Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، توصیه می‌شود حداقل ۲۰ گرم از پروتئین در هر وعده غذایی وجود داشته باشد. مصرف این مقدار به شما کمک می‌کند تا در طول روز سرحال و از انرژی کافی برخوردار باشید. گفته می‌شود، علائمی وجود دارد که بدن به شما می‌گوید پروتئین بیشتری نیاز دارید، به دنبال آنها باشید.

خبری از عضله‌ سازی نیست

اگر اهل ورزش هستید و برای عضله‌ سازی تلاش می‌کنید، پروتئین باید پایه ثابت رژیم غذایی شما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بعد از تمرین خود از سوخت‌گیری با پروتئین غافل شوید، فقط عضلات خود را نابود کرده‌اید.

به یاد داشته باشید که تا یک ساعت بعد از تمرین، بدن بیشترین آمادگی را برای جذب مواد غذایی دارد بنابراین پس از یک تمرین سخت از یک میان وعده پروتئین‌دار لذت ببرید تا به شما کمک کند عضلات خود را بازیابی کنید.

دائما در حال مصرف شکر و کربوهیدرات هستید

وقتی وعده غذایی می‌خورید که فاقد پروتئین کافی است، به احتمال زیاد احساس نارضایتی می‌کنید و به سمت غذاهای چرب و شیرین می‌روید.

پروتئین همه چیز را متعادل می‌کند، هوس‌ها را متوقف می‌کند و ما را کامل‌تر نگه می‌دارد بنابراین در هر وعده غذایی حتماً به میزان کافی پروتئین مصرف کنید.

از گزینه‌های پروتئین کم چرب می‌توان ماهی‌های صید شده غیر پرورشی، بوقلمون و سینه مرغ را انتخاب کرد.

پوست شما خشک است

اگر قبلاً پوستی درخشان داشتید که اکنون کدر و پوسته شده است، ممکن است نشانه عدم وجود پروتئین در رژیم غذایی شما باشد.

پروتئین ساختمان‌های مو، ناخن و پوست ما را تشکیل می‌دهد. اگر به اندازه کافی مصرف پروتئین نداشته باشید، ممکن است موهای خشک و شکننده یا پوستی خشک پیدا کنید.

استیون بورز، نویسنده کتاب اسرار افراد سالم دنیا می‌گوید که برای یک وعده صبحانه قابل حمل و دارای پروتئین، کلوچه‌های تخم مرغ و اسفناج آماده کنید.

یک ساعت بعد از غذا گرسنه هستید

کربوهیدرات‌ ها نسبت به پروتئین و چربی زمان هضم کمتری دارند. این بدان معناست که اگر بارهای سنگین را بر روی کربوهیدرات قرار دهید و وعده‌های غذایی خود را با پروتئین و چربی بیشتری متعادل نکنید، در مدت زمان کم گرسنه خواهید بود.

اگر روز خود را فقط با شیر و غلات شروع کنید، قند خون شما افزایش می‌یابد و احساس ضعف یا حالت تهوع می‌کنید. این باعث می شود که شما کربوهیدرات‌های بیشتری مصرف کنید تا دوباره شما را سر حال کند.

شما همیشه احساس خستگی می‌کنید

پروتئین باعث می‌شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید در حالی که کربوهیدرات‌ها باعث خواب آلودگی شما می‌شوند.

کمبود آهن که به آنمی نیز معروف است، می‌تواند باعث خستگی شدید شود. برخی از غذاهای سرشار از آهن و پروتئین مانند لوبیا، گوشت گاو، جگر مرغ و کینوا را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

موهای شما نازک است

اگر وقتی موهای‌تان را در دست می‌گیرید و احساس می‌کنید تبدیل به یک دم اسبی کوچک‌تر شده، این یک نشانه از درخواست کمک موهای شما است.

ریزش مو نشات گرفته از رژیم‌های کم کالری و کم پروتئین است. اسیدهای آمینه نقش اصلی را در سلامت مو، پوست و ناخن‌ها ایفا می‌کند.

اگر به هر دلیل میل به مصرف غذاهای گوشتی ندارید، حتماً منابع گیاهی حاوی پروتئین کامل را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

روحیه شما چندان خوب نیست

پروتئین می‌تواند با تهیه اسیدهای آمینه که نقشی اساسی در ایجاد سروتونین و دوپامین در بدن دارند، باعث تقویت خلق و خوی شما می‌شوند. بدون این اسیدهای آمینه ضروری، شما دچار افسردگی، نوسانات خلقی و اضطراب خواهید شد.

شما همیشه نفخ هستید

حتی اگر از نوشیدنی‌ها و غذاهای تحریک‌کننده نفخ خودداری می‌کنید اما پروتئین کافی دریافت نمی‌کنید، احتمال زیاد هنوز هم تورم در شکم، پاها و مچ پای خود را تجربه می‌کنید.

پروتئین برای حفظ تعادل مایعات در داخل و خارج از سلول‌های بدن ضروری است. پس با وارد کردن پروتئین بیشتر در غذاهای خود، بدن خود را به حالت تعادل برگردانید.

روزهای مریضی بیشتری را سپری می‌کنید

پروتئین به آنتی‌بادی‌هایی را که باعث از بین رفتن بیماری می‌شود، قدرت می‌دهد و به تقویت کننده اصلی سیستم ایمنی تبدیل می‌شود.

در صورت ابتلا به سرماخوردگی، کمبود پروتئین می‌تواند علت اصلی باشد چرا که روی ر مبارزه با عفونت‌ها در بدن کمک بزرگی می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پروتئین عضله سازی عضلات پوست کربوهیدرات غلات خستگی افسردگی نفخ سرماخوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟

متخصصان معتقدند که مقدار ایده‌آل مصرف پروتئین بر اساس عواملی مانند وزن، سطح فعالیت و سلامت عمومی افراد متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پروتئین برای حفظ فرآیندهای بیولوژیکی بدن ضروری است، با این وجود متخصصان همچنان در مورد میزان مصرف روزانه پروتئین اختلاف نظر دارند، برخی افراد مصرف پروتئین بیشتر را توصیه می‌کنند، برخی دیگر نسبت به خطرات احتمالی ناشی از مصرف پروتئین هشدار می‌‎دهند؛ پروتئین برای رشد، نمو و ترمیم بافت‌های بدن حیاتی است و به عنوان یکی از سه درشت مغذی در کنار کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها عمل می‌کند.

مقدار ایده‌آل مصرف پروتئین بر اساس عواملی مانند وزن، سطح فعالیت و سلامت عمومی افراد متفاوت است، بیشتر متخصصان توصیه کرده‌اند که لازم است افراد روزانه به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود حدود ۰.۸ گرم پروتئین دریافت کنند؛ در حالی که مصرف پروتئین ضروری است، اما استفاده بیش از حد از آن نیز می‌تواند خطراتی برای سلامتی ایجاد کند، به طوری که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا که سرشار از گوشت قرمز و چربی‌های اشباع شده هستند، خطر بروز بیماری‌هایی مانند سنگ کلیه، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد.

متخصصان اعلام کرده‌اند که مصرف بیش از حد پروتئین ممکن است باعث بروز کم آبی بدن، خستگی و مشکلات گوارشی شود؛ عواملی مانند سطح فعالیت بدنی و وضعیت سلامتی بر میزان نیاز بدن به پروتئین تأثیر می‌گذارد؛ برای نمونه، به افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند توصیه شده است که مصرف پروتئین خود را محدود کنند.

کد خبر 737473

دیگر خبرها

  • این شش دلیل عامل مهم ریزش مو هستند
  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
  • رنگ ادرار نشان‌دهنده بیماری است؟
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • ۳ عدد خرما برای افطار کافی است
  • بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟
  • بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند