Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:36:38 GMT

روش استفاده و نگهداری از ماسک‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۴۴۵

روش استفاده و نگهداری از ماسک‌های خانگی

با توجه به نقش موثر استفاده از ماسک در جلوگیری از شیوع کرونا، آگاهی از روش‌های درست نگهداری و استفاده از انواع ماسک از جمله ماسک‌های دست دوز و خانگی بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان جهانی بهداشت، افراد برای استفاده از ماسک باید به رعایت مواردی همچون ضدعفونی کردن دست‌ها قبل از لمس کردن ماسک، بررسی ماسک از نظر سلامت، عدم فاصله بین ماسک و صورت، پوشاندن کامل دهان، بینی و چانه، وپرهیز از لمس کردن ماسک توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای برداشتن ماسک از صورت توجه به نکاتی همچون ضدعفونی کردن دست ها قبل از برداشتن ماسک، برداشتن ماسک از قسمت بند، دور کردن ماسک از مقابل صورت، قرار دادن ماسک در کیسه تمیز برای استفاده مجدد در صورت اطمینان از سالم بودن آن، شست و شوی روزانه ماسک با مواد شوینده و شستن دستها بعد از برداشتن ماسک ضروری است.

همچنین افراد باید در استفاده از ماسک خانگی از انجام کارهای اشتباهی همچون استفاده از ماسک‌های آسیب دیده، شل و گشاد و قرار دادن ماسک زیر بینی پرهیز کنند.

برداشتن ماسک از فاصله یک متری افراد، استفاده از ماسکی که در تنفس مشکل ایجاد می کند، استفاده از ماسک خیس و آلوده و استفاده از ماسک مشترک بین افراد از دیگر مواردی است که افراد باید از انجام آن پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: من ماسک میزنم کروناویروس استفاده از ماسک برداشتن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قلاده « توله شیر» از خانه باغی در ساری کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر درفضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کردند و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده «توله شیر» را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود. شایان ذکر است، وی در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است. کد خبر 6085595

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • کشف یک قلاده «توله شیر» از خانه باغی در ساری
  • یک قلاده « توله شیر» از خانه باغی در ساری کشف شد
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • به دنبال برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با سریلانکا هستیم