Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@06:22:57 GMT

هشدار در مورد مصرف شیرخام

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۳۵۸

هشدار در مورد مصرف شیرخام

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تجزیه و تحلیل نمونه های شیر خام خریداری شده در ایالات متحده، تعداد کمی از باکتری های مفید را در کنار باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک بالقوه خطرناک، یافت که در زمان ماندن در دمای اتاق تعداد آنها افزایش می‌یابد.

مطالعه اخیر نتیجه گیری کرد که شیر خام ممکن است باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید کنندگان شیر به طور معمول آن را پاستوریزه کرده، یا به آن گرما می دهند تا قبل از مصرف افراد باکتری ها را در آن از بین ببرند.

میکروبیولوژیست فرانسوی لوئیس پاستور در دهه 1800 پاستوریزه شدن را توسعه داد. با این حال در سال‌های اخیر، بسیاری از مردم به مصرف شیر خام یا غیرپاستوریزه روی آوردند. طرفداران معتقدند که شیر خام باعث افزایش ارزش غذایی ناشی از هضم و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

دانشمندان و پزشکان اعتبار این ادعاها را زیر سوال برده و درباره خطر احتمالی عفونت ناشی از نوشیدن شیر خام هشدار داده‌اند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) همچنین مزایای بهداشتی مصرف شیر خام را رد می کند. طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، شیر غیر پاستوریزه در سالهای 2007 تا 2012 باعث 979 مورد بیماری شده است.

با وجود این، شیر خام برای خرید در 30 ایالات متحده آمریکا در دسترس است و تقاضاها در این مورد رو به رشد است. در مطالعه جدید، محققان دانشگاه کالیفرنیا، میزان باکتریایی بیش از 2هزارنمونه شیر خریداری شده در ایالات متحده، از جمله شیر خام را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند که شیر خام در مقایسه با انواع پاستوریزه دارای تعداد بیشتری باکتری است. آنها همچنین شناسایی کردند که برخی از این باکتریها حاوی ژن‌های ضد میکروبی هستند.

این یافته ها که در مجله Microbiome منتشر شده نشان می دهد که شیر خام می تواند به گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی منجر شود، به ویژه اگر محصول به طور مناسب سرد نشده باشد.

برآوردها نشان می دهد که حدود 3درصد از جمعیت ایالات متحده شیر خام مصرف می کنند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که حاوی باکتری های سالم مفید برای روده هستند.

برای ارزیابی این ادعاها ، نویسندگان جدیدترین مطالعه نمونه های شیر را از پنج ایالت (کالیفرنیا، آیداهو، آریزونا، کارولینای جنوبی و مین) جمع آوری کردند.این نمونه ها انواع شیر پاستوریزه تولید شده به روش مختلف را بررسی کردند؛ از جمله آن هاپاستوریزه کردن با زمان کوتاه با درجه حرارت بالا (HTST) که رایج ترین روش در ایالات متحده است و فوق پاستوریزه کردن (UHT) است.

آنها نمونه ها را در دمای یخچال 4 درجه سانتیگراد و دمای اتاق (23 درجه سانتیگراد) تا 24 ساعت نگهداری کردند. در این مدت انواع باکتری‌های موجود در نمونه ها تجزیه و تحلیل شد.

مخزنی از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک

نتایج نشان داد که شیر خام بیشترین تعداد باکتری را دارد و بیشتر آن ها از خانواده Pseudomonadaceae است که می تواند باعث ایجاد بیماری در انسان شود.بسیاری ادعا می کنند که شیر خام حاوی مقادیر زیادی باکتری اسید لاکتیک خوب است که می تواند هضم را بهبود بخشد. بسیاری از مکمل های پروبیوتیک حاوی باکتری های اسید لاکتیک هستند اما این مطالعه نشان داد که شیر خام حاوی باکتری های خوب محدودی است.

محققان همچنین دریافتند که نمونه شیر خام حاوی سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک باکتری است و هنگامی که در دمای اتاق نگهداری می‌شود تعداد این باکتری ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از بزرگترین تهدیدات پزشکی مدرن است. براساس CDC هر ساله بیش از 2.8 میلیون عفونت مقاوم به آنتی بیوتیک در ایالات متحده رخ می دهد و منجر به مرگ بیش از 35هزار نفر می شود.

مصرف باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک نه تنها برای فرد بلکه برای کل جامعه خطر است. این امر به این دلیل گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی است.

محققان می گویند، اگر مردم شیر را به طور صحیح نگهداری نکنند، واقعاً پرخطر است. آنها همچنین نسبت به مصرف کنندگان در تلاش برای ساختن یک محصول شیر تخمیر شده یعنی گذاشتن شیر خام در دمای اتاق به مدت 1-5 روز هشدار می دهد.

اگرچه دانشمندان برای درک خطرات سلامتی ناشی از شیر خام باید تحقیقات بیشتری انجام دهند، یافته های این مطالعه نشان می دهد که شیر خام به اندازه ادعاها سودمند نیست.

نویسندگان توصیه می کنند هر کسی که می خواهد نوشیدن شیر خام را ادامه دهد؛ آن را در یخچال نگهداری کند.

انتهای پیام/

178 / 336 شیرخام آنتی بیوتیک میکروب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شیرخام آنتی بیوتیک میکروب باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ایالات متحده شیر خام باکتری ها دمای اتاق نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک

تین نیوز

دهه هاست که ایرلاین های جهان بین بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی تقسیم شده اند. پس از سال ها مشکلات ایمنی، جدا شدن در خروج هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۹ در پرواز آلاسکا ایر، منجر به استعفای مدیرعامل آن شد. این حادثه به دنبال دو سقوط مرگبار هواپیماهای این شرکت در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزایتو، اینفوگرافیک زیر، نمودار تعداد حوادث هوایی ایالات متحده بین بوئینگ و ایرباس را به تصویر می کشد.

 

 

نگاهی دقیق تر به حوادث خطوط هوایی

ایالات متحده بزرگترین بازار بوئینگ است و ۵۸ درصد از درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

از طرفی، آمریکای شمالی سومین بازار بزرگ ایرباس نیز هست که ۲۱ درصد از درآمد سالانه این شرکت را پس از اروپا و آسیا تامین می کند. در زیر، تعداد حوادث هوایی بین این دو غول هواپیما سازی از سال ۲۰۱۴ در محدوده ایالات متحده و آب های بین المللی را می بینید:

*داده های سال ۲۰۲۴ تا پایان فوریه است.

در سال ۲۰۲۴ تاکنون، بوئینگ با ۲۰ حادثه مواجه شده است که پرواز آلاسکا ایر به دلیل فقدان پیچ و مهره درب خروج که باعث خارج شدن آن از لولا شده، شناخته شده ترین مورد بوده است.

یکی از محرک های بالقوه ای که توسط این شرکت شناسایی شده است این است که پاداش های کارکنان به شدت با انگیزه های مالی مرتبط است. در حال حاضر، در حالی که این شرکت روند تولید خود را بازسازی می کند، معیارهای ایمنی و کیفیت را برای ۶۰ درصد از پاداش سالانه آنها در نظر می گیرد.

برای سال ها، بوئینگ با نگرانی های ایمنی در مورد هواپیماهای خود مواجه بوده است، که باعث شده است استفاده از رگولاتورها هواپیماهای ۷۳۷-۸ خود را پس از یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۹ به مدت دو سال متوقف کنند. از طرفی، تنظیم کننده های هواپیما از سال ۲۰۱۳ با کاهش شدید بودجه مواجه شده است.

با این حال، مسائل کیفیت منحصر به بوئینگ نیست. در برخی از آخرین تحویل های ایرباس، مشتریان نگرانی های مربوط به کیفیت را همراه با شکایت از تاخیر در تحویل مطرح کرده اند. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، یک هواپیمای ایرباس A319 در پرواز خطوط هوایی یونایتد به دلیل احتمالی درب معیوب فرود اضطراری داشت.

تا این مرحله، حوادث بوئینگ و ایرباس در سال ۲۰۲۳ در میان رکورد ۱۶.۳ میلیون پرواز در آمریکا به بالاترین حد خود در دهه گذشته رسید. خبر خوب این است که هیچ حادثه مرگباری در سال ۲۰۲۳ گزارش نشده است. در واقع، تقریباً در ۱۵ سال گذشته هیچ حادثه مرگباری در خطوط هوایی ایالات متحده رخ نداده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمریکا اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد
  • شکست‌های راهبردی آمریکا در برابر ایران
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده