Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:53:58 GMT

افزایش مادران باردار مبتلا به کووید۱۹ در فارس

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۴۳۷

افزایش مادران باردار مبتلا به کووید۱۹ در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی روزهای اخیر، شمار مادران باردار مبتلا به کووید۱۹ نسبت به موج اول این بیماری، چهار برابر شده است.

عبدالرسول همتی دوشنبه ۲۳ تیر گفت: ویروس کرونا شبیه بسیاری از ویروس هایی است که باعث بروز علایم سرماخوردگی می شوند، مبتلایان تب، سرفه یا تنگی نفس داشته و در صورت تشدید بیماری دچار مشکلات جدی تنفسی شده و نیاز به بستری در بخش های بیمارستان یا واحد مراقبت های ویژه دارند، اما در این میان، مادران باردار به دلیل تغییرات فیزیولوژیک، در برابر ویروس های تنفسی آسیب پذیرتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ضرورت اجرای دستورالعمل های پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ از سوی مادران باردار، ادامه داد: برای کاهش شانس ابتلا به این بیماری ناشناخته، ماندن در خانه تا حد امکان، پرهیز جدی از حضور در مکان های تجمع عمومی به ویژه مراسم شادی و یا عزاداری، محول کردن وظایفی همچون خرید به سایر افراد خانواده یا انجام خرید به صورت تلفنی و اینترنتی و استفاده از سرویس های تحویل کالا درب منزل الزامی است، در صورت اجبار به خروج از منزل نیز در حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نشود.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: اگر چه تعیین قرار ملاقات با پزشک و ماما و دریافت مراقبت های بهداشتی طی دوران بارداری برای تامین سلامتی مادر و جنین ضروری است، اما با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا، پس از مشورت با پزشک و ماما و تایید لازم از سوی ایشان، می توان برخی از ویزیت ها را با تماس تلفنی انجام داد، در صورت بروز مشکل مرتبط با بارداری نباید در تماس با پزشک و ماما تردید کرد و بهترین راه دریافت خدمت را از تیم سلامت جویا شد.

او با اعلام اینکه مادران باردار با سابقه بیماری های زمینه ای به ویژه مشکلات ریوی، دیابت و فشارخون بالا یا نقص سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و باید تمهیدات مراقبتی بیشتری انجام دهند، گفت: در صورت مشاهده علایم آلودگی با ویروس کرونا یا تشدید علایم، مراجعه به موقع به مراکز خدمات جامع سلامت، بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی و عوارض در مادر و نوزاد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با رعایت موارد پیشگیری و توجه به توصیه های بهداشتی و مراقبتی، امیدواریم شاهد کنترل بیماری کووید۱۹ در تمامی اقشار جمعیتی به ویژه مادران باردار باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فشار خون بالا کووید 19 مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایسنا محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند