Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ۹ اردیبهشت ماه امسال با دستور مقام معظم رهبری سهام عدالت بعد از ۱۵ سال آزادسازی شد.بعد از دستور مقام معظم رهبری بر آزاد سازی سهام عدالت، ۴۹ میلیون سهام دار سهام عدالت این فرصت را پیدا کردند که روش مدیریت مستقیم و تا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

افرادی که روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که روش مدیریت مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند، اجازه فروش ۳۰ درصد سهامشان را از طریق بانک‌ها پیدا کردند.

مشکلی برای فروش تمام سهام عدالت وجود ندارد

حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عدم پرداخت پول فروش سهام عدالت افرادی که به بانک‌ها برای فروش مراجعه کرده اند، گفت: اگر همین امروز هم اعلام شود که سهامداران اجازه فروش تمام سهام خود  دارند، سامانه‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی قادر به پاسخگویی به تمام درخواست‌هاست.

وی افزود: از زمانی که اجازه فروش سهام عدالت داده شد از ۱۹ میلیون نفری که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند فقط یک میلیون نفر تقاضای فروش سهامشان را در بانک‌ها ثبت کرده اند این نشان می‌دهد سطح آگاهی مردم بسیار بالا است.

وی بیان کرد: آزادسازی سهام عدالت فقط یک امکان و فرصت به افراد است. ارزش سهام یک میلیون و ۷۶ هزار نفری که فروش موفق داشتند حدود ۲ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان بوده که ۲ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان به حساب متقاضیان فروش واریز شده است و مابقی وجه در پروسه واریز قرار دارد.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۷۶ هزار نفر متقاضی فروش سهام عدالت فقط پول ۳ هزار نفر به دلیل اینکه شماره شبای حساب بانکی آن‌ها مسدود است و یا راکد بوده، واریز نشده است.

فهیمی افزود: کارگزاری‌ها و بانک‌ها با افرادی که حساب آن‌ها مشکل دارد تماس می‌گیرند تا مشکل آن‌ها را حل و وجه حاصل از فروش سهامشان را واریز کنند.

وی افزود: از زمانی که سهام فروخته می‌شود ۲ روز طول می‌کشد که پول به دست کارگزار برسد و یک روز هم زمان می‌برد تا وجه از طریق شبا به حساب افراد واریز شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: با توجه به اینکه در زمان فروش سهام عدالت هیچ گونه احراز هویتی انجام نشده است، سهامداران سهام عدالت تنها با یک شماره شبا و شماره تلفن همراه احراز هویت شدند و این اولین بار بود که فرآیند شناسایی مشتری اتفاق افتاده است.

فهیمی افزود: برای اینکه مطمئن شویم سهام به نام فردی است که درخواست فروش را داده نیازمند زمان هستیم و قبل از اطمینان نمی‌توانیم سهام را بفروشیم.

کدام سهام از مجموع سهام عدالت را فروخته ایم؟

وی گفت: کسانی که درخواست فروش یکجای ۳۰ درصدسهماشان را ثبت کرده اند نمی‌دانند نماد کدام شرکت فروخته شده است، اما افرادی که علاقه‌مند هستند تعداد خاصی از سهام و یا نماد خاصی را بفروشند، می‌توانند به کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

فهیمی گفت: در حال حاضر ارزش ۳۰ درصد سهام افرادی که دارایی آن‌ها ۵۲۳ هزار تومان است حدود ۲ و نیم میلیون تومان است و اگر افراد مبالغ کمتر دریافت کرده اند باید به جایی که درخواست خود را ثبت کرده اند، مراجعه کنند.

223223

کد خبر 1409612

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بورس تهران سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند

ﻣﺤﻤﺪ ﻗﺎﻧﻊ ﭘﺴﻨﺪ ﻓﻮﻣﻨﯽمعاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری براساس داده کاوی صورت گرفته، اظهار داشت: در این بررسی بر اساس تفاوت رفتاری شرکت‌های صوری با شرکت‌های واقعی از جمله ارسال چندین باره صورت حساب‌های معاملات در برابر شرکت‌های واقعی که عموماً ۴ بار در سال اقدام به ارسال صورت معاملات می‌کنند و یا اینکه این شرکت ها ابتدا صورت حساب‌های خود را با مبالغ بسیار ناچیز ارسال کرده و سپس به مرور اقدام به اصلاح صورت حساب های ارسالی می‌کنند. همچنین تنوع غیرعادی کالاهایی که این شرکت‌ها در صورت معاملات فروش خود اعلام می‌کند و سایر رفتارهای خارج از استاندارد، شناسایی شده‌اند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص میزان فروش شرکت‌های متخلف، گفت: با شناسایی این شرکت ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فروش که منجر به ایجاد اعتبار خرید غیرواقعی برای طرف‌های معامله و فرار چند هزار میلیارد تومانی شده بود کشف  شد و برای اقدامات تکمیلی به مرکز مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی ارسال گردید.

منبع: روابط عمومی سازمان مالیات

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران