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها بحث و بررسی شود.

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جزء ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ نیز در دستور کار نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 747107

دیگر خبرها

  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟