Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-20@00:53:37 GMT

این ربات بندبازی می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۳۶۶

این ربات بندبازی می‌کند!

ایتنا – حرکت روبات‌ها روی مسیرهای بسیار باریک یا ناهموار همیشه یکی از چالش‌های بزرگ دانشمندان بوده است ولی به نظر می‌رسد که دانشمندان در این زمینه یک گام دیگر به توفیق نزدیک شده‌اند. حرکت روبات‌ها روی مسیرهای بسیار باریک یا ناهموار همیشه یکی از چالش‌های بزرگ دانشمندان بوده است ولی به نظر می‌رسد که دانشمندان در این زمینه یک گام دیگر به توفیق نزدیک شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، در حقیقت دانشمندان توانسته‌اند تا برای نخستین بار امکان حرکت روی یک مسیر بسیار باریک را برای یک روبات چهارپا ممکن سازند که این امر یک دستاورد بزرگ در صنایع روباتیک محسوب می‌شود.

پیش از این نیز سیستم‌های روباتیک چهارپا توانسته بودند تا دستاوردهای بزرگی را تجربه کنند ولی دستاورد جدید شامل یک شبیه‌ سازی بسیار مناسب و قابل اتکا بوده است که نشان دهنده این است که این روبات چهارپا می‌تواند در یک نوار بسیار باریک نیز به حرکت خود ادامه بدهد.  
 
این ساختار حرکتی تقریبا مشابه بندبازی کردن انسان‌ها است و شاید تصویر برای شما میزان دشواری این کار را نشان ندهد ولی عرض مسیر حرکتی این روبات در نوع خود یک ساختار بسیار دشوار برای حرکت هر سیستم روباتیک چهارپایی محسوب می‌شود و تیم ایتالیایی مسئول این پروژه به معنای واقعی شگفت آوری خوبی داشته است.
 
شایان ذکر است که پس از انجام تست‌های شبیه‌سازی شده توسط تیم انستیتوی Italiano di Tecnologia،  روبات مشهور بوستون داینمایکس برای انجام آزمایش اصلی فراخوانده شد و نتیجه به دست آمده در عمل نیز ثابت کرد که سیستم طراحی شده برای کنترل روبات‌های چهارپا در مسیرهای باریک، عملکرد مناسبی داشته است.
 
روبات مد نظر برای این آزمایش، 90 کیلوگرم وزن داشته و توانسته است تا با کنترل کردن همزمان دو پای خود و حرکت دادن دو پای دیگر، عملا امکان حرکت رو به جلو در این مسیر را داشته باشد تا روبات مشهرو بوستون داینامیکس بتواند یک گام دیگر به سوی جذاب‌ترین روبات جهان بودن حرکت کند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ربات بندبازی تکنولوژی روبوتیک بسیار باریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات‌ها تا سال 2030 با یکدیگر فوتبال بازی می‌کنند

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • اختتامیه مسابقات ربوکاپ
  • ربات‌ها تا سال 2030 با یکدیگر فوتبال بازی می‌کنند
  • ببینید | رونمایی از یک ربات عجیب
  • ساخت ربات فروشگاهی
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ / روبات‌ها کاربردی می‌شوند
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی
  • چرا دانشمندان اسم این مورچه را «لرد وُلدمورت» گذاشته‌اند؟!