Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@21:02:24 GMT

آتش دوباره به جان منطقه خائیز افتاد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۳۰۴

آتش دوباره به جان منطقه خائیز افتاد

یک فعال محیط زیست در بهبهان با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز گفت: با توجه به وسعت آتش با کمبود شدید نیرو و امکانات مواجه هستیم.

قدس آنلاین: محمد داسمه در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: آتش از ظهر روز گذشته (۲۲ تیر) از منطقه دره‌لیر بهبهان آغاز شد و اکنون به منطقه حفاظت شده خائیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر آتش در تنگه شیخ منطقه خائیز گسترش یافته و به تنگه علمدار نیز رسیده است.

این فعال محیط زیست در بهبهان تصریح کرد: اکنون هیات کوهنوردی بهبهان، محیط‌بانان منطقه حفاظت شده خائیز و جنگلبانان و نیروهای آتش‌نشانی شهرداری بهبهان در منطقه حضور دارند اما با توجه به وسعت آتش کمبود شدید نیرو و امکانات داریم.

داسمه تاکید کرد: نیاز است که هر چه سریع‌تر نیروهای محیط زیست خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد و نیروهای منابع طبیعی این استان‌ها با امکانات به منطقه حفاظت شده خائیز برسند.

به گزارش ایسنا، این سومین بار طی دو ماه اخیر است که منطقه حفاظت شده خائیز در آتش می‌سوزد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی خاییز منطقه حفاظت شده خائیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

 چنگیز نیازی مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد گفت: با توجه به گشت و کنترل شبانه روزی محیط بانان این منطقه و همچنین بیتوته در ارتفاعات ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، (تنگ دروازه و بهار آب) متوجه حضور دو نفر شکارچی غیر مجاز شدند که موفق شدند متخلفین را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر کنند.

وی افزود: از این متخلفین دو قبضه اسلحه شکارچی ساچمه زنی، به همراه تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

نیازی اظهار داشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زایمان حیات وحش در سطح منطقه، از همه جوامع بومی و محلی ساکن در حاشیه این منطقه تقاضا نمود که با نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد همکاری و همراهی را جهت جلوگیری از تخلفات زیست محیطی داشته باشند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست و خواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه