Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستان قدس حسینی اقدامات متنوعی همچون تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین احداث و تجهیز مراکز درمانی و کارخانه تولید دارو برای مبارزه با کرونا انجام داده است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، آستان قدس حسینی با شیوع کرونا در عراق برای مبارزه با این ویروس اقداماتی مختلفی را اجرایی کرد؛ به طوری که پس از قرنطینه شهر و تعطیلی مغازه‌ها، با توجه به اینکه کسب درآمد و معیشت خانواده‌های بسیاری با مشکل مواجه شد، توزیع بسته‌های حمایتی را در دستور کار قرار داد و روزانه بیش از ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد و در ماه مبارک رمضان نیز تعداد بسته‌های معیشتی توزیع شده به ۵۶ هزار بسته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبخ غذای گرم در آشپزخانه حرم، طبخ و توزیع آن در اطراف شهر کربلا و همچنین تولید و توزیع ماسک نیز از دیگر اقدامات این آستان در ایام کرونا به شمار می‌رود.

اما پس از فراگیر شدن کرونا و افزایش مبتلایان به این ویروس، آستان قدس حسینی تصمیم گرفت بیمارستان‌هایی را برای درمان بیماران کرونایی تأسیس کند که نخستین مجموعه درمانی با عنوان «شفاء ۱» در دو هفته با ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ تختخواب به همت آستان قدس حسینی به بهره‌برداری رسید.

همچنین مرکز الشفاء ۲ در نجف اشرف، مرکز الشفاء ۳ در کنار بیمارستان الفرات بغداد، مرکز دارالشفاء ۴ در کنار بیمارستان ابن الخطیب بغداد، مدینة سیدالاوصیاء و مدینة الامام الحسین و مدینة الامام الحسن علیهم السلام برای درمان بیماران کرونایی و کمک به کادر درمان زیر نظر وزارت بهداشت عراق تأسیس و تجهیز شده است.

در زائرسرای امام حسن (ع) نیز که پیش از این پذیرای بیماران کرونایی بود، اکنون با بیش از ۴۰۰ تخت به منظور استراحت و اسکان کادر پزشکی و همچنین بیماران کرونایی فعال شده است و در این زائرسرا تمام امکانات همچون وعده‌های غذایی، اینترنت، تماس‌های تلفنی برای مبتلایان ارائه می‌شود.

همچنین با شیوع کرونا در شهرهای مختلف عراق، تأسیس بیمارستانی در استان میسان عراق در حال پیگیری است؛ به طوری که بیمارستانی در مساحت یک هزار و ۲۵۰ متر مربع احداث خواهد شد و در این مکان به فضای سبز اهتمام ویژه‌ای خواهد شد.

به گفته مهندس ناظر احداث این بیمارستان بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و پس از تکمیل در اختیار کادر درمانی برای مداوای بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از اقدامات آستان قدس حسینی برای مبارزه با کرونا، ساخت کارخانه دارویی برای تأمین نیازهای دارویی مردم عراق است. بر همین اساس، کارخانه تولید دارو در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در حوالی جاده کربلا به نجف با تجهیزات کارخانه تولید دارو ساخت کشورهای ایتالیا، آلمان و هند و دارای گواهینامه P.G.M ساخته می‌شود.

به گفته مسؤول سرمایه‌گذاری شرکت خیرات السبطین، تاکنون ۶۵ درصد کارخانه احداث شده است و تجهیزات این کارخانه تا سه هفته دیگر به بنادر عراقی خواهد رسید و پس از بازگشایی فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی، نمایندگان شرکت‌های معتبر برای نصب این تجهیزات به کشور عراق سفر می‌کنند و امید است با بهتر شدن اوضاع بهداشتی در اوایل سال جدید میلادی این کارخانه راه‌اندازی شود.

به گزارش فارس، شیوع کرونا در عراق روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از شهرهای عراق همچون کربلا و نجف در قرنطینه هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق حج ویروس کربلا بیماران کرونایی آستان قدس حسینی برای مبارزه کارخانه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد
  • شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان